Ensam på förlossningen
Jag och min partner har börjat prata om vad vi gör ifall hans barn är här när jag ska föda (mitt första, hans tredje). Då det är beräknat under sommaren och hans barn ska vara här några veckor. Jag har ett syskon nära till hands som kan vara barnvakt, (syskonet har egna barn och är van). Men min sambo tycker inte det är okej att lämna sina barn till någon som de inte har träffat så mycket. Mina bonusbarns mamma bor flera timmar bort så det är inte aktuellt att åka med dem hem om förlossningen skulle starta.
Hans idé var att barnen skulle följa med till förlossningen i väntan på att min partners föräldrar kan komma (bor också några timmar bort). Men jag känner mig verkligen inte bekväm med det, och berättade att jag mycket hellre är ensam på förlossningen än att ha de alla tre med. Det skulle ju såklart fungera, då det oftast tar lång tid för förstföderskor, men det gör mig inte bekväm överhuvudtaget på tanken att ha en massa barn inne på förlossningen när jag redan är så obekväm och "utsatt".
Känner mig väldigt ensam och förstår ju att min partner prioriterar sina barn, men just att det inte duger att lämna barnen till mitt syskon så att jag slipper vara ensam inne på förlossningen gjorde mig ledsen. Jag tänker att hans barn inte alltid kan vara bekväma, det är förmodligen bara en dag i deras liv som de måste ha en barnvakt de inte är så bekant med och de är gamla nog att förstå varför om man bara skulle förklara.
Är jag egoistisk? Nu känner jag bara att jag hellre föder mitt barn ensam så han kan vara hemma med sina barn så är alla nöjda och glada, men hur kul är det att vara ensam på en förlossning? Sen förhoppningsvis är inte hans barn här när det är dags, men OM.