Janni91 skrev 2021-07-27 22:27:42 följande:
Förstår det! Vi har försökt i ett år nu och har genomgått en utredning men de säger att allt ser bra ut. Så nu väntar vi bara på att remissen för IVF ska skickas, sen tar det tydligen 8-9 månader innan vi får börja med IVF så jag hoppas att vi kommer lyckas själva innan dess. Vi har tydligen haft en infektion som heter mykoplasma, som vi nyligen har behandlat. Men läkaren säger att det inte har att göra med barnlösheten. Men jag funderar på om det ändå kan ha något att göra med det, känns ändå logiskt om kroppen känner att den inte kan fokusera på att bli gravid när den har en infektion att ta han om. Men vad vet jag, spekulerar bara :)
Planerar ni att gå vidare med IVF eller fortsätta försöka själva?
Kram!
Hej!
Vi planerar nog att försöka få tid för IVF.. Men tänker kanske att vi försöker några månader till nu eftersom detta troligtvis var min första ägglossning efter att jag tog ut spiralen. Kan ju vara så att vi lyckas själva om jag äntligen "fungerar" som jag ska.
Problemet med IVF för oss för tillfället är att landstinget kräver att vi är skrivna på samma adress, vilket vi ej är. Vi är inte officiellt sambos ännu. Jag bor i andra hand och den jag hyr av vill inte att min kille skriver sig hos mig ännu. Så så länge vi ej får det godkänt så kommer vi ej få tillåtelse för IVF.
Jag hoppas att ni lyckas på egen hand under de 8-9 månaderna det kan ta för att komma igång med IVF. Hur gammal är du om man får fråga?
Min klocka tickar rätt hårt då jag fyller 36 i januari.
Kram!