Melsson skrev 2023-04-17 11:10:16 följande:
@MalinJ men åh vad segt med en krångelcykel. Men du kan inte bara ha missat din peak då? Jag missar ibland för har en ganska kort peak, så kan få negativt på morgonen men sen positivt på eftermiddagen exempelvis...Dock kör ju jag bara med stickor och inte med monitor! Hur har det varit med sekret osv då? Tänker smärtor brukar ju ofta vara i samband med att ägget släpper känns det som :D
@Teriz åh vad skönt med en sån månad. Jag är lite inne på det spåret med, testade ingenting förra cykeln och låg bara när vi kände osv, tror vi kör på det denna månad med!!
@Mirabilis Såklart du håller ungen inne då ;) Kul med hästtjej till, det är jag med. Dock hört att vi hästtjejer har lite för starka muskler så man får svårare förlossning ibland....OM du nu blir gravid, har du funderat hur länge du ska rida?
Just nu har jag faktiskt lämnat ut min häst på foder av andra anledningar - vi har lånat ut honom till en pararyttare som siktar mot paralympics så var bara tvungen att ta chansen. Honom hade jag annars ridit ända in i mål trots att han är en spellevink med stora gångarter. Jag känner honom så extremt väl så hade känt mig trygg oavsett.
Nu blir det ju hästpaus för första gången för min del på över 20 år iallafall, så ridning blir det ju inte överdrivet mycket av. Mamma har en större welsh cob på 156 cm som jag kommer rida någon gång ibland (han är också en väldigt snäll liten sak) men mer när andan faller på.
Summa sumarum - jag hade ridit så länge jag inte hade haft för ont av det helt enkelt.