Noelani skrev 2023-08-18 15:17:45 följande:
Vickan31,
Du är så.gullig du som frågar ❤️ Testdagen är 28/8 så det är lite tid kvar.. jag älskar dock ruvartiden. Känner inget stress alls eller att tiden gär sakta som många tycker. Hatar tiden fram till återföring. Bara massa fläng hela tiden till Danmark haha
Noelani: Ja fy vad jobbigt det måste vara att åka till Köpenhamn flera gånger i veckan, samt anspänningen av att vänta på besked om några ägg befruktats och om det blir återföring, så på så sätt kan jag verkligen förstå att du slappnar av mer nu under ruvardagarna än innan

Så spännande, gud vad jag håller tummarna!

Tror du att du kommer att testa innan den 28:e?
Mathilda88 skrev 2023-08-18 17:10:45 följande:
Mensen kom imorse, 😍 så imorgon kväll tas första sprutan och första VUL den 25/8 🥳
Mathilda88 skrev 2023-08-18 18:49:13 följande:
Tack, känns absolut hoppfullt när du berättar det ❤️. Sen att jag skulle vara förunnad det resultatet känner jag mig kanske inte lika säker på, men jag vågar ändå hoppas just nu! Det gjorde jag verkligen inte härom månaden! 🥳🥰🙏
Så roligt med huset!
När man tänker efter så - it make sense. Att få fram en tidig ägglossning ger en mindre äggfollikel som i sin tur blir en mindre och svagare gulkropp. Det i sig ger en sämre lutealfas. Och den vill vi ju ha på topp nu till din FET! ❤️ Så förhoppningsvis kommer det att betala av sig med den extra månaden ❤️. Även om det känns som ljusår bort just nu, än mer efter att ha missat flera månader redan av max oflyt!
Sant, det låter väldigt tacksamt på så vis att inte behöva ta dom tre ggr per dag på semestern och stressa över ifall man är ute på tur 😅👍.
Mathilda88: Ååh nu är ni igång igen, jag håller tummarna så hårt så att de gör ont!! 😍 Spännande med VUL på fredag, och jag hoppas med allt vad jag har att du ska få må bättre under den här stimuleringen

Precis som du säger ger ju en manipulerad, tidig ägglossning förmodligen en sämre lutealfas, så på så sätt är det ju mycket bättre att vänta till oktober och få göra återföringen i en naturlig cykel. Sen är jag lite nojig att jag kanske inte kommer att ha en särskilt stark ägglossning, men man får ju ändå progesteron efter återföringen så jag hoppas att det ska hjälpa kroppen och att det lilla embryot ska vilja stanna kvar där i livmodern

MalinJ skrev 2023-08-19 09:04:01 följande:
Hej alla,
otroligt länge sen igen som jag var inte och skrev hos er.
Men nu skriver jag för att jag äntligen äntligen lyckats bli gravid ❤️😭❤️
Den 12e Augusti var det 1år sedan jag plussade sist och jag fick missfall i vecka 7-8 minns inte nu men fick göra abort i vecka 10 eftersom graviditeten fortsatte på alla möjliga plan förutom Inger levande. Som ni vet.
Igår, eller egentligen så plussade jag redan den 16e men först igår som jag tog ett digitalt.
Jag är överlycklig men också livrädd!
och inte nog med det, igår damp det ner brev från Borås, vi fick godkänt för en fertilitetsutredning, men den lär jag ringa och säga att det inte behövs.
Sp jag hoppas verkligen att detta går vägen annars blir det en lång väntan igen.
Jag hejar på er alla och hoppas så innerligt det snart även blir eran tur. ❤️❤️
MalinJ: Åååh men Malin, är det sant?! 😍 Vilka FANTASTISKA nyheter, stort stort grattis och varmt lycka till!!

Gud vad du förtjänar det här, och jag hoppas verkligen att allt ska gå bra den här gången

Vad är nästa steg nu, ska du be om ett tidigt ultraljud med tanke på historiken?
Melsson skrev 2023-08-21 08:46:17 följande:
@Vickan
Nej gud här behöver du aldrig känna dig fånig, tror att alla här inne hade känt på exakt samma vis! Ja verkligen en målbild att hålla i, ser förhoppningsvis samma för mig nästa sommar - alltså tänk drömmen att få åka på en lite sen semester i augusti med sin nykläckta lilla baby <3. Min sommar har varit bra, så skönt att få vila huvudet lite, men nu är man tillbaka och är taggad på höst igen och allt spännande som förhoppningsvis sker! Men du åker snart på semester igen