• joni86

Blir galen

Jag tror att de som aldrig varit i den sitsen kommer aldrig att förstå att det faktiskt kan vara jobbigt.

Jag har träffat en man som har 2 små barn och han har dem mycket oftare än vad mamman har. Jag vet att de är barn, och jag förstår att de är som de är men det betyder inte att det inte kan vara fruktansvärt jobbigt Ibland. Och när det inte är ens egna barn är det svårt att sätta gränser. Man står bara vid sidan av och blir frustrerad. Jag tycker du ska göra det som känns bäst för DIG.

Jag och min man pratar om att flytta ihop, och det känns både spännande samtidigt som jag är livrädd för hur det ska gå att bli bonus mamma på riktigt. Vissa dagar är barnen så otroligt gnälliga och jag vill bara fly. Jag är van vid min tysta lugna lägenhet, och sedan är man där och det är totalt kaos.

Jag tycker inte det är konstigt att känna så som du gör, det är nog väldigt vanligt men gud förbjude att man får säga det högt.

Som sagt, gör det som känns bäst för dig. Det är inte dina barn, även om jag låter kall nu.

Hoppas det löser sig, lycka till

Svar på tråden Blir galen