• Svar på tråden BIM JULI
  • Hallonglass91
    Salladen skrev 2021-06-09 19:13:18 följande:

    Haha jag är i fel tråd! Bortse från detta!


    Många av oss var också i juni-tråden, så det är lugnt. :) Såg också den filmen när någon tipsade om den. Gav mig också ett lugn och känsla av att vad som händer händer.
    PrettyMoon skrev 2021-06-09 12:04:31 följande:

    Tack för svar!

    Kanske en dum fråga, men allt det här är nytt för mig... Har man liksom en sticka med engångsremsor som samlar urinet eller slänger man varje sticka ändå?

    Sen undrar jag rent allmänt hur folk resonerar kring vilka "insatser man ska sätta in" (haha låter som en militärkupp, det här), typ tempning o.s.v.? Hur snabbt började ni med det? Jag vet liksom inte om man ska köra "all in" från början. Vill så klart plussa snabbt, men är rädd att det ska kännas så omständligt och att jag då blir ännu mer besviken om jag inte plussar....


    Jag håller med de andra, man måste känna in sig själv vad man känner man vill göra denna månad för att känna att man har lite under kontroll och samtidigt kunna vara avslappnad. Tror inte ?all in? passar mig då jag känner att jag inte orkar ha allt fokus på detta (blir för jobbigt då som du säger när det då inte går).

    Jag körde enkla vanliga ÄL stickor och tyckte det var lite kul och kändes bra, som Elin11989 säger kändes det bra att man gjort vad man kunnat. Och det visade sig att jag hade ÄL mycket senare än jag och min app trodde, så på så sätt var det bra att veta det.

    Däremot började vi försöka lite för tidigt förra månaden och vi båda blev inte så sugna när det väl visade sig att jag hade ÄL. Fick ÄL på dag 17 eller 18 så blev lite för mycket kände vi båda då vi började tänka att vi låg för att bli gravida redan dag 7. Borde ju som ni säger egentligen räcka med varannan dag lite innan ÄL och runt ÄL, så egentligen ingen idé att pressa fram lusten liksom. Så det är min lärdom, försöka lite mindre och lite senare och verkligen försöka att bara njuta utan något ?måste?.
  • mamma8212

    Jag tycker den här perioden mellan mens och ägglossning är så skön! Ingen väntan eller letande efter symtom osv.

  • Hallonglass91
    mamma8212 skrev 2021-06-10 17:33:08 följande:

    Jag tycker den här perioden mellan mens och ägglossning är så skön! Ingen väntan eller letande efter symtom osv.


    Håller med! Frihet! Men det enda är att jag nu naivt tänker ?varför är var jag stressad och ville testa mig innan BIM och hålla på, det är ju bara att vänta? och så känns det ju verkligen inte när man väl passerat ÄL haha.

    Men önskar att jag är mer lugn denna gång! Hoppas jag kan hålla mig mer lugn! :)

    Lite långt kvar, men vill fråga, hur tänker ni göra på midsommar. Tänker ni dricka eller inte? Känns ju som det blir lite uppenbart när man inte dricker, samtidigt som vi inte då kommer veta om vi är gravida ännu troligtvis, samtidigt som det är lite onödigt att dricka om man är gravid? hur tänker ni?
  • mandy93

    Hej! Jag är ny i tråden, det blir vårt första försök denna månad. Hängde här sist vi planerade barn vilket resulterade i vår dotter som föddes september 2020. Fick tillbaka mensen denna månad och vi bestämde oss för att ?köra på direkt? med syskonförsök. Lägger till min BIM i tråden nedan :)

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)[/quote]

  • mamma8212
    Hallonglass91 skrev 2021-06-10 19:14:15 följande:

    Håller med! Frihet! Men det enda är att jag nu naivt tänker ?varför är var jag stressad och ville testa mig innan BIM och hålla på, det är ju bara att vänta? och så känns det ju verkligen inte när man väl passerat ÄL haha.

