Skulle badtunnan ingå?
Ni kan även höra med mäklaren som är insatt i vad som brukligt ingår vid försäljning.
Ni kan även höra med mäklaren som är insatt i vad som brukligt ingår vid försäljning.
Men vad stod i husbeskrivningen?
I går såg jag en husannons med ett stort runt bastuhus, en sådan där lång rund och då stod i annonsen att den inte ingick och den stod på trä däcket utanför huset.
I många annonser står det ju i beskrivningen om badtunnan/spabadet och hur mysigt det är att bada där och då kan ju självklart utgå ifrån att det ingår.
Stod det däremot inget om badtunnan i beskrivningen, inte nämnd och inte specifikt fotat utan bara är med i bakgrunden osv på bilder är det ju mer troligt att man inte ska utgå ifrån att den ingår.
Vad sa mäklaren? om badtunnan var ett starkt skäl för att man valde huset borde dom ju ha nämnt den för mäklaren när man pratar och småpratar mer när man skriver kontrakt osv.
Mäklaren borde ju veta vad som är avtalat eller vad som är brukligt när det gäller badtunnan.
Visste mäklaren om att den inte skulle ingå?
Mäklare brukar ändå vara noga så det inte ska bli sådana missförstånd och just en badtunna borde ju mäklaren har frågat säljaren om hur dom skulle vilja göra med den, för det är ju ett försäljningsargument.
Kolla prospektet och prata med mäklaren, badtunnan borde ha nämnts.
Som jag sagt så står den inte med. Köparna utgick ifrån att den hörde till altanen medan säljarna inte förstår varför de utgick ifrån det.
Svarade för fort, såg dina svar nu.
Om din man sagt till mäklaren att ni ska ta med den och mäklaren verkligen uppfattat det är det som sagt bäst att mäklaren får ta det med köparna.
Det kan ju faktiskt vara så att mäklaren inte har varit tydlig.
Nej köpet går inte tillbaka men har mäklaren sagt fel till säljarna kan mäklaren behöva kompensera.
När vi köpte vår lägenhet (bor inte där nu) fanns garage i huset och mäklaren sålde in det så att man fick en parkeringsplats för så att hade hon uppfattat det.
Det här var mitt i stan och svårt att parkera på gatorna runt om så vi behövde verkligen en parkering.
Men när vi flyttat in visade det sig att det var kö till parkeringsplatserna.
Vi blev besvikna men mäklaren bad om ursäkt på en gång och erbjöd sig på en gång att betala en annan parkering till oss tills vi fick en plats i huset.
Det var så bra gjort och vi var ju inte ens arga utan ringde bara henne och sa att vi inte fick en plats.
Men redan efter 4 månader fick vi en plats i huset.
Mäklaren hade inte kollat upp ordentligt men tog på sig det och erbjöd på en gång kompensation.
Svarade för fort, såg dina svar nu.
Om din man sagt till mäklaren att ni ska ta med den och mäklaren verkligen uppfattat det är det som sagt bäst att mäklaren får ta det med köparna.
Det kan ju faktiskt vara så att mäklaren inte har varit tydlig.
Nej köpet går inte tillbaka men har mäklaren sagt fel till säljarna kan mäklaren behöva kompensera.
När vi köpte vår lägenhet (bor inte där nu) fanns garage i huset och mäklaren sålde in det så att man fick en parkeringsplats för så att hade hon uppfattat det.
Det här var mitt i stan och svårt att parkera på gatorna runt om så vi behövde verkligen en parkering.
Men när vi flyttat in visade det sig att det var kö till parkeringsplatserna.
Vi blev besvikna men mäklaren bad om ursäkt på en gång och erbjöd sig på en gång att betala en annan parkering till oss tills vi fick en plats i huset.
Det var så bra gjort och vi var ju inte ens arga utan ringde bara henne och sa att vi inte fick en plats.
Men redan efter 4 månader fick vi en plats i huset.
Mäklaren hade inte kollat upp ordentligt men tog på sig det och erbjöd på en gång kompensation.
Jag tittade igenom husannonserna för våran kommun och närliggande kommun.
På flera hus är det bilder på spabad på altanerna och dom är omnämnda i texten och ingår.
Det enda jag hittar är ett runt bastuhus som står på en altan och där står det obs ingår inte.
Det är kanske inte konstigt att köparna trott att den ska ingå.
Och som sagt hoppas att mäklaren verkligen uppfattade att ni skulle ta med den och inte antydde något annat till köparna.
Troligtvis kommer köparna nog inte ge sig så kontakta mäklaren i dag och ta upp vad som är sagt och om mäklaren varit otydlig.
Vad säger köparna då? dom kan väl berätta om dom pratat med mäklaren om badtunnan?