Vickan31 skrev 2023-12-22 16:59:59 följande:
Parkblomman1: Vad fint att du känner att du vill tillbaka till den här härliga gruppen, även om vi såklart hade hoppats att du skulle få hänga i gravidgrupper istället och se drömmen uppfyllas med graviditeten du hade i november

Precis som Mathilda svarade så har många av oss i den här gruppen kommit till den punkten att vi gjort eller ska göra IVF. Hur ser det ut för er, har ni gjort någon utredning och funderar ni på IVF eller fortsätter ni själva eftersom ni blivit gravida två gånger?

MalinJ skrev 2023-12-16 14:10:04 följande:
VICKAN
Tack så mycket!
Vi är redo båda två och har börjat ha sex både med och utan kondom för och minska risken för en ny graviditet.
Visst för jag försöka nu eftersom både kropp och huvud mår bra men dom sa vänta helst till en mens. Men inget krav.
Vi har inte haft jätte mycket sex men lite. Men känns som man är tillbaka nu och är så redo.7
Precis haft äl och den blev inte så sen som jag trodde den skulle bli ev, men däremot kände jag absolut ingenting, utan märktes på mitt sekret och testerna var inget wow heller men givetvis starkare och näst intill som kontrollsträcket. Men inte helt lika starkt.
Vi får se hur allt går, jag bara längtar tills en ny graviditet och hoppas den ska bli våran tur.
Så nu är det bara och vänta, borde vara på äl+3 imorgon och brukar få mens på 15, ett tag kvar dit.
MalinJ: Vad skönt att höra att det känns som att du är tillbaka på banan nu och att ni till och med börjat ha sex igen. Då närmar sig BIM mer och mer, och sedan en ny cykel med helt nya förutsättningar

Hoppas och tror att ni ska få bra hjälp nu framöver och att 2024 ska bli ett mycket mycket bättre år för er än vad 2023 var!

Mathilda88: Skriver även till dig i den här gruppen, men det är för att jag tänker på dig så mycket och hoppas att du får massor med kärlek och stöd efter det här oerhört tråkiga beskedet

Önskar verkligen att 2024 ska bli ditt år utan de nederlag, hinder, sorg och smärta som 2023 innehållit, utan jag önskar av hela mitt hjärta att 2024 ska vara året då du äntligen blir mamma

Hoppas att du får ta hand om dig ordentligt nu här i juldagarna och att du hittar kraft och styrka - för det vet vi att du har - till ett nytt försök nästa år. Skickar mina största kramar!
Hej!! Jag har hållit mig borta från FL ett tag då det helt enkelt känts för jobbigt att läsa i andra trådar. Men nu känner jag mig tillräckligt stabil att börja kika in här då och då.
Får ni IVF via regionen eller får ni betala u egen ficka?
Vet ni vad era svårigheter beror på?
Än så länge känner jag mig helt okej med att fortsatt försöka på egen hand. Två graviditeter på 1 år tycker jag ändå är rätt ?bra?. Hade vi däremot inte blivit gravida under året så hade jag definitivt velat testa IVF.
Just nu känner jag i varje fall att jag kan vänta några månader innan jag tar kontakt med vården för eventuell utredning. Känner mig också lite lugnare vetandes att man erbjuds missfallsutredning vid 3 upprepade missfall. Så skulle det bli ännu ett missfall så vill jag absolut undersöka eventuella problem.
Trodde under veckan att jag blivit gravid på nytt då testen ökade något för att sedan försvinna.. Man blir ju helt koko av resan till barn. Så mycket känslor, herregud. Jag har knappt kunnat tänka på annat under veckan.
Jag håller mina tummar och tår att det är vår tur snart ❤️