Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Blir galen

Eftersom du tog det genomtänkta beslutet att skaffa barn med denna man trots att er familj inte fungerade så får du stå ditt kast. Vad har du för val? Du har själv inte funnit någon lösning och det kan inte vi heller för du kan aldrig få som du vill

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2021-06-01 16:36:13 följande:

Anonym soc tänker jag inte ens bemöda mig med att svara mer än: ditt svar är fruktansvärt onödigt och har man inget att tillföra så kan man lika gärna knipa. Du vet inte hur och varför det har blivit såhär och hur mycket vi har kämpar för att få det att funka.

Jag funderar på egen lägenhet i samma område så våra gemensamma barn slipper byta förskola osv.

Anonym teddy: situationen var inte såhär när jag tog beslutet att skaffa barn med honom. Det var inte lika mycket konflikter i familjen, den andra föräldern hade barnen på halvtid osv. Nä ibland känns väl bästa lösningen för alla att jag flyttar härifrån..... Men vi har kämpat med familjeenheten och försökt få stöd från nära och kära utan att det har fungerat bra alls.

Det känns bara fruktansvärt och skulle kännas fint att komma i kontakt med någon som varit i samma situation där det har blivit bättre :(

Om situationen inte alltid varit såhär så tänker jag att barnen beter sig helt åldersadekvat. Den store har hamnat i puberteten och man brukar ju kalla sexårsåldern för lilla tonåren. Och I så fall får ni väl bita ihop. Jag har själv inga tonåringar ännu men det är väl det man får göra ibland med tonåringar: bita ihop. Se tiden an och tänk att det inte alltid kommer vara så här.
Svar på tråden Blir galen