Inlägg från: Mirabilis89 |Visa alla inlägg
  • Mirabilis89

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Första VUL i dag på sprutdag 7. Cirka 4 blåsor i rätt storlek och några till som var på g. Nytt VUL på måndag och fortsatt samma dos. Undrade hur det går till nu med påsk och röda dagar osv, men tydligen har vår klinik öppet på påskafton, lördag, special för oss som är under stimulering. Med all säkerhet blir det antingen äggplock eller återföring då således. Så det känns bra! Glad

• Mirabilis89

Äggplock i morgon! Typ 4 Stora blåsor syntes på VUL i måndags, inför förra äggplocket i augusti var det lite liknande, och där slutade vi med 8 ägg ut, 6 var mogna och 5 befruktades som sagt, så kanske får vi lite liknande resultat nu, ev. några färre. 

Var en ny läkare i måndags som även ska göra äggplocket i morrn, en sån där riktig gammal räv som forskat mycket på infertilitet osv, kändes bra! Han kunde se att slemhinnan var lite för tunn egentligen, 5 mm (man vill ha minst 7 mm för att det ska fästa) men treskiktad som man vill ha det. Fick börja på progynon direkt (extra östrogen), fick ta det inför min sista FET i februari och då reagerade kroppen ganska bra och tjockade på slemhinnan. Jag har alltid haft sparsam mens och bara under tre dagar typ, tänk om det är ev lite låga östrogennivåer som orsakat det och gjort att det inte fungerat för oss tidigare? Isåfall finns det ju något hyfsat ?enkelt? att göra åt det, det vore ju underbart! Lite sent på det nu med progynon inför att förhoppningsvis ET blir på lördag, men om vi får något till frys kommer jag ju vilja ha en stimulerad cykel för att optimera slemhinnan.

Det känns faktiskt bra ändå, tänk tänk om det är vår lösning! Vi har ju ändå fått bra embryon och rätt många i förhållande till antal ägg ut osv. 

• Mirabilis89

Äggplock klart! Gick hur bra som helst, knappt ont alls, lugnande innan med som gör susen också. Fick dubbel lokalbedövning med som förra gången. De prickade något blodkärl så det blödde en del, men det la sig snabbt igen.
    6 ägg ut totalt, men jag räknar inte med att alla är mogna. Hoppas att kanske 4 är mogna iallafall om vi har tur. 

De kommer köra icsi som förra gången, vilket känns tryggt. Återföring på lördag med 2-dagars och så håller vi varsin tumme att vi får något till frysen med! Får börja med cyclogest och trombyl i morgon, och ska fortsätta med progynon. Det blir nog bra det här! Glad

Och jag tänker mig att det nästan är större chans att det tar sig nu, för då skulle BF bli 29 december, och det hade ju varit himla typiskt att få en bebis så sent på året, så då tar det väl sig bara därför Flört

• Mirabilis89
    Av 6 ägg ut befruktades 5 st normalt! Alla såg bra ut i dag dag 2, fick ett fint tillbaka med 4 celler (precis som det ska se ut dag 2). De resterande 4 odlas vidare så får vi se om det blir något till frysen med. Men allt som allt helt lysande resultat såhär långt! Glad
  • Mirabilis89
    Teriz skrev 2023-04-11 09:27:31 följande:
    Idag fick vi se ett tickande hjärta på vul. Helt ofattbar känsla. Det var bara en liten prick som rörde på sig. Går in i v 7 nu och ska försöka våga hoppas på detta!  
    Stort grattis, vilken lycka! Solig
  • Mirabilis89

Fick hem frysbrevet i dag från kliniken - shit pommes!! Hela 3 blastocyster kunde frysas! Förvånad

Av 6 ägg ut blev det således en 2-dagars ET och 3 blastocyster, det känns ju som ett helt makalöst bra resultat! Nu hoppas vi förstås att de inte ska behövas utan att den jag ruvar på nu stannar kvar till december/januari, men iallafall Skrattande

• Mirabilis89
    Melsson skrev 2023-04-14 19:18:17 följande:
    Åh vilken underbar nyhet @mirabilis! Fick du sätta in ett embryo nu i samband med äggplock alltså? Så spännande att du liksom är ?gravid? nu!! Känner på mig att det är nu det händer för er <3
    Yes! Ett 2-dagars embryo sattes in med så 4/6 blev embryon att använda sig av liksom. 

Yepp, pregnant until proven otherwis? Skrattande
  • Mirabilis89
    Melsson skrev 2023-04-14 23:09:03 följande:

Åh så spännande!! BF skulle eventuellt bli precis i början av januari då eller?😍

29-30 december om jag räknat rätt. Oskyldig Meeeen jag tänker att eftersom jag ridit hela mitt liv och borde ha en satans stark bäckenbottenmuskulatur så tänker jag att jag nog ska klara att knipa och hålla en eventuell unge inne till 2024 isåfall Skrattande
  • Mirabilis89
    Melsson skrev 2023-04-17 11:10:16 följande:

@MalinJ men åh vad segt med en krångelcykel. Men du kan inte bara ha missat din peak då? Jag missar ibland för har en ganska kort peak, så kan få negativt på morgonen men sen positivt på eftermiddagen exempelvis...Dock kör ju jag bara med stickor och inte med monitor! Hur har det varit med sekret osv då? Tänker smärtor brukar ju ofta vara i samband med att ägget släpper känns det som :D 

@Teriz åh vad skönt med en sån månad. Jag är lite inne på det spåret med, testade ingenting förra cykeln och låg bara när vi kände osv, tror vi kör på det denna månad med!! 

@Mirabilis Såklart du håller ungen inne då ;) Kul med hästtjej till, det är jag med. Dock hört att vi hästtjejer har lite för starka muskler så man får svårare förlossning ibland....OM du nu blir gravid, har du funderat hur länge du ska rida? 

Just nu har jag faktiskt lämnat ut min häst på foder av andra anledningar - vi har lånat ut honom till en pararyttare som siktar mot paralympics så var bara tvungen att ta chansen. Honom hade jag annars ridit ända in i mål trots att han är en spellevink med stora gångarter. Jag känner honom så extremt väl så hade känt mig trygg oavsett. 

Nu blir det ju hästpaus för första gången för min del på över 20 år iallafall, så ridning blir det ju inte överdrivet mycket av. Mamma har en större welsh cob på 156 cm som jag kommer rida någon gång ibland (han är också en väldigt snäll liten sak) men mer när andan faller på. Glad 

Summa sumarum - jag hade ridit så länge jag inte hade haft för ont av det helt enkelt. 

• Mirabilis89

Vickan31: Gud så härliga nyheter! Huset är ju väldigt trevligt med för all del, men kanske inte minst att ni inte behövde vänta ett år till på IVF trots allt Skrattande
    Du är ju proffs på det här med IVF vid det här laget, men hur är din sambo med det, är han nervös? Skrattande

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet