Hjälp oss med flicknamn!
Hej! Förlossningen närmar sig och vi är inte överens här hemma!
Just nu står det mellan: Leonore, Nellie, Nike, Vide och Leia. Vilket namn gillar ni bäst?
Har ni några andra förslag? :)
Just nu står det mellan: Leonore, Nellie, Nike, Vide och Leia. Vilket namn gillar ni bäst?
Av dina förslag väljer jag Leonore.
Av dom tycker jag Leonore är finast.
Nellie eller Nike tror jag. Hade en äldre dam i familjen som barn som hette Nelly vilket var ovanligt då, så det har alltid haft en fin klang för mig.
Andra förslag: Alba, Della, Dina, Eira, Iris, Silje, Jorun, Evy/Evie, Aino, Liv, Idun, Ilse, Ia, Noomi, Isa,
White trash namn allihop
Leonore eller Nike.
Vide tas nog för pojknamn? (Jag har inte hört talas om någon flicka med det namnet)
Vide tas nog för pojknamn? (Jag har inte hört talas om någon flicka med det namnet)
Min son heter Vide så det kan du nog stryka..
Leonore röstar jag på
Nike kan lätt uttalas som NikEE utomlands (som sko- och klädmärket). Jag antar att ni inte vill ha det uttalet, eller? Vide har jag aldrig hört på en flicka. Jag tycker det är fint, men jag har inte tänkt på det som ett flicknamn.
De andra namnen är fina. Verkar som ni gillar namn på N, eller med bokstaven N i mamnet.
Leonora tycker jag är fint