• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Elin11989
    mangelica skrev 2021-07-03 15:32:57 följande:

Hjälp, ser någon ett sträck?

Ser något på bilden i mitten
  • LakritsHallon87
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-03 15:17:13 följande:

Är visst gravid.. Mensen skulle komma den 6e, men då blir det ju inte så! (Hoppas jag)

Hur går det för alla?

Grattis :) själv ska jag test på tisdag då är det 5 dagar till BIM, köpt ett testa tidigt test:o
  • Anonym (JG)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-03 15:21:41 följande:

Väldigt individuellt skulle jag tro. När ägget väl har släppt har man Max 24h på sig iaf innan det är kasserat. Men beroende på hur gästvänligt man har där inne och hur livskraftiga spermierna är då kan de klara sig upp mot 6-7 dagar men mer standard att säga(vad jag läst) är väl upp till 5 dagar. En del ligger varannan dag vissa ligger vid positivt utslag på äl. Man får göra vad som känns hållbart för en själv <3

Vi maxade verkligen. Hade sex varje dag på de fertila dagarna i kalendern. Sen slog det mig att spermierna säkert är färre på den aktuella dagen om man gör så, så nu var nog denna ägglossningen till spillo. Attans
  • LakritsHallon87
    Anonym (JG) skrev 2021-07-03 18:36:32 följande:

Vi maxade verkligen. Hade sex varje dag på de fertila dagarna i kalendern. Sen slog det mig att spermierna säkert är färre på den aktuella dagen om man gör så, så nu var nog denna ägglossningen till spillo. Attans

Inte säkert, spermier kan ju leva 5 dagar därinne o invänta ägglossning. Jag o min sambo låg tre gånger under min fertila vecka + måndagen efter för att öka på chanserna inklusive dagen då jag fick positivt äl-test, men du har nog maxat chanserna säkert tänker att ju fler gånger man får till det desto bättre men vad vet jag, kan ju ha fel.
  • Anonym (JG)
    LakritsHallon87 skrev 2021-07-03 18:53:59 följande:

Inte säkert, spermier kan ju leva 5 dagar därinne o invänta ägglossning. Jag o min sambo låg tre gånger under min fertila vecka + måndagen efter för att öka på chanserna inklusive dagen då jag fick positivt äl-test, men du har nog maxat chanserna säkert tänker att ju fler gånger man får till det desto bättre men vad vet jag, kan ju ha fel.

Du hade alltså 4/7 och jag 7/7 haha vi får se hur det gick för mig haha har inget hopp kändes som det kom mindre i slutet av veckan
  • Anonym4042
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-07-03 15:17:13 följande:

Är visst gravid.. Mensen skulle komma den 6e, men då blir det ju inte så! (Hoppas jag)

Hur går det för alla?

//

Åh stort grattis!! Har du känt några tidiga symtom? Jag har BIM typ 7/7, men har bara haft två cykler efter p-piller så det är lite svårt att veta när det är riktigt.. känner mig väldigt o-gravid men hoppas såklart!:)
  • Fialotta8

Grattis till alla plus <3 <3 blir så glad för allas skull!

Jag förstår mig inte på min kropp alls denna månaden :') Kanske inte alls hade mens som jag trodde efter graviditeten . Nu har jag fått ägglossningsflytning idag igen? Trodde jag skulle haft äl den 19 juni, men icke. Fick snarare 30e eller 1 juli. Men hur länge håller sig sånna flytningar i sig? Hade inget igår och har inga stickor kvar att testa äl med. Fattar noll :p

Någon som vart med om liknande eller vet varför detta sker? Dubbel äl?

• Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-07-03 15:32:57 följande:

Hjälp, ser någon ett sträck?

Ojojoj det syns! :D vågar mig på ett försiktigt grattis och håller tummarna för att det blir ett starkare plus i dagarna :)
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym4042 skrev 2021-07-03 20:17:18 följande:

Åh stort grattis!! Har du känt några tidiga symtom? Jag har BIM typ 7/7, men har bara haft två cykler efter p-piller så det är lite svårt att veta när det är riktigt.. känner mig väldigt o-gravid men hoppas såklart!:)

Tack snälla!! Det som jag nu förstår har varit symptom har varit enorm enorm muntorrhet, får nästan panik. Sen mensvärk och huvudvärk haha.. Åh okej!! Ja det förstår jag att det är svårt, håller alla tummar! Det kan ju hända när man minst anar det!
  • Anonym (Förvirrad)
    QueenS skrev 2021-07-03 15:37:33 följande:

Jättestort grattis <3

5 dagar till BIM och väntan är olidligt. Tog ett testa tidigt idag som var helt blankt. Men ger inte upp hoppet ännu!

Tusen tack!! Det kan jag tro!:( åh, nej ge verkligen inte upp, fick mitt första svaga svaga positiva igårkväll, förra gången plussade jag 3-4 dagar efter mensen skulle kommit. Hoppas du får ett plus!
Svar på tråden BIM JULI