14 år beter sig som en 5-åring
Jag förstår dina känslor TS! Jag hade inte heller orkat med i en sådan situation. Du skrev att ni har flyttat isär två gånger tidigare pga situationen. Kan ni inte flytta isär igen? Ni behöver ju inte skilja er bara för att ni flyttar isär. Så hemskt att pojken var påverkad av alkohol och narkotikaklassade mediciner under tiden han låg i sin mammas mage, fruktansvärt. Så det är ju inte hans fel att han är som han är.
Jag förstår dig verkligen TS. Du är ju helt bakbunden här. Du har inte möjlighet att driva frågan om utredning och hjälp till pojken, man lyssnar inte på dig eftersom du inte är hans biologiska förälder. Samtidigt så är du den som tvingas ta huvudansvaret för pojken. Han biologiska mamma klarar det inte alls och hans pappa jobbar långa dagar och är sen antagligen väldigt trött.
Du är ju gratis arbetskraft TS! Och du får utföra ett jobb som dessutom inte borde ligga på dig.
Eftersom mamman inte är i stånd att ta hand om sonen så faller det på pappan. Han orkar inte heller. Om du inte hade funnits i pojkens hem för att styra upp så hade pappan kunnat ansöka om hjälp från socialen. Jag tycker att du borde flytta ut och skaffa eget boende igen till dig och ditt barn. Så får pappan ta ansvar för situationen och ansöka om hjälp hos socialen.