Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Ensam på förlossningen

Ni får inte ens ha med er barnen till förlossningen så det är inget alternativ.

Hur gamla är hans barn? Pratar vi över 6-7 år så är det inga problem att lämna dem med någon de inte känner väl. Sätt dem framför teven de timmar det tar för mamman att komma dit så behöver barnvakten inte ens underhålla dem

• Anonym (H)

Din förlossning kan gå både snabbt och långsamt. Om deras farmor och farfar kan vara där på 1,5 timme så är det inga som helst problem att din syster har barnen den stunden.

Vänta inte för länge med att åka in! Säger jag som hann in till förlossningen en timme innan barnet var ute med första barnet.

Så stora barn bör rimligen kunna vara ensamma ett par timmar dessutom

Och som sagt. Vara med på förlossning hade de inte fått oavsett Corona eller Inte.

Kommer man i panik med barn in kanske de med tur kan få sitta ensamma i ett väntrum om de är stora nog. Men med in i salen kommer de aldrig

• Anonym (H)

För att vara tydlig ts.

Jag förstår om din sambo inte vill lämna barnen till någon de inte känner i flera dagar. För ja. En förlossning kan med otur ta några dygn.

Men att de inte kan vara med din syster en halv dag tills dess att farmor och farfar hinner hem är skitsnack och bara fjanteri från pappans sida (förutsatt att barnen inte har speciella behov).

• Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2021-06-03 12:42:51 följande:

Tack för svar, ska försöka övertala honom att mitt syskon kan ta dem medans hans föräldrar är på väg om det blir bråttom. Barnen är inte riktigt vana att vara ensamma ännu då de inte riktigt har den åldern ännu (två år mellan dem) men lagom smarta och har åldern inne för att kunna "vaktas" av vem som helst och förstår att jag kommer behöva åka iväg och föda en bebis om man berättar.

Ja alltså jag anser inte att de bör lämnas hemma ensamma. Utan menar mera på att de faktiskt är gamla och med stor sannolikhet faktiskt skulle kunna klara sig själva.

Jag tycker ni skall se till att farmor och farfar kommer i tid.stannar allt av så får de väl åka hem igen i värsta fall.

Hur tänker pappan kring att barnen kan ha lärarvikarier de aldrig träffat under en halv dags lektioner? Samma på fritids?

På förskolan kan det ibland vara bara vikarier och en personal från annan avdelning.

Så att barnen inte kan titta på teve med din syster några timmar är helt befängt
Svar på tråden Ensam på förlossningen