• Melsson

Vi som försökt en längre tid - första barnet

@teriz håller alla tummarna jag kan för er. Har ni varit på inskrivning än? 

@MalinJ åh ja man blir ju off ibland...Jag är också lite inne i en sån period.. Men ser kanske ut att vara en implantationsdipp för dig?? Hoppas hoppas!! 

@Vickan Hmmm vad svårt! Kan du ha sovit lite annorlunda eller något denna cykel? Tänker det har ju varit omställning med tid etc....Håller tummarna att ÄL varit, hade ju varit så typiskt att missa nu direkt efter spolning....

Här har jag ÄL idag, men jag har knappt några "flytningar" idag, hade dock endel i söndags och måndags med ÄL-smärtor så funderar på om ägget ev släppte två-tre dagar tidigare än vanligt...Har inte testat med stickor denna månad heller, men kanske ska ta en i em bara för att kolla... :) 

• Melsson

Smart med liten presentation mirabilis :) 

Jag är 34 år gammal och min sambo 33 (fyller 35 iår). Jag slutade med p-piller i juni 2021 då vi började längta efter en liten knodd :) 

I februari 2022 kollade jag upp mig privat, det visade sig då att jag inte haft någon ägglossning, mina ägg var väldigt små och växte inte inför ÄL så därför släppte dom aldrig. Jag hade även en tunn slemhinna, dvs inte treskiktad vilket medför att ett ägg inte kan fästa. 

I mars 2022 påbörjade jag behandling med letrozol för att få äggen att växa, ovitrelle (spruta) för att få ägget att släppa samt progestoronvagitorer. Detta gjorde jag cirka 6 månader, i höstas när jag haft uppehåll i två månader med behandlingen så gjorde jag en spolning av äggledarna och livmodern, då såg allt bra ut på ultraljudet (fina ägg och fin slemhinna), så sen dess har jag inte haft några tabletter, sprutor etc. 

I januari 2023 var vi hos fertilitetskliniken då min privata läkare inte tyckte det var någon idé att fortsätta hos henne längre då nästa steg är IVF för oss, väl där fick vi reda på att vi behöver vänta till juni 2023 (två år från start) då vår region kräver det. Så just nu är det nedräkning hehe 

Min sambos spermaprov visade även att hans spermier är lite trögflytande (fanns ett finare ord för det men kommer inte ihåg det nu). Så han har ätit någon slags förtunnande "medicin" mot det sedan i höstas. 

Jag har lite gett upp hoppet om att det ska ta sig naturligt, så nu försöker jag inställa mig på att det får bli IVF helt enkelt :) 

Och som för alla i denna grupp så är vissa dagar svårare än andra i denna resa, ibland ser man positivt på allt och ibland vill man bara dra något gammalt över sig. Men jag är så tacksam att jag kan skriva av mig- och bolla med er <3

Ps- gud vad skönt att allt såg bra ut på dina blodprover Teriz <3

• Melsson

Jag har också varit lite off här, ber om ursäkt för det. Jag är just nu inne i en liten period där det ändå känns "kört", har denna månad knappt ens försök kring ÄL, orkade faktiskt inte med att ligga den veckan haha, blev ett ligg typ 3 dagar innan ÄL, men jaja..Bara att ta nya tag snart igen <3 

Åhh håller så tummarna för dig Teriz, nu är det er tur att lilla fröt får stanna <3 Men förstår att du är orolig såklart!

Välkommen till tråden Voltex - kan verkligen rekommendera att gå privat först för att kolla så allt ser bra ut, har du fått kontakt med någon bra än?

Åh tråkigt med mensen Vickan, men bara att tagga om. Helt rätt att strunta i tester och temp ibland - tror man behöver det ibland, är så skönt med en liten paus ibland. Vi har ju varit i den här karusellen ett tag så då behöver hjärnan vila från det ibland tror jag... Jag hoppas ni får en riktigt grym vecka med skidåkning (?) och massa sol <3 

MalinJ hur går det för dig? Har mensen kommit? Såg ju lovande ut i din temp!

• Melsson

Åh vad spännande med äggplock imorgon Mirabilis, håller alla tummar och tår <3

Håller med i det du skriver att dom upptäckt nu - känns som det görs alldeles för "ytliga" undersökningar?? Och att IVF är lösningen på alla problem typ? Jag tror också att jag har något fel på mina hormoner troligtvis, men verkar som det ignoreras...

• Melsson
    @Vickan Ja så skönt att ha er i samma sits att bolla med, det är verkligen en trygghet! Ja jag tänker med att det räcker, om ödet vill så kan det ju gå liksom - konstigare saker har ju hänt hehe ;) Jag har BIM om prick en vecka, så den 12:e, hoppas att jag slipper mellanblödningar denna gång, tidigare har dom kommit runt CD 21-22 men än så länge håller dom sig borta iaf:) 

Ni kanske kan ta en dusch tillsammans?? Hehe spara lite på vattnet ;) Eller ta en sovmorgon eller något, lite spännande ju :D Ni får vara lite kreativa! Åh så härligt med skidåkning, vi var iväg förra veckan var helt magiskt, hoppas ni får lika bra väder som vi hade!!

• Melsson

Åh vad skönt att allt gick bra Mirabilis! Så intressant att läsa om hela processen du är med om eftersom man själv snart är där 🥰 

skönt med bedövning så att du slapp känna smärta med! 

så återföring på självaste påskafton alltså? hihi ja man har ju alltid tänkt att man inte vill ha sent på året, så tror också som du att det är extra stora chanser bara därför haha! Men du får knipa 3 dagar så blir det en 1/1 isåfall;) Oavsett vilket datum kommer du bli världens lyckligaste ändå såklart <3

• Melsson

Åh har undrat var du tog vägen Malin. Jag fick mens igår och känner mig precis som du lite off, har gett upp tanken att det ska ta sig "normalt" så orkar knappt ens med att ha sex på "rätt" tid osv, men man får försöka skärpa till sig :) Vi får kämpa på¨helt enkelt :D 

@Teriz åhhh stort stort grattis till er <3 Snacka om goals!!! Unna er att vara riktigt glada och njuta av detta nu!

• Melsson

@Teriz såååååååå avis på dig <3 Hoppas man själv står där en vacker dag! Gjorde ni något speciellt nu när ni blev gravida och det gick vägen??

@MalinJ Oj jaa vilka jobbiga tider, dagen blir lång :P Men kul att jobba med djur det ger mkt kan jag tänka mig, men ljudnivån kan jag tänka mig blir rätt hög ja....:P

@Voltex Åh vad skönt att allt såg bra ut på besöket, då kan ni ju känna er "lugna" även om det ev skulle bli IVF för er del...Vilken region bor ni i?

• Melsson
    Åh vilken underbar nyhet @mirabilis! Fick du sätta in ett embryo nu i samband med äggplock alltså? Så spännande att du liksom är ?gravid? nu!! Känner på mig att det är nu det händer för er <3
  • Melsson

Åh så spännande!! BF skulle eventuellt bli precis i början av januari då eller?😍

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet