• Noelani

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Nu hittar jag inte inlägget och vem som skrev det men så intressant det här med dosering och TSH, det hade jag ingen aning om...

Högre dos då alltså vid lägre TSH och tvärtom ?

• Noelani

Nästan på dagen 10 år sedan vi började försöka.. Kan inte tro det är sant 😱

Såklart väldigt tidigt men det är det första positiva vi någonsin fått... 🙏❤️
  • Noelani
    Melsson skrev 2023-08-24 11:58:14 följande:
    Ok då ska jag unna mig lite vin på festen med gott samvete!! Ja är ju så tudelat när man är i denna process - man vill ju inte uppoffra allt om det inte går vägen..Sen tror inte jag heller att nåt glas vin här och där skadar, så länge det inte går till absurdum! 

Aj då, då får jag tänka om, som "tur" är fick pållen ridförbud 3 v igår efter kiropraktors order så passade ju rätt bra ändå nu mitt i allt :P Ja man får verkligen vara försiktig om sig, man skulle ju aldrig förlåta sig själv om något sådant hände...

UL imorgon alltså, så spännande :D Så äggplock blir eventuellt nästa v då? Hur går det med sprutorna, känns allt OK? 

Ja tror läkaren sa att han var en av dom som förespråkade att få ut lite mer ägg, och ha lite högre dos än lägre, men hoppas verkligen att man inte blir överstimulerad det verkar inte vara kul....
    Vickan31 skrev 2023-08-21 14:22:51 följande:

Melsson: Tack för att du säger så, jag är så glad att få mötas av den här förståelsen och omtanken Hjärta Åååh det låter så himla fint, jag hoppas verkligen att vi får nå den drömmen nästa sommar! 😍 Glad att höra att du haft en fin sommar, och visst är man taggad på allt som händer både en själv och resten av oss i den här gruppen i höst! När är det du har BIM? Har ni försökt den här månaden som vanligt eller? Glad Vad bra att vi kunde svara på dina frågor, och precis som du säger är det konstigt att de inte sa något om träning när det verkar vara stora risker med det just när äggstockarna är förstorade pga stimuleringen. Men jag är övertygad om att allt kommer att bli bra och det ska bli så spännande att följa din IVF (om ni inte plussar nu innan såklart) 🥰

Ja man blir så taggad på denna höst, känns som att det händer SÅ mycket för alla i gruppen nu, graviditeter och IVF om vartannat, är så spännande att följa alla nu <3 

Jag har BIM på söndag eller måndag så nu börjar nedräkningen, kom på att jag inte hämtat medicinen än så det måste jag ju göra asap om mensen kommer tidigare! Vi körde på som vanligt men tror inte direkt oddsen är höga att det ska ta sig efter all denna tid haha!

Vet du efter hur lång tid efter äggplock man vanligtvis gör insättning? Vet att han sa nåt om 3-5 dagar men alltså är som min hjärna inte tog in någonting haha :P Ja så länge man får något ägg som klarar sig och inte blir överstimulerad...Man är ju lite nojig över äggkvalitet osv nu..

ÅHHHH stort grattis till er <3, wow vilken känsla!!!
    Tack! Jag vågar dock inte tro på det ännu... och lär väl inte våga det förrän man fött haha.. 

Jag drack vin också vid 2 tillfällen innan ÄP kan jag också tillägga... :) 
  • Noelani
    MalinJ skrev 2023-08-24 14:53:25 följande:
    Och här är det mindre glada miner, min test vill inte stiga extremt mycket. Testa tidigt betydligt mer än det vanliga. Så detta känns som det kanske inte går vägen denna gång heller.

Jag vet att man inte ska fortsätta testa såhär men efter att jag fick 1-2 v på veckotestet igår så blir jag såklart osäker eftersom jag enligt appen är idag på 4+3, men då vet jag att det kan skilja på någon enstaka dag också, med andra ord ligga lite bakåt.

Tänkte ta ett till vecko i helgen, men står det fortfarande 1-2 på det så är det väl inte så bra. 

Usch känner mig så nere 😭

Här kan ni få se lite av testen. Det har stigit men inte så mycket liksom. Speciellt inte det gröna, det står still fast jag personligen tycker det sett lite starkare ut också 😂
    Jag vet inte så mkt om sånt här eg men har läst att det typ räcker med att man druckit mer en dag så får man svagare streck. Framförallt i början... men förstår, jag är exakt lika orolig nu 🥲

De röda/rosa ser ju dock bra ut väl? Så jäkla mkt kan de ju inte förstärkas på ynka dagar... 
  • Noelani
    Melsson skrev 2023-08-25 08:09:33 följande:
    Gissa vem som fick mens 4-5 dagar för tidigt igår och ska börja med sprutorna redan idag!!!!!!!!!!!!!!!

