Vi som försökt en längre tid - första barnet
Hej, första gravid-relaterade inlägget från mig även om jag hängt på FL i många år. Har läst i tråden men aldrig postat själv. Igår plussade jag efter exakt 3 års försök (inte riktigt 36:e försöket pga missat några ÄL pga sjukdom m.m.). Är både glad och chockad och behövde skriva av mig någonstans, det känns som att det inte räcker med sambon. Hoppas att jag inte tränger mig på 
Det känns som en bisarr slump att plussa just denna gång för i onsdags var vi på första mötet för en fertilitetsutredning. Jag vågar fortfarande inte riktigt ta ut all lycka i förskott, för man vet ju aldrig om graviditeten utvecklas som den ska. Så vi tänker fortfande gå vidare med utredningen (bortsett från äggledarspolning?) för att förhoppningsvis fått svar på varför det tagit sån tid.

Har du plussat någon gång tidigare eller är det här första pluset någonsin? När det gått så pass lång tid som tre år så förstår jag att ni skulle vilja veta varför. Välkommen till vår lilla grupp! Här har många av oss försökt länge också, så vissa i gänget har hunnit bli gravida och/eller fött barn sedan vi började följas åt här på Familjeliv för flera år sedan, och andra som jag och Melsson kämpar fortfarande med att få det där efterlängtade pluset (och att det ska stanna kvar). Hoppas att allt ska gå bra för dig nu!