Carina82 skrev 2022-05-06 20:37:25 följande:
Tack för peppen <3 helt otroligt vilken otur man ska ha, börjar räkna på veckorna och får panik över om samma sak ska hända nästa cykel. Då får vi ju gott vänta till augusti :/ Men inser att sannolikheten kanske är rätt liten, nästa cykel ska dom hålla lite bättre koll så hoppas det blir bättre då! Hur går det för dig med allt? <3
Lilleplutt2022 skrev 2022-05-06 17:10:40 följande:
Åh nej, jäklar osis att det skulle hända just denna månad när du har planerad FET!

Just utebliven ägglossning har inte skett mig men förstår verkligen din besvikelse, vi hade planerad FET I mars och 2 timmar innan återföring ringde de och meddelade att det var inställt då ägget inte överlevde upptining.
Var det att du inte fick positivt på stickan eller hur fick du veta att du inte har ägglossning?
Jag har planerad FET på söndag och fick denna gång ta ovitrelle sprutan för att säkerställa att jag verkligen ägglossar innan återföring
Ja eller hur, sån sjuk otur! Tänker att kroppen kanske fortfarande är stressad från äggplock kanske, hoppas på att allt är normalt nästa månad. Usch vad kämpigt för er att ägget inte klarade upptining, vilken mardröm </3
Nepp istället för ägglossningstest så fick jag komma på ultraljud en himla massa. Vet inte varför jag inte skulle ta test, men det kommer iaf förändras nästa cykel. Då kommer jag köra test från och med cd10, blir en nätt liten summa- är ju inte superbilligt med test och jag lär ju ta ett par per dag pga nojig haha! Ovitrelle är planen för mig också!
Ojoj vad spännande med er återföring! Har inte hängt med så bra i tråden, blir det första återföringen (om man bortser från ägget som inte klarade upptining)? Hur känns det? Proppar du på nåt speciellt sätt?
Eller hur! Är som att kroppen totalt stressar ut, även om jag inser att sannolikheten kanske är störst att det handlar om slumpen. Tack för kramen <3 Håller alla tummar för att det går vägen för er den här ruvarperioden! Skönt oavsett att ni fick en flinga till frysen :)
Så bra att de ändrar så du tar test nästa gång! Detta blir mitt tredje inplanerade FET och alla 3 gånger har de bett att jag ska ta ägglossningstest fr cd 10 för att säkerställa så vi inte missar rätt dag för ägglossning och att embryot då kommer in på rätt dag i naturlig cykel. Bra också att du får ovitrelle, det gör ingen skada att ta men säkerställer också att själva ägglossningen inte uteblir. Då har man i alla fall gjort allt mn kan för att den naturliga ägglossningen ska ske som det ska.
Har ni genomgått många ivf behandlingar eller är det ert första?
Jag försöker verkligen vara positiv inför söndagen. Men är rädd att vi ska få samma besked igen att ägget inte överlever . Det är vårt sista ägg I frysen, endast ett kunde frysas in. Vi har totalt genomgått 4 ivf behandlingar och de har plockat ut nästa 80 ägg totalt. Jag har oerhört hög äggreserv, tyvärr är det nog min ålder som sätter käppar i hjulet. Jag och min sambo startade 2019 och försökte först naturligt men sen kom pandemin och då ville jag inte genomgå ivf. Så i sep förra året när jag var 42 kom vi igång. Oklart om jag får genomgå fler behandlingar i Sverige och samtidigt har vi spendera enormt mycket pengar då allt betalar vi själva så frågan är om vi har råd med fler gånger.
Nu proppar jag istället i mig en massa vitaminerna hoppas att det lyckas denna gång eller att vi genom ett mirakel blir spontant gravida, det skulle ju vara som att vinna på lotto!!