Inlägg från: Frida123123 |Visa alla inlägg
  • Frida123123

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag ger mig in i tråden med. Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa. Orsak endometrios och lågt amh värde. Vi tog hjälp av privat ivf klinik och vilken resa det har varit då. Startade år 2020 med Ivf 1= negativt, ivf 2 =negativt, ivf 3= Gravid men missed abortion i vecka 8, återföring av fryst embryo= Gravid men missed abortion i vecka 8. Gjorde en Återföring av sista frysta blastocyst den 28/11 -21 och ruvar just nu. Är inne på dag 11, testdag i övermorgon lördag. Kanske testar imorgon efter jobb. Håller tummarna för er andra. Inte lätt det här. Inte kul kan jag säga att tro att man är gravid för att sedan upptäcka att embryot avstannat i utvecklingen men att kroppen inte fattat det ännu. Usch, hemskt.

• Frida123123

Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.

• Frida123123
    Carina82 skrev 2021-12-14 09:57:19 följande:

Vad skönt att det gått bra och att det inte blev några ingrepp, pust nu kan det bara gå uppåt! Du förtjänar verkligen allt ompysslande i världen <3

Det är upp och ner här haha! Vi hade uppstartsmöte för ivf-behandlingen nu på morgonen, jag trodde jag var supercool inför hela grejen. Tills igår kväll när min kille - som var på kvällsbio- skrev ett meddelande och sa att han skulle ta en öl med sin kompis efter filmen för att prata om den. Och jag tappade det TOTALT, började panikgråta och typ hyperventilera.. Insåg det såklart inte då, men nu inser jag att den här processen sätter sig mer på psyket än vad jag trodde från början :) Ser inte direkt fram emot de där sprutorna ;)

Sådär var det för mig med. Var väldigt neutral med inför ivf behandlingen men oj vad det påverkar en mycket! Jag har ju varit igång ett tag :). Nu när ni haft uppstartsmötet när får ni komma igång med behandlingen? Ska ni köra korta eller långa protokollet?
  • Frida123123
    Vickan31 skrev 2021-12-14 15:34:52 följande:

Sorry för så många inlägg på raken, men nu kommer en liten uppdatering från mig också så ska jag försöka att inte ta över tråden ;) Det är tyvärr en inte så glad Vickan just nu för jag har börjat blöda nyss på ruvardag 10 (testdag på måndag, ruvardag 16) och känner bara att allt hopp har försvunnit. Ringde till kliniken och de sa att allt jag kan göra nu är tyvärr att vänta, men att det inte behöver vara dåliga nyheter utan det kan blöda lite i början på en graviditet inte minst pga Lutinus som gör slemhinnorna sköra. Men det är så svårt att hålla hoppet uppe, tårarna bara rinner och jag orkar inte med det här att det alltid ska gå så himla dåligt när det gäller just det man önskar mest av allt i hela världen...

Hej! Åh, men du vet så länge det inte blöder massor och i flera dagar behöver det inte betyda något negativt. Precis som du skriver kan det bero på att att man irriterar slemhinnorna med Lutinus. Tänker på dig för jag VET hur jäkla jobbigt det är. Försök att hålla positiva tankar. Kram
  • Frida123123
    Tildasafira skrev 2021-12-15 14:37:03 följande:

Ser suddigt på livet just nu. Ringde kliniken som meddelade att inget av de tre som odlades vidare klarat sig. Varför skulle då det lilla tvådagars som finns klara sig? Min bristningsgräns är nog precis nådd nu <\3

Nä men, vad säger du, så tråkigt. Vad händer? Du får utstå så mycket så nära inpå allt/om varandra. Men du, även om de andra inte klarade sig så betyder det inte att ditt embryo inte klarar sig och utvecklas. Man säger ju också att bästa miljön är där embryot nu ligger, dvs i livmodern. Skickar varma kramar till dig!
  • Frida123123

Grattis Vickan, Soff och Steeph:

Efter 5 återföringar och 2 missfall så sitter jag här med en underbar gosse på 3 veckor! 

• Frida123123
    Vickan31 skrev 2022-09-02 08:09:54 följande:
    Frida, så glad jag blir för din skull! Hjärta Grattis!!! Herregud vad du har fått kämpa, men nu är han här och jag är säker på att han kommer att vara så oerhört älskad. Ställer samma fråga som till Steeph: hur mår du och lilla gossen? Och gick allt bra med förlossning och så?
    Tack tack! Jag hade en planerad igångsättning som misslyckade, så det blev akut kejsarsnitt. I slutet var det nog ändå skönt att det blev så för jag var helt slut. Jag har återhämtat mig bra och känner inte av snittet idag. Måste dock fortsätta ta Fragmin sprutor i totalt 6 veckor, men nu bara 3 veckor kvar. Och att noja sig över graviditetskilon, nä då, har tappat allt plus 1,5 kg på två veckor, utan att ens försöka. Inte för att det ens var viktigt. 
  • Frida123123
    Steeph skrev 2023-11-08 06:01:42 följande:
    Åh Vickan!! Stort grattis! Helt fantastiskt att få läsa efter er resa mot ett plus, och nu har du en liten liten plutt i magen.  
    vår lilla är nu 14 månader! och vi väntar faktiskt tillökning igen?
    och det sjuka är att det är tvillingar så i början av nästa år så kommer dom. Helt sjukt <3
    Wow! Grattis. känner igen dig då vi varit i samma tråd tidigare. Mitt barn är med 14 månader, eller snart 15 månader :). Oj oj oj, helt galet, tvillingar i början av nästa år, det är ju snart. Vilken gåva! Blir extra mycket fullt upp snart då ha ha. Grattis igen 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet