Skulle badtunnan ingå?
Förlåt att jag kapar tråden lite.
Jag bor inte i hus, men när mina föräldrar köpte hus 1995 så skulle gräsklippare lämnas kvar, enligt mäklaren. Saken var den att mäklaren frågade vid tillträdet om gräsklipparen (en handjagare) var kvar, eftersom han misstänkte att de som sålde huset inte hade lämnat den kvar. Det hade de inte och min mamma hade köpt en motorgräsklippare, så hon behövde inte ens handjagaren, vilket hon meddelade till mäklaren.
Säljarna kom dock tillbaka och lämnade över handjagaren, när vi inte var hemma, och min mamma ville inte ha den och sade det också, men mäklaren hävdade att det var en av få trädgårdsgrejer som alltid skulle ingå i köpet och att han var rädd för problem om han inte löste det här. Allt blev jättekonstigt och det hela slutade med att min mamma mycket irriterat fick lämna handjagaren på tippen, för när hon väl fick tag i säljarna igen, så hade de köpt en ny gräsklippare och sade att de inte "ville bråka" vilket min mamma inte ville från början eftersom hon aldrig ville ha den. Är det någon som vet om reglerna kring handjagare har ändrats, eller kanske aldrig har funnits ens?