• Carola­tom07
    Sat 5 Jun 2021 16:48
    336 visningar
    2 svar
    2
    336

    Är det vanligt att personer som är väldigt tydliga och spontana ändå kan vara otydliga när det gäller vissa saker?r

    Frågar detta eftersom jag i flera relationer jag haft i mitt liv har haft med människor att göra som av omgivningen setts som spontana och tydliga människor, men som jag personligen upplevt som ganska otydliga när det kommer till vissa saker.

    Och tror ni att det är vanligt att personer kan vara väldigt spontana och tydliga i sina yrkesroller, sedan förvandlas till blyga eller lite försagda personer i det privata?

  • Svar på tråden Är det vanligt att personer som är väldigt tydliga och spontana ändå kan vara otydliga när det gäller vissa saker?r
  • Sat 5 Jun 2021 18:05
    #1
    +1
    Carolatom07 skrev 2021-06-05 16:48:58 följande:

    Frågar detta eftersom jag i flera relationer jag haft i mitt liv har haft med människor att göra som av omgivningen setts som spontana och tydliga människor, men som jag personligen upplevt som ganska otydliga när det kommer till vissa saker.

    Och tror ni att det är vanligt att personer kan vara väldigt spontana och tydliga i sina yrkesroller, sedan förvandlas till blyga eller lite försagda personer i det privata?


    Det är inte så ovanligt med folk som är tydliga och raka professionellt men mer blyga privat.

    Jag är inte säker på kopplingen till spontanitet, dock?
  • Kusine­n
    Sun 6 Jun 2021 05:50
    #2
    +1

    Jag tror att det är ganska vanligt att folk är mångfacetterade och på många sätt motsägelsefulla i största allmänhet. Och det är nog inte ovanligt att man är på ett sätt i sin arbetsroll eftersom arbetsrollen kräver det och på ett annat sätt privat när man inte utför sina arbetsuppgifter.

Svar på tråden Är det vanligt att personer som är väldigt tydliga och spontana ändå kan vara otydliga när det gäller vissa saker?r