Inlägg från: Anonym (4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4)

    Ma men starka symtom

    Beklagar verkligen!  Jag har haft 4 m.f och 3 var MA. Så många är mycket ovanligt, men ett MA är inte ovanligt alls. Inte heller att ha symtom fast fostret dött. Jag hade i stort sett inga gravsymptom vid mina missfallsgraviditeter. Men eftersom det påstås att inga symptom är normalt det med så trodde jag på det. Första graviditeten som gick vägen hade jag massor med symptom. Det var jättestor skillnad. Jag tror det beror på hur mycket hcg man hunnit komma upp i och hur känslig man är. Jag vet en som gick ända till RUL med växande mage och väl där fanns inget foster alls. 

  • Anonym (4)
    Anonym (GbgLina) skrev 2021-06-04 14:23:40 följande:
    Tack för svar! Väldigt skumt! Men detta var dock inte i närheten av mitt missfall i v 19. Fick listeria och fostret dog i magen. Men det är ändå jobbigt att gå omkring med ovissheten. Fick du dina ma efter varann?
    Inga missfall är ju helt lika varann. Och v.19 är ju långt gånget- beklagar ännu mer det! 

    Vari består ovissheten tänker du? UL v.12 ska ju fostret synas och hjärtslagen. Din kropp har inte fattat- det är det som är det värsta med MA. Jag hade 4 m.f på raken. Det sista ett MA v.14. Sen blev det barn med ökad dos medicin.
  • Anonym (4)
    Anonym (GbgLina) skrev 2021-06-04 16:44:37 följande:
    Jag menade ovissheten att gå och tro att fostret lever men att det dog för flera veckor sedan. När jag fick mitt sena missfall så visste jag direkt.
    Vilken medicin? Har du hypotyreos ?
    Ja, då förstår jag. Med första barnet vågade jag inte ens göra VUL för jag var så övertygad om m.f igen. Men jag hade fel! Jag hade gjort ED och fått Prednisolon och den behövde jag dubbel dos av. Men jag åt Levaxin också och fick höja den dosen med. + en del annat.
Svar på tråden Ma men starka symtom