• Myran1234

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Vickan31 skrev 2023-06-01 11:27:37 följande:
    Fina fina ni, tusen tack för er omtanke och värme, ni är alltid ett så himla fint stöd  // Hjärta Jag har haft en ovanligt tung period nu efter den misslyckade IVF-omgången och beskedet om att det pga sommarstängt inte blir någon återföring förrän september vilket krockar med en familjeresa som vi taggat för i flera år, så i själva verket måste vi vänta till oktober vilket fick mig att falla i ett ganska djupt mörker. Idag känner jag att jag börjar nosa med huvudet ovanför ytan igen, och jag vet att det kommer att kännas bättre igen snart. Jag ska bara klara av sommaren med gravid syster, dop, barnkalas m.m. Jag förstår absolut att många säger att det kan vara bra med en paus över sommaren och få ladda om, men när det inte är självvalt så känns det jobbigt tycker jag. Speciellt eftersom IVF:en visade att inga ägg befruktades naturligt, så våra chanser att lyckas själva under sommaren känns minimala. Usch vad deppigt det här blev, förlåt för det och tack för att ni finns Hjärta

Mathilda: Svarade dig i den andra gruppen 🥰

Teriz: Svarade dig också i den andra gruppen 🥰

Skogslyckan86: Välkommen till vår fina lilla grupp! Jag är ledsen för den långa och tuffa resan ni behövt gå igenom 😔 Jag gjorde en misslyckad IVF med mitt ex för några år sedan och har nu gjort ett IVF-försök med min nuvarande som tyvärr blev minus. Vi har fler landstingsfinansierade försök kvar så jag kan såklart inte jämföra min situation alls med din, men jag vill ändå tro att jag har en viss förståelse och definitivt mer än många i ens omgivning som aldrig behövt tvivla eller kämpa för att bli förälder som vi i den här gruppen tyvärr behövt göra. Hur mår du och hur går tankarna just nu? Hjärta

Myran1234: Hur har det gått för dig med sprutorna och allt? 🥰 Har ni gjort äggplock och kanske till och med återföring, eller hur ligger ni till?

Melsson: Ja jag valde att berätta för mina chefer när vi började med IVF av anledningen att jag personligen skulle känna mig mer stressad om de inte visste och så skulle jag komma med läkarbesök med kort varsel flera gånger på ganska kort tid. Så jag har faktiskt fått väldigt fint stöd och för mig har det varit skönt att de närmsta vet om det. Tack igen för dina alltid så fina ord, och jag tänker ju på dig också Hjärta Har ni ringt kliniken nu och vad sa de? Vi får peppa varann med bra saker att göra under sommaruppehållet när klinikerna har stängt 🥰
    Jag förstår att det känns tungt och jag är verkligen så ledsen för er skull. Det är en sån berg- och dalbana det här. 😢 Styrkekram ❤️ Försök njuta av varandra i nuet och peppa varandra att frysåterföringen i höst blir er lilla guldklimp. Det tror jag. 🙏

Vi håller fortfarande på med sprutorna men har äggplock inplanerat på måndag. 😬 Så pirrigt! 
  • Myran1234

Hej tjejer! 

Idag har jag varit på äggplocket. Själva plocket gick bra, kändes nästan ingenting. De hittade 12 äggblåsor varav fyra var små. Totalt plockades det ut 5 ägg, så blev ganska besviken. :( Vet att det inte är kvantiteten som räknas men hade hoppas på några fler ändå. Det blir icsi på alla fem och imorgon ringer de och berättar hur det gått. Eventuell återföring blir på onsdag eller torsdag, men jag har inte så höga förhoppningar på det 😔

• Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-08 07:40:06 följande:
    Hur gick det? Blev det någon återföring? Håller alla tummar för det <3
     Tack fina för att du hållit tummarna 🙏💕 Det har gått bra, av mina fem ägg så var fyra mogna och alla blev befruktade med icsi 🙏😀 Idag har jag fått tillbaka en fin tredagars och de andra tre fortsätter de odla för eventuellt kunna frysas ner på dag sex. ☺️

Hur mår du? Såg i ditt meddelande till Vickan att mensen kommit. 😒 Så tråkigt! Styrkekram till dig. Jag håller tummarna att Livio återkommer till dig snart så du får en tid att utgå från. Min upplevelse av sprutperioden och äggplocket har varit väldigt bra och de som jobbar på Livio är helt underbara, så förhoppningsvis kommer allt gå fint för er också när ni får köra igång. 💕☺️
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-08 22:15:02 följande:

@Myran Åhh vilka bra nyheter. Så spännande med en ny person i gruppen som ruvar  Hoppas så att allt kommer gå vägen för er <3 Körde ni icsi på grund av spermiekvalitet eller är det ?standard?? 

vi fick återkoppling idag och kommer bli kallade i september, eventuellt tidigare om det dyker upp lediga tider. Man ställa tydligen i någon slags ?kö? nu. Åhh kul att höra att du tyckte bra om Alicia, tyvärr finns dom inte här där jag bor utan vi får gå till sjukhusets fertilitetsenhet, men hoppas det kommer att kännas bra med🥰

Ja, så spännande. ☺️ Det blev icsi pga att spermaprovet inte var på topp. Min sambos spermaprov som han lämnat (totalt tre) har varit väldigt varierande så mest troligt är det på grund av det som jag inte blivit gravid. 

