Bytt jobba ofta, skäms!
Är så att jag jobbade innan i ca 5 år på sjukhus. Trivdes bra. Men så fick jag erbjudande på ett annat jobb, som sedan visade sig att jag blev lurad nästan.Skulle vara hemtjänst med cykelturer. Har inte körkort. Men sen när jag väl kom dit så skulle inte de turerna finnas kvar, så kunde jobba 2 dagar, sen kunde jag ju inte jobba kvar. Efter det har det varit väldigt hoppigt. Jag varit på ett äldreboende och en vårdcentral. Samt en sväng på en annan avdlening på sjukhus. Dessa 3 jobben på 2 år. Det jobbet jag skulle få i hemtjänsten var inga helger. Men sen boendet jag kom till Var varannan. Men jag var ju tvungen att ha ett jobb, och jag gillar ju att jobba med människor. Det skulle nu införas delade turer och varannan helg, så jag ville verkligen inte. Fick ett erbjudande i kommunen, också varannan men inga delade turer.
MEN nu.. ser jag att de söker folk till mitt gamla jobb från början där jag trivdes. Med var tredje helg. Blir ju så klart sugen.
Men kan inte med, för alla mina omkring mig tycker jag varit velig.
Byter jobb hela tiden. Osv osv,
Borde jag bara försöka stadga mig nu eller och halvtrivas, eller vara den här veliga som varit runt nu undre 2 år tid för att söka det jag letar efter... som jag faktiskt hade från första början.
Ursäkta för rörigt inlägg.