Smart med liten presentation mirabilis :)
Jag är 34 år gammal och min sambo 33 (fyller 35 iår). Jag slutade med p-piller i juni 2021 då vi började längta efter en liten knodd :)
I februari 2022 kollade jag upp mig privat, det visade sig då att jag inte haft någon ägglossning, mina ägg var väldigt små och växte inte inför ÄL så därför släppte dom aldrig. Jag hade även en tunn slemhinna, dvs inte treskiktad vilket medför att ett ägg inte kan fästa.
I mars 2022 påbörjade jag behandling med letrozol för att få äggen att växa, ovitrelle (spruta) för att få ägget att släppa samt progestoronvagitorer. Detta gjorde jag cirka 6 månader, i höstas när jag haft uppehåll i två månader med behandlingen så gjorde jag en spolning av äggledarna och livmodern, då såg allt bra ut på ultraljudet (fina ägg och fin slemhinna), så sen dess har jag inte haft några tabletter, sprutor etc.
I januari 2023 var vi hos fertilitetskliniken då min privata läkare inte tyckte det var någon idé att fortsätta hos henne längre då nästa steg är IVF för oss, väl där fick vi reda på att vi behöver vänta till juni 2023 (två år från start) då vår region kräver det. Så just nu är det nedräkning hehe
Min sambos spermaprov visade även att hans spermier är lite trögflytande (fanns ett finare ord för det men kommer inte ihåg det nu). Så han har ätit någon slags förtunnande "medicin" mot det sedan i höstas.
Jag har lite gett upp hoppet om att det ska ta sig naturligt, så nu försöker jag inställa mig på att det får bli IVF helt enkelt :)
Och som för alla i denna grupp så är vissa dagar svårare än andra i denna resa, ibland ser man positivt på allt och ibland vill man bara dra något gammalt över sig. Men jag är så tacksam att jag kan skriva av mig- och bolla med er <3
Ps- gud vad skönt att allt såg bra ut på dina blodprover Teriz <3