• Anonymsju

    Alla ni som studerar, jobbar ni hela sommaren?

    Hej,

    Jag studerar och har snart "sommarlov". Är närmare 30, har småbarn, bor i hus med sambo som tjänar bra. Har jobbat sedan studenten fram till att jag började studera på universitetet nu!

    Kollade mig för om sommarjobb på ett ställe. Fanns endast behov de veckorna min sambo har semester. Behövdes dock bara 3 dagar/v i 3 veckor, så jag sa att jag var intresserad! Pratade med chefen nu igen efter några veckor då jag väntat på att hon skulle höra av sig. Hon hör av sig nu och räknar med mig, men nu är det helt plötsligt mån-fre, minst 4 veckor, och längre dagar än vad hon sa först vi pratade.

    Har haft ett ganska tufft år med universitetets studier och småbarn, men det har funkat men mådde inte jättebra i höstas. Tappade otroligt mycket hår, fick mycket minnesluckor och sömnproblem. Antar att det utlöstes pga stress!

    Min fråga är mest riktad till er i samma sits, som pluggar på universitetet med småbarn, hur gör ni med sommaren?

    Vi kommer klara oss även om jag inte jobbar, men samhället förväntar sig på nåt sätt att man ska jobba på sommaren när man studerar!

  • Svar på tråden Alla ni som studerar, jobbar ni hela sommaren?
  • Anonymsju
    MinaBernt skrev 2021-05-31 20:53:37 följande:

    Om ni klarar er ekonomiskt utan att du tar ett sommarjobb, så ser jag ingen poäng med det.

    Det låter som att du behöver semester.

    När jag pluggade var jag ensamstående i en lite för dyr lägenhet, så jag hade helt enkelt inte det valet att inte jobba hela sommaren. Jag hade dessutom turen att få jobb som barnflicka på en idyllisk skärgårdsö, så inget tungt arbete.


    Har råd men blir ju ingen lyxsommar, utan väldigt snålt med det extra.

    Förstår att du inte hade nåt val, men lät som ett härligt jobb! Där jag sökt vill jag absolut inte jobba, utan sökte endast för att jag kände mig tvungen!
  • Anonymsju
    Limeblad skrev 2021-06-01 08:32:01 följande: