• RBC

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Är det fler än jag som tycker att man blir helt knäpp i det här?

Jag ser barnvagnar, gravida kvinnor och små barn ÖVERALLT, har inte tänk på det innan det att vi bestämde oss att det nog är dags att skaffa barn. 

• RBC
    Dibella skrev 2021-07-09 13:03:24 följande:

Oh ja, det är som man ser världen med helt andra glasögon. Hela världen är helt plötsligt fylld av det på ett helt orimligt sätt, och alla ens vänner blir gravida bara av att kramas lite fint. Känns som om jag alltid stirrar helt orimligt på gravidmagar och nyfödda så jag undrar om andra tycker jag är creepy, men blicken fastnar hahaDrömmer

Haft två nära vänner som i början när vi började TTC sa något i stil med "nej vi är inte redo kanske om något år", en fick kids nu i maj och en går in i andra trimestern snart. Båda har man skämtat ihop om att man ska mysa och vara föräldralediga ihop..

Men verkligen! Och alla andra har fått skapa sina familjer, och så står man där utanför och bara tittar på alla. Och ibland när man ser någon med tre barn tänker jag ofta, men varför kan inte jag få ETT SkämsTungan ute

Men gud, jag vill också ha det där, bara att man kan säga nämen åh vi kanske är föräldralediga ihop, den meningen liksom!
  • RBC
    Dibella skrev 2021-07-09 14:20:14 följande:
    Det är tufft, det är ju som ett utanförskap som man aldrig vet om man kommer kunna överbrygga. Troligtvis kommer de flesta här inne kunna göra det, på något sätt, forskning och utvecklingen går framåt trots allt. Men ovissheten gör det väldigt tufft. När man väl står där och ska förhoppningsvis vara f-ledig så känns det förhoppningsvist helt annorlunda {#emotions_dlg.flower}
    Jag hoppas verkligen det också, att alla får sina små familjer! <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet