Vi som försökt en längre tid - första barnet
Tack fina kvinnor! jag grät nästan på besöket, jag hade ingen aning om att VUL skulle vara på egen bekostnad, funderar fortfarande på vad vi betalade 4200sek för, enligt henne är det att man kan behöva vänta i evigheter att få hjälp från vården (säger hon som skickade mig till nån som hade 2månaders väntetid, och killen 4 men lyckades dra ner till 3mån när en avbokning öppnade upp en tid).
Mina värd var lite sådär, för det mesta så ser allt "inom ramen" men mitt prolaktin var "lite högt" och mitt AMH var 0.81 och där vill man att det är minst 1. När man tittar på referensintervallet är dock allt inom ramen förutom AMH, så jag vet inte hur man ska tolka det.
På cd9 och VUL har jag slemhinna på 7.8mm, och största follikeln är på 14.8mm just nu. Vet inte om det är bra eller ej, men det är totalt 9 som växer och det blev plötsligt väldigt förståeligt hur man kan plocka ut 15st vid IVF och inte minskar sin äggreserv med tanke på att typ 10 per månad blir absorberad av kroppen :)
MEN!! Jag har fått recept på letrozol !! :D ovitrelle!! (injektion att ta när man får + på äl sticka, snark måste återgå till det där) samt crinone/progesteron!! WOOHOOO! Vilken lättnad, jag är så trött från stresset att jag kan knappt fatta det, men otroligt glad och tacksam är jag att vi testar verkligen allt vi kan!