• Myran1234

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Melsson skrev 2023-06-20 14:14:11 följande:
    MEN WOW WOW WOW <3 stort grattis!! Vilken känsla. Hur känns allt?? Helt fantastiskt att det tog sig på första försöket ju :D Jag hoppas verkligen att lilla pricken är där för att stanna. När man kämpat så länge så borde inte något annat få existera än att lilla pricken får bli en bebis <3

Tack 🥹❤️ Det känns overkligt, underbart men samtidigt är jag livrädd varje gång jag går på toaletten. Hoppas rädslan släpper och att pricken blir en bebis. 💕🙏
    Ja, jag hade aldrig vågat tro att det skulle gå på första försöket med en tredagars. Sjukt! 

När tror du att det blir att ni får köra igång? Jag hoppas det tar sig innan dess. ☺️

• Myran1234
    Melsson skrev 2023-06-22 07:50:45 följande:
    @Rosen Åh vad tråkigt att höra att lilla fröet inte vill stanna i magen. Jag hoppas verkligen att progestoron ska hjälpa dig med det. När man har läst runt verkar det som att många blir hjälpta av det iaf, hoppas att det är så för dig med <3

Och självklart passar du in här!!

@Myran Ja förstår att du är rädd, men en dag i taget och jag tänker att tillåt dig själv att vara lycklig och glad över detta <3 Skulle något mot förmodan hända (vilket jag absolut inte tror det kommer göra, detta lilla pyre är här för att stanna) så är det i sådant fall den dagen den sorgen! 

Jag tror det blir september som det lät på dom iaf, hoppas verkligen inte att det blir senare för jag är såååå inställd på september nu!!

@MalinJ Åh hoppas verkligen att ni får hjälp nu - nu måste det nästan ha gått ett år sedan din senaste grav ändå eller? Tänker att har det gått ett år ska man ju få hjälp <3 

Åh vad typiskt :( Fy så ledsen jag blir för er skull att det inte tog sig denna månad heller...Men en vacker dag <3, vi behöver bara fortsätta kämpa!

Jag ska försöka :) Har än så länge inte så mycket symtom förutom ömma bröstvårtor och lite lätt molande värk som kommer och går. Är i vecka 6 nu (5+1). 

Håller tummarna att det blir i september! Ska heja på dig allt jag kan ☺️❤️

• Myran1234

Vickan:
    tack snälla 🥰 Jag mår bra. Lite molande värk som kommer och går annars har jag inte så mycket symtom ännu. På måndag går jag in i v 7 och hoppas på att få komma på tidigt ul och se att allt ser bra ut. 🙏
    Jag håller alla tummar och tår för er att ni (om ni inte lyckas naturligt) hinner med en återföring i september. Som jag skrev tidigare så tror jag väldigt mycket få snöflingorna 🥰

• Myran1234
    Vickan31 skrev 2023-07-10 16:00:44 följande:
    Så glad att höra att du mår bra! 🥰 Hur har det gått, har du fått någon tid för ett tidigt ultraljud? Så fint av dig, tack snälla! Hjärta Jag tror och hoppas väldigt mycket på de små snöflingorna också 🥰

Hej fina! 🥰 Det har gått bra hittills. I onsdags var vi på ultraljud och fick se fostret och det lilla hjärtat slå. 🥹 En sjuk känsla även om oron fortfarande biter sig fast hos mig. Idag är jag i vecka 9 (8+3) och fram till denna vecka har jag haft ganska lindriga graviditetssymtom. Illamåendet verkar dra igång från och med denna vecka för mig 🤢😅
    Hur mår du? Herregud vad jag håller tummarna för er kommande återföring! 🙏 Har du kunnat njuta av semester och inflyttning i det nya huset? Kram! 🥰

• Myran1234
    Vickan31 skrev 2023-07-23 12:03:01 följande:
    Åååh så glad jag blir att höra det! 😍 Jag förstår att oron inte bara försvinner och att det kanske känns lite overkligt fortfarande, men vecka 9 är ju fantastiskt bra och det måste vara stort att få höra hjärtljuden och se er lilla lilla bebis! Hjärta Illamåendet låter ju mindre trevligt dock, så typiskt att det skulle dyka upp 😅 Finns det medicin som funkar och som man får ta som gravid? Jag vet att det finns någon medicin man får ta från vecka 13 om man har illamående då, men det finns säkert någonting som man får ta tidigare i graviditeten också. Hoppas att det känns överkomligt i alla fall 😊 Jag mår rätt bra nu, hade en hemsk pms med otroligt mycket tårar och så kom ju mensen i onsdags, men nu känner jag mig bättre och vi har ett försök kvar själva innan vi får göra en återföring av ett av våra frysta embryon i september förhoppningsvis Glad Jag har faktiskt så sen semester att den börjar den 27 juli och den 31 juli får vi flytta in i huset, så det är verkligen nära nu och något vi ser fram emot jättemycket! Hoppas att du får njuta av sommar och semester trots illamåendet 🥰 Kramar! Hjärta
    Hej! 🥰👋 illamåendet är faktiskt ok nu så länge jag äter lite och ofta. Tuggar på knäckebröd och dricker smoothie lite då och då, då håller det sig för det mesta borta. Har bara kräkts två ggr vilket jag är tacksam för. Igår gick jag in i v 11 och idag fick vi se den lilla igen sprattla för fullt med sina små armar. 🥹 Nu väntar vi på resultatet för Nipt som kommer om 1-2 veckor. Väldigt nervös inför det. 😌

Så skönt med semester för dig nu och sååå roligt att ni fått flytta in i huset! 😀 Det är skönt när man får hålla sig sysselsatt med något som känns roligt, då går tiden så mycket snabbare! Och tänk, tar det sig inte på nästa naturliga försöka så är det ju väldigt snart ni får göra FET! 😀🙏
  • Myran1234
    Rosen3 skrev 2023-08-03 08:00:05 följande:
    Tack! Är dock lite nojig, gravtesten vill inte öka. Dem är på samma styrka nu i 3 dagar. Kan ev vara missfall igen. 
    Stort grattis Rosen3! ☺️ Ett tips är att inte hålla på ta gravtest varje dag och jämföra med varandra. Det kan skifta mycket beroende hur mycket vätska du druckit. Risken är att du oroar dig i onödan. Ta ett digitalt med veckoindikation om en vecka då en ökning borde synas då. Håller tummarna! 🙏
  • Myran1234
    MalinJ skrev 2023-08-24 14:53:25 följande:
    Och här är det mindre glada miner, min test vill inte stiga extremt mycket. Testa tidigt betydligt mer än det vanliga. Så detta känns som det kanske inte går vägen denna gång heller.

Jag vet att man inte ska fortsätta testa såhär men efter att jag fick 1-2 v på veckotestet igår så blir jag såklart osäker eftersom jag enligt appen är idag på 4+3, men då vet jag att det kan skilja på någon enstaka dag också, med andra ord ligga lite bakåt.

Tänkte ta ett till vecko i helgen, men står det fortfarande 1-2 på det så är det väl inte så bra. 

Usch känner mig så nere 😭

Här kan ni få se lite av testen. Det har stigit men inte så mycket liksom. Speciellt inte det gröna, det står still fast jag personligen tycker det sett lite starkare ut också 😂

Stort grattis Malin! Vilken rolig läsning!!! 💕🤩 Gällande de digitala testerna så vill jag bara flika in och skriva att för mig var övergången från 1-2 v till 2-3, och även att på 3+ seg. Var mer än en vecka mellan varje och jag grät och var så ledsen för att jag trodde det blivit ma - helt i onödan! Så mitt tips är verkligen, om du kan, testa inte varje dag! Vänta nu flera dagar och ta ett test sen. De där testerna skapar bara oro och de är bara onödigt för din kropp nu. Det har dessutom så mycket att göra med både hur din hcg-nivåer ökar och hur koncentrerat urinet är. 100 procent tillförlitliga är det heller inte. Dagen efter jag fått 3+ (som man får när det är över 2000 om jag inte minns fel) på cd digitalt lämnade jag blodprov som var över 11000 (Såklart inte helt jämförbart med urin men ändå). 

Jag håller tummarna för dig! 🌸

• Myran1234

Hej tjejer! ☺️
    Jag är inne och smygläser här ibland. Vet vad ni alla går igenom och hoppas så för er. ❤️ Ingen borde behöv vara med om en sådan här kamp. 😔

Mathilda: Vilket fantastiskt resultat med 8 befruktade! jag håller alla mina tummar och tår att du för en superduperbra tillbaka om några få dagar. 🙏

Melsson: Jag minns inte faktiskt om jag hade äggviteflytningar men jag hade enormt mycket ägglossningskänningar och var så nojig att något ägg skulle hinna lossna. Alla var kvar vid äggplocksdagen och jag fick höra att det är extremt ovanligt att de lossnar innan eftersom man tar sprutan som ska undvika ägglossning (Jag tog Fyremadel). Så oroa dig inte över det. Snart äggplock för dig! Så spännande 😀

• Myran1234
    Melsson skrev 2023-09-24 09:10:05 följande:
    Själv är man fullständigt i chock. Detta hade jag aldrig kunnat tro. Äntligen efter all denna tid har man lite flyt. Nu börjar bara den jäkla oron över att den lilla ska vilja stanna kvar där inne!
    Ja ja jaaaaa! Så roligt Melsson att det fäste! 😀🥳 Har varit in under helgen och hoppats så att du skulle skriva ett sånt meddelande! 🥰 Stort stort grattis! 💕🥹
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-09-25 10:33:56 följande:
    Tack fina du <3 Känns helt overkligt?! Man har ju nästan trott att man inte KAN bli gravid..Sån otrolig lättnad!! Kan knappt tänka att man är gravid känns som det är fel på testet (men tog ett digitalt för säkerhetsskull och det var positivt med). 

Men Halleluja vad skönt att ägglossningen höll sig borta! Nu är det ju sååå nära med återföring för er del <3 Du får ta test flera ggr om dagen imorgon så du inte missar det!! Åh vad spännande!!!!! (jag har aldrig fått positivt ÄL-test på morgonen bara eftermiddagen/kvällen)

Tack så jättemycket! Ja ruvardagarna var hemska men oron nu är på ett helt annat sätt...Nu vill man ju såååå gärna att det ska få stanna kvar!

Myran1234 skrev 2023-09-24 21:27:40 följande:
    Ja ja jaaaaa! Så roligt Melsson att det fäste! 😀🥳 Har varit in under helgen och hoppats så att du skulle skriva ett sånt meddelande! 🥰 Stort stort grattis! 💕🥹
    Tack så jättemycket! Hoppas att det blir som för dig att det första ägget är guldägget <3 Hur mår du nu och vilken vecka är du i? 

Är helt bombsäker på att det kommer gå vägen för er <3 . Vad tråkigt att du fortfarande har ont och värk - fy tusan vad vi tjejer genomlider.. Skönt att du är igång och rider igen, hästar läker mycket!

Tack <3 Ja äntligen, men har svårt att greppa det!!!
    Det håller vi tummarna för att det är. 🥰 
    Jag är i vecka 19 nu och den här veckan har vi fått vara på rutinultraljudet och allt såg bra ut med bebisen. Mäktigt att höra hjärtljuden och få se bebisen igen. Den är väldigt livlig och redan i vecka 17 kunde jag känna ett fladder i magen. Nu ikväll fick min sambo känn fosterrörelserna för första gången. 🥹❤️
    När har ni första ultraljudet inbokat? 😀 
  • Myran1234

Melsson, gällande progesteronet så ringde jag och sa att jag är fruktansvärt orolig och att jag verkligen vill ha nytt recept på cyclogest (som var det progesteron jag fick). De var lite skeptiska först och sa precis som de sagt till dig, att kroppen producerar tillräckligt med progesteron?men sen hade hon pratat med läkaren som skrev ut nytt recept. Stå på dig! Det hade förmodligen inte blivit missfall om jag inte fått mer men OM det hade blivit det  så skulle jag då aldrig behöva tänka att det var på grund av att jag slutade med det.