    Men önskar att jag är mer lugn denna gång! Hoppas jag kan hålla mig mer lugn! :)

    Lite långt kvar, men vill fråga, hur tänker ni göra på midsommar. Tänker ni dricka eller inte? Känns ju som det blir lite uppenbart när man inte dricker, samtidigt som vi inte då kommer veta om vi är gravida ännu troligtvis, samtidigt som det är lite onödigt att dricka om man är gravid? hur tänker ni?


    Haha exakt, man förvandlas till ett psyko så fort ägglossning har varit ;)

    Fördelen är att jag börjar min semester på måndag, så jag kommer ha ledigt och saker att göra osv, blir annat fokus denna omgången.

    Och jag lever dom vanligt tills jag får ett plus :) Jag dricker sällan, bara till maten ibland, och kommer fortsätta med det. Likaså äta allt som man sen inte ska äta.
  • Hallonglass91
    mandy93 skrev 2021-06-10 20:01:26 följande:

    Hej! Jag är ny i tråden, det blir vårt första försök denna månad. Hängde här sist vi planerade barn vilket resulterade i vår dotter som föddes september 2020. Fick tillbaka mensen denna månad och vi bestämde oss för att ?köra på direkt? med syskonförsök. Lägger till min BIM i tråden nedan :)

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)


    [/quote]

    Välkommen hit!
    mamma8212 skrev 2021-06-10 20:14:54 följande:

    Haha exakt, man förvandlas till ett psyko så fort ägglossning har varit ;)

    Fördelen är att jag börjar min semester på måndag, så jag kommer ha ledigt och saker att göra osv, blir annat fokus denna omgången.

    Och jag lever dom vanligt tills jag får ett plus :) Jag dricker sällan, bara till maten ibland, och kommer fortsätta med det. Likaså äta allt som man sen inte ska äta.


    Tack för du delar med dig! Jag förstår, det låter verkligen mest hälsosamt att leva på som vanligt och skönt att du ändå dricker så sällan!

    Jag dricker också sällan men om jag dricker så blir det ändå oftast ex 3 glas, vilket ändå är rätt mycket. Jag tror jag är lite extra fundersam eftersom jag fick ett MA förra gången och på något sätt funderar på om jag om det hade gjort skillnad om jag inte i vecka 3 hade druckit rejält (det var nyårsafton). Den tanken har gjort att jag inte vågat dricka mer än högst en klunk sedan dess. Men tror jag ska ta ett halvt glas eller så på midsommar, slippa tjatet från alla, men ändå slippa eventuell minimal risk att det påverkar ev foster :)
  • Bopbopipop

    Hej!

    Har aldrig varit med i någon sån här tråd innan men hänger gärna på! Lägger till mitt namn i listan nedan.

    9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)[/quote]

  • Hallonglass91
    Bopbopipop skrev 2021-06-11 07:38:41 följande:

    Hej!

    Har aldrig varit med i någon sån här tråd innan men hänger gärna på! Lägger till mitt namn i listan nedan.

    9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)


    [/quote]

    Väkommen hit, spännande med ett andra barn :)

    Byter bara plats så det är i ungefärlig BIM ordning :)

    Vi vet inte när Längtar efter dig har BIM men annars har vi kört från tidigast till senast BIM datum :)

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)
  • Humlisen17

    Hej hej!

    Hoppar in i tråden men egentligen utan att veta när ägglossning eller mens beräknas komma. Detta blir tredje försöket till första barnet.

    I december fick vi besked om MA, skulle vara i V 11 men hjärtat slutade slå i v 7 :( efter det blev jag relativt snabbt gravid igen i februari. På KUB misstänkte BM att det var något fel på fostret och fick tid till MKP. Testet visade kromosomavvikelse och vi fick avbryta i v 16. Det var den 2/6. Så lite mer än en vecka har gått.

    Blöder fortfarande men väldigt lite så vi bara väntar på att detta ska sluta och att vi kan börja försöka igen.

  • Viola94

    Hoppar vidare hit från junitråden eftersom mensen kom idag.. Håller tummarna för oss alla!

    2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

    10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

Svar på tråden BIM JULI