Vad skönt att ni fick återkoppling igår! September, eller ännu tidigare, är ju snart! Sommaren kommer snabbt blåsa förbi och sen är ni där! ☺️🙏 Blir det första IVF:n? 

• Myran1234
    Mathilda88 skrev 2023-06-08 22:40:55 följande:
    Så underbart resultat!! Hjärta Håller tummarna nu för framöver! 
    Tack ❤️ Har läst om er ivf och att det tyvärr inte blev någon återföring 😢 Så ledsen för er skull och jag förstår att det känns tufft. Men precis som Melsson skriver så borde det ju gå att påverka i och med att äggen mognar några månader innan de eventuellt ägglossar. Q10 är ju som du är inne på bra att ta, men det räcker inte med det du kan köpa på apoteket. Jag har det senaste året ätit 600 mg Q10 per dag samt tagit inositol i pulverform, 4000 mg per dag. Samt då folsyra, omega3 och multivitamin. Jag hoppas för er att det går mycket bättre bästa IVF! Det krävs ju bara ett guldägg som sagt 🥰
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-09 11:55:58 följande:
    Åh vad tråkigt, men skumt att det varierar så mkt? Han har inte fått någon medicin el dylikt? Min sambo hade väldigt hög viskositet men har fått medicin så nu är hans simmare bra iaf!! 

Ja det är rätt snart ju, och känns skönt på ett sätt att slippa sprutor osv nu under sommaren - även om man bara vill sätta igång NU NU NU så försöker jag verkligen tänka att det är sommar och roligt, men det är ibland lättare sagt än gjort :P 

Nej, tror inte det finns någon medicin riktigt eftersom vi inte vet orsaken tyvärr. 

Jag förstår att tiden känns seg men försök njuta av en sommar med goda viner och drinkar så blir det er tur snart 😍

Gällande Q10 så beställer jag från Svensk Hälsokost.se och kapslar med 300 mg i varje, så tar två om dagen mellan mens och ÄL, sen tar jag ett uppehåll tills mensen kommer igen. Nackdelen är som du skriver att det är väldigt dyrt. :( Vet ju inte om det hjälper men alla mina ägg blev ju befruktade nu vid IVF:en så kanske, vem vet. ☺️

• Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-12 13:22:01 följande:
    Åh.. det där med sperma verkar ju variera så himla mycket från dag till dag också...

Ja ska verkligen försöka göra det, ser ut att bli en fin sommar iaf! När är det du har testdag? Och hur går det med ruvandet? :D 

Är det "farligt" att fortsätta med Q10 hela cykeln? 
    Ja, sommaren ser verkligen ut bli fin. Så härligt 😀

Jag är bara på RD4 idag, tiden går såååå sakta. 🤣 Antar det är förtidigt att känna något. Har bara haft lite molande värk efter äggplocket annars inget alls. Testdag är 21 juni men jag skulle nog tro att mensen hinner komma innan dess. Vi fick veta idag att vi fick ett ägg till frysen så det kändes skönt 🥰

Nej jag tror inte det är farligt, men eftersom man inte kan säga säkert så tycker jag det känns dumt att chansa. Då börjar jag istället om med tabletterna när mensen kommer. ☺️
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-15 10:42:07 följande:
    Ja dock önskar man ju lite regn nu för stackars bönder och djur etc...Men solen är efterlängtad! 

Åhh jaa förstår det, snacka om nedräkning deluxe nu då! Kommer du tjuvtesta något innnan? :P Tar du progestoron nu? Dom skjuter ju ofta upp mensen också. Skönt att veta att det finns ett ägg i frysen, det är ju jätteskönt att veta, kan ni känna er lite lugnare iaf :) 

Smart, så svårt sånt där!! Samtidigt om man vill att det ska vara bra för äggen så vill man kanske ta det hela tiden? Får se hur jag gör när jag väl lyckats beställa rätt sort hehe

RD8 idag och jag känner ingenting alls. Vet inte om det är bra eller dåligt. Normalt brukar jag ha tunga bröst dagarna innan mens och lite lätt molande värk. Har inte känt det nu men det behöver ju inte betyda något. Det verkar vara så olika det där. :) Vi har nog bestämt oss för att inte tjuvtesta, men vi får se om vi ändrar oss. Jag har ganska kort lutealfas i vanliga fall (10-11 dagar), så mensen borde nog komma nu i dagarna om nu inte cyclogesten skjuter fram det, vilket den ju kan göra. Bara vänta som vanligt i den här berg och dalbanan 😅

• Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-19 10:37:32 följande:
    Oj oj vad spännande...Bara några ynka dagar kvar ju tills du får veta om det blir en snaps till maten på midsommar eller bara vatten ;) 
    Idag på RD11 plussade jag! 🥹🙏❤️ Känns helt overkligt. Nu hoppas vi verkligen att våran lilla prick stannar kvar. 🙏
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet