• Anonym (Kluven)

Hjälp oss med flicknamn!

Hej! Förlossningen närmar sig och vi är inte överens här hemma!

Just nu står det mellan: Leonore, Nellie, Nike, Vide och Leia. Vilket namn gillar ni bäst?

Har ni några andra förslag? :)

• Svar på tråden Hjälp oss med flicknamn!
  • Embla twopointoh
    Anonym (Kluven) skrev 2021-06-02 15:33:39 följande:

Hej! Förlossningen närmar sig och vi är inte överens här hemma!

Just nu står det mellan: Leonore, Nellie, Nike, Vide och Leia. Vilket namn gillar ni bäst?

Har ni några andra förslag? :)

Leia, Nike eller möjligtvis Leonore. Vide tycker jag låter som ett pojknamn, Nellie är ett smeknamn.
  • Kusinen

Nellie eller Nike tror jag. Hade en äldre dam i familjen som barn som hette Nelly vilket var ovanligt då, så det har alltid haft en fin klang för mig.

Andra förslag: Alba, Della, Dina, Eira, Iris, Silje, Jorun, Evy/Evie, Aino, Liv, Idun, Ilse, Ia, Noomi, Isa,

• Anonym (123)

Vide tas nog för pojknamn? (Jag har inte hört talas om någon flicka med det namnet)

• Semlan3
    Anonym (123) skrev 2021-06-02 17:17:04 följande:

Vide tas nog för pojknamn? (Jag har inte hört talas om någon flicka med det namnet)

Ja vide kopplar jag också till en pojke. Vida där emot finns det grannbarn som heter.
  • Anonym (Lena)

Min son heter Vide så det kan du nog stryka..

Leonore röstar jag på

• Colourfulrainbow

Nike kan lätt uttalas som NikEE utomlands (som sko- och klädmärket). Jag antar att ni inte vill ha det uttalet, eller? Vide har jag aldrig hört på en flicka. Jag tycker det är fint, men jag har inte tänkt på det som ett flicknamn.

De andra namnen är fina. Verkar som ni gillar namn på N, eller med bokstaven N i mamnet.

• Kvinna1989
    Anonym (123) skrev 2021-06-02 17:17:04 följande:

Inte jag heller. Men Vilde är ett flicknamn i norge.
Svar på tråden Hjälp oss med flicknamn!