Inlägg från: Anonym (Piller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Piller)

Vilket flicknamn?

Tänk på att det finns ett jätteläkemedelsbolag som heter Lilly. Amerikanskt tror jag. Var det första jag tänkte på iaf, Pillerflickan. Annars är det ett fint namn och jag är kanske lite yrkesskadad.. (eller pillerskadad kanskeFlört?)

Jag tycker att Alma är finast. Alma och Alice är olika och många familjer finns det ju där barnen börjar på samma bokstav.

• Anonym (Piller)
    Anonym (Piller) skrev 2021-06-14 06:56:22 följande:

Tänk på att det finns ett jätteläkemedelsbolag som heter Lilly. Amerikanskt tror jag. Var det första jag tänkte på iaf, Pillerflickan. Annars är det ett fint namn och jag är kanske lite yrkesskadad.. (eller pillerskadad kanskeFlört?)

Jag tycker att Alma är finast. Alma och Alice är olika och många familjer finns det ju där barnen börjar på samma bokstav.

Xenia skrev 2021-06-14 14:49:11 följande:

Läkemedelsföretaget heter Eli Lilly efter grundaren Eli Lilly. Lilly är i detta fall ett efternamn. Men vilka barn känner till det företaget och skulle kalla en Lilly för "Pillerflickan"? Tror inte ens många vuxna känner till det. Vore annat om hon döptes till Astra, som iaf nu är väldigt känt.

Ha ha ja det har du verkligen rätt i. Astra vore nog betydligt värre!
    Och som du säger så är det nog inte många barn som känner till det.
    Men andra vuxna som jobbar inom vårdsektorn på ett eller annat sätt tänker nog så, vi är ändå rätt många.
    Vuxna som käkar medicin från Lilly ska vi heller inte glömma bort som gör kopplingar mellan läkemedel och namnet Lilly. Eller bland pillerknarkare.
Svar på tråden Vilket flicknamn?