@MalinJ håller med myran, försök att inte testa så mycket även om det kanske är lättare sagt än gjort - tänker att du kanske stressar upp dig i onödan <3 
    Woho!! Lycka till!! ❤️❤️
  • Noelani
    Melsson skrev 2023-08-25 12:14:19 följande:
    Tack <3 så nervös nu bara att man ska ha dåliga ägg, men ska försöka vara positiv <3
    Det kan verkligen skifta från gång till gång och beroende på medicin så försök tänka att första gången är en testomgång för att hitta rätt nivåer på allt. Jag vet, skitsvårt men det är ett bra utgångsläge... 

Sen kom ihåg att 75% lyckas på första 3 försöken..  flertalet mer på omgång 4,5  osv och ca 20% på naturlig väg mellan cyklar.. i slutänden nästan alla!!! 
  • Noelani
    Tingel skrev 2023-08-27 11:12:24 följande:
    Stort stort grattis!! Vilken lycka❤️❤️ 

Ang åldersgränserna - ja det är faktiskt helt sjukt. Ringde även upp 1177 för rådgivning och hon tyckte att vi skulle stå på oss att få en remiss då det ändå ?bara? är 5 månader till jag blir 25. Till och med hon tyckte att det lät löjligt? 

Stötte också på ett till frågetecken ang krav. Jag och min sambo var skrivna på 2 olika adresser under 2021 pga studier och att vi hyrde ut lägenheten. Nu har vi varit på samma adress igen i ca 1 månad (jag något sen att byta tillbaka ifall vi ändå skulle flytta igen). Så om det spelar roll får vi inte starta förens om 11 månader 🙃 Innan dess har vi ju bott ihop i 3 år så om detta också påverkar vet jag inte vad jag tar mig till?
    Nä men sluta vad sjukt isf! Jag tycker du ska säga till dem att remissen kan skickas eftersom deras köer aldrig kommer vara kortare än 5 månader och sätt krav på dem att menar de att de är kortare så vill du ha skriftligt på att du på din 25års dag får en tid direkt. Det är vid tillfället för behandlingstart du ska ha uppnått ålder osv...

Ang adressen är det ju isf helt sjukt. Ring Skatteverlet och begär utdrag på att ni bott tillsammans i 3 år innan. Man ska väl inte behöva strunta i studier för att kunna få göra IVF? 

Vården alltså... noll respekt för människor
  • Noelani
    MalinJ skrev 2023-08-28 10:10:45 följande:

Tack alla ni för era pepp och allt sånt men tyvärr slutar det roliga för mig ganska snabbt.

Det blir ingenting här 😭

Min update är tyvärr tråkigt, mitt test visade fortfarande samma 1-2 efter en vecka, och fick en liten blödning då med.
    Det händer dock ingenting mer, har haft rosa/bruna flytningar, ibland ingenting. Lite lite rött/rosa när jag torkat mig men sen nada.

Mitt test idag är knappt synbart längre och jag vet inte vad som händer? Har ingen smärta än, när kommer det igång? Borde inte plussat vara kvar tills iaf jag fått ut allt? 

Hittills är det bara som spottings jag fått och sedan minns inte när det var så fick jag gaskramper i magen, var väldigt gasig men allt ville liksom inte komma ut så då bildas det i magen och man får ont, ja ni vet kanske hur jag menar? 

Någon gång har nog något fått lov och hålla någon fis inne lite för länge.
    Sen något mer är att jag haft en del håll på vänster sida om magen också.

Och i båda dessa stunder har jag fått spottings strax därefter. 

för övrigt.
    här är mitt test från i morse, det syns knappt längre.

Detta från igår då jag tog det digitala igen som visade 1-2v.

Och sen sista gången jag testade var i fredags eftersom det ökade på rejält med testerna då. Varför jag tog igår söndag var för och se det digitala igen.

Det kan inte vara så då att du är längre gången än du tror? Jag har hört något om en "hook effect"... 
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-08-29 11:54:11 följande:

Igår visade VUL 12 ägg, fortf varierande storlek men började se moget ut. Så på fredag blir det äggplock! Ska på onsdag ta både Gonapeptyl och Ovitrelle för att boosta mognaden hos alla äggen 🙏. 

Mkt bra ju! Många dagar kvar tills fredag också och sista dagarna plus med ovitrelle har jag hört de kam växa uppåt 3mm per dygn! 
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-08-29 21:01:11 följande:
    Ja 12 ägg är jättefint! ❤️ Men som du säger - det är många dagar kvar till fredag och jag är klart oroad över att det ska bli över 15 ägg igen och en ny överstimulering?! Förra gången började vi på 6 ägg, sen 11 och avslutade med 17. Med svagare styrka om än annan medicin, men äggen har vuxit mkt snabbare denna gången än förra 😅? Oj 3 mm! Häftigt! 
    Hur många har du nu över 12 mm? 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet