Vi som försökt en längre tid - första barnet
Vickan31 skrev 2023-06-01 11:27:37 följande:
Fina fina ni, tusen tack för er omtanke och värme, ni är alltid ett så himla fint stöd //

Jag har haft en ovanligt tung period nu efter den misslyckade IVF-omgången och beskedet om att det pga sommarstängt inte blir någon återföring förrän september vilket krockar med en familjeresa som vi taggat för i flera år, så i själva verket måste vi vänta till oktober vilket fick mig att falla i ett ganska djupt mörker. Idag känner jag att jag börjar nosa med huvudet ovanför ytan igen, och jag vet att det kommer att kännas bättre igen snart. Jag ska bara klara av sommaren med gravid syster, dop, barnkalas m.m. Jag förstår absolut att många säger att det kan vara bra med en paus över sommaren och få ladda om, men när det inte är självvalt så känns det jobbigt tycker jag. Speciellt eftersom IVF:en visade att inga ägg befruktades naturligt, så våra chanser att lyckas själva under sommaren känns minimala. Usch vad deppigt det här blev, förlåt för det och tack för att ni finns
Mathilda: Svarade dig i den andra gruppen 🥰
Teriz: Svarade dig också i den andra gruppen 🥰
Skogslyckan86: Välkommen till vår fina lilla grupp! Jag är ledsen för den långa och tuffa resan ni behövt gå igenom 😔 Jag gjorde en misslyckad IVF med mitt ex för några år sedan och har nu gjort ett IVF-försök med min nuvarande som tyvärr blev minus. Vi har fler landstingsfinansierade försök kvar så jag kan såklart inte jämföra min situation alls med din, men jag vill ändå tro att jag har en viss förståelse och definitivt mer än många i ens omgivning som aldrig behövt tvivla eller kämpa för att bli förälder som vi i den här gruppen tyvärr behövt göra. Hur mår du och hur går tankarna just nu?
Myran1234: Hur har det gått för dig med sprutorna och allt? 🥰 Har ni gjort äggplock och kanske till och med återföring, eller hur ligger ni till?
Melsson: Ja jag valde att berätta för mina chefer när vi började med IVF av anledningen att jag personligen skulle känna mig mer stressad om de inte visste och så skulle jag komma med läkarbesök med kort varsel flera gånger på ganska kort tid. Så jag har faktiskt fått väldigt fint stöd och för mig har det varit skönt att de närmsta vet om det. Tack igen för dina alltid så fina ord, och jag tänker ju på dig också

Har ni ringt kliniken nu och vad sa de? Vi får peppa varann med bra saker att göra under sommaruppehållet när klinikerna har stängt 🥰
Jag förstår att det känns tungt och jag är verkligen så ledsen för er skull. Det är en sån berg- och dalbana det här. 😢 Styrkekram ❤️ Försök njuta av varandra i nuet och peppa varandra att frysåterföringen i höst blir er lilla guldklimp. Det tror jag. 🙏
Vi håller fortfarande på med sprutorna men har äggplock inplanerat på måndag. 😬 Så pirrigt!