• Myran1234
    Vickan31 skrev 2023-09-26 16:05:27 följande:
    Ååh men vad fint, och så häftigt att det blev en sådan överraskning för er och att han hade koll på testet! Hjärta Vad skönt ändå att ultraljudet är så pass nära, även om det kanske känns just nu som att tiden kommer att gå långsamt till dess, men ju längre tiden går och ju mer symptom som kanske smyger sig på desto mer verkligt kommer det säkerligen att kännas Hjärta

Om du känner dig orolig för progesteronet skulle jag nog ha testat att ringa och fråga igen med argumentet att det kan ju inte skada och det är väl bättre att då ta progesteron till vecka 12 eller något för säkerhets skull? Speciellt med tanke på mellanblödningarna, för det är inte kul att behöva känna den där oron. Förstår om du inte orkar tjafsa med dem, men har hört om flera som bett om att få mer progesteron utskrivet och för dem har det inte varit något problem med argumentet att det kan ju inte skada, så hade varit intressant att höra din läkares argument. 

Tack snälla, jag hade negativt test imorse men nu på eftermiddagen var det positivt! Jag ringde till min klinik men de vill att jag ska testa imorgon bitti igen eftersom det är morgonurin de går på, så får vi se vad de säger imorgon om planen framåt Glad
    Spännande Vickan! När blir det återföring? ☺️🙏
  • Myran1234
    Mathilda88 skrev 2023-10-04 05:21:12 följande:
    Wow vecka 19! 😍❤️
    Ja, det går så snabbt! Går in i v 21 idag 🥹 Hur mår du? Hur går det för er? kommer ni göra den sista IVF:n eller är det något annat moment innan det?
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-10-03 16:19:20 följande:

@Vickan men va vad var det för dålig läkare? var han ung? Känns ju faktiskt extra när det är en manlig med, jag tycker man blir lite extra känslig då och man vill ju väldigt gärna att dom vet vad dom håller på med där nere om man säger så? MEN vilka otroliga nyheter att slemhinnan såg bra ut så att du får göra återföringen idag! åh så spännande, du får komma in och uppdatera sen, hur det känns, hur det gick osv ❤️ 

låter ju bra att dom har en plan även framöver, är ju alltid skönt när dom ligger ett steg före, även om jag absolut tror att det inte kommer behöva någon mer insättning🥰 

Jaa jag får peppa mig och ringa, man blir ju så orolig, man har ju inte direkt haft tur hittills med att skaffa barn så därför blir man ju så inställd direkt på att det inte kommer att funka och går nästan och väntar på en blödning. Men ska försöka tänka lite positivt❤️ 

@Myran glömde svara dig förut såg jag, men jag är i vecka 6 nu tror jag? 5+5, har inte riktigt förstått om man säger vecka 5 eller 6 då haha. Ultraljudet blir näst nästa vecka:)

Åh vad roligt, då borde du vara i v 7 nu (snart v 8) 😀 När har ni UL? Kommer hålla alla mina tummar och tår för er!💕
  • Myran1234
    Vickan31 skrev 2023-10-02 10:19:49 följande:
    Åååh redan vecka 19, wow så häftigt! 😍 Så glad att höra att allt såg bra ut, och att det är en livlig liten krabat där inne 🥰 Hoppas att du får må bra och tack för att du finns kvar här i gruppen och sprider värme Hjärta
    Tack snälla. Nu har vi gått över till den andra halvan av graviditeten och bebisen känner vi varje dag nu. 🥹
    Hur går ruvandet för dig? Herregud vad jag hoppas att denna lilla flinga stannat 🙏💕
  • Myran1234
    Vickan31 skrev 2023-10-18 16:44:33 följande:

Fina fina ni som följt mig så länge och peppat och hejat på mig, nu har faktiskt det jag trodde var omöjligt hänt mig: jag har fått mitt allra första positiva graviditetstest! Det känns helt overkligt, som en dröm, och tårarna bara sprutade på mig och sambon när vi såg det. Efter två års försök (eller fyra år för mig om jag räknar in försöken med mitt ex), blockerad äggledare med mera så verkar flingan från vår andra IVF-återföring ha valt att stanna Hjärta

Jag är överlycklig samtidigt som jag är livrädd att det här ska ryckas ifrån oss, och jag tänker dessutom på er som inte har fått era efterlängtade och välförtjänta plus än, för jag vet exakt hur jobbigt det är med andras gravidbesked när man själv kämpar och kämpar. Jag vet egentligen inte vad jag vill säga, mer än att jag känner mig lite dum som delar det här mitt i många andras kamp, men jag hoppas samtidigt att man kan se det så som jag ofta sett det när någon plussat i just den här gruppen: att det kan sprida hopp att någon som försökt länge till slut kan bli gravid. Jag trodde ett tag att den här dagen aldrig skulle komma för mig, så det känns overkligt att jag skriver om mig själv som gravid, men just i detta nu är jag faktiskt det, för allra första gången.

Det är såklart tidigt ännu och jag vet inte om det lilla fröet vill stanna kvar i nio månader, men oavsett så vill jag jättegärna hänga kvar här med er om jag får och jag vill ännu en gång tacka för allt er ovärderliga stöd och pepp under resans gång Hjärta

Åh vad glad jag blev nu Vickan! ❤️ Vilka fantastiska nyheter! Stort stort grattis. 🙏☺️ Jag vet det är svårt men försök njuta av att du fått ditt plus och lita på att fröet är här för att stanna. Jag håller mina tummar och tår för det. ❤️🥰
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-10-18 17:59:43 följande:

Men WOW vad otroligt glad jag blev av att läsa detta ❤️ Så fantastiskt! Äntligen är det er tur, som ni förtjänar det! Och tänk nu blir målbilden sann inför nästa sommar med en bebis på altanen!! 

Jag förstår att du är orolig, jag trodde man bara skulle vara glad när man väl blev gravid men då börjar man oroa sig konstant istället. Men hoppas att ni kan njuta av plusset! Så otroligt kul om vi kan följas åt i en graviditet med, hur häftigt! 

Jag håller med om att det känns jobbigt att dela med sig av graviditet i denna grupp, man får nästan dåligt samvete. Men så tänker jag på när andra blivit gravida i denna grupp, man blir ju bara glad när man vet hur vi alla här inne kämpat och lidit. Jag tror detta kan ge massor med hopp till andra som är här inne och läser med❤️ Jag känner mig heller inte riktigt redo att överge denna tråd än! 

Vi ska göra ultraljud imorgon så nu har jag nojjat över missed abortion i flera dagar. 

Stor KRAM till dig och din sambo!! 

Jag håller tummarna som bara den att ni får se ett hjärta ticka imorgon och er livs levande lilla bebis i miniformat.🙏🥰 Den känslan är oslagbar. ❤️❤️❤️
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-10-23 12:57:49 följande:
    Tack! Höll på att DÖ av nervositet men det var en liten därinne <3
    Jaaa!!! Åh så underbart, vet precis känslan! Jag minns att det kändes som att jag skulle spy och bajsa ner mig ungefär samtidigt när vi satt där i väntrummet och väntade.  😂😅 NJUT nu av den lilla som växer i din livmoder 🥰🙏 Nu har ni passerat ett viktigt steg av fostrets utvecklingsfas när ni sett hjärtat slå! När är BF? 
  • Myran1234

Hej tjejer! 

känns som det var längesen jag var in här nu och läste om hur det går för er. Så underbart med att se ett tickande hjärta, Vickan! 🥰❤️ Så underbar känsla! Tröttheten är sjuk där i början. För mig var det så illa att jag blev tvungen gå hem och sova ett par timmar när vi var på en semesterresa för att sen orka igen. 😅

Vad roligt också att läsa att Steep väntar tvillingar, wow! Minns dig från de olika trådarna för några år sedan då jag försökte med mitt ex. ❤️ Grattis! 

Och Mathilda, så spännande med det långa protokollet! Jag hoppas så för er att det blir eran tur nu ❤️🙏

Här tuffar vi på i v 25 och jag har känt bebis sparkat och rört sig i flera veckor nu. Det är så skönt att få den dagliga kontakten med sitt barn i magen. 🥰 

Tänk vilka kämpar vi alla är! ❤️🥰

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet