Vickan31 skrev 2023-07-23 12:03:01 följande:
Åååh så glad jag blir att höra det! 😍 Jag förstår att oron inte bara försvinner och att det kanske känns lite overkligt fortfarande, men vecka 9 är ju fantastiskt bra och det måste vara stort att få höra hjärtljuden och se er lilla lilla bebis!

Illamåendet låter ju mindre trevligt dock, så typiskt att det skulle dyka upp 😅 Finns det medicin som funkar och som man får ta som gravid? Jag vet att det finns någon medicin man får ta från vecka 13 om man har illamående då, men det finns säkert någonting som man får ta tidigare i graviditeten också. Hoppas att det känns överkomligt i alla fall 😊 Jag mår rätt bra nu, hade en hemsk pms med otroligt mycket tårar och så kom ju mensen i onsdags, men nu känner jag mig bättre och vi har ett försök kvar själva innan vi får göra en återföring av ett av våra frysta embryon i september förhoppningsvis

Jag har faktiskt så sen semester att den börjar den 27 juli och den 31 juli får vi flytta in i huset, så det är verkligen nära nu och något vi ser fram emot jättemycket! Hoppas att du får njuta av sommar och semester trots illamåendet 🥰 Kramar!

Hej! 🥰👋 illamåendet är faktiskt ok nu så länge jag äter lite och ofta. Tuggar på knäckebröd och dricker smoothie lite då och då, då håller det sig för det mesta borta. Har bara kräkts två ggr vilket jag är tacksam för. Igår gick jag in i v 11 och idag fick vi se den lilla igen sprattla för fullt med sina små armar. 🥹 Nu väntar vi på resultatet för Nipt som kommer om 1-2 veckor. Väldigt nervös inför det. 😌
Så skönt med semester för dig nu och sååå roligt att ni fått flytta in i huset! 😀 Det är skönt när man får hålla sig sysselsatt med något som känns roligt, då går tiden så mycket snabbare! Och tänk, tar det sig inte på nästa naturliga försöka så är det ju väldigt snart ni får göra FET! 😀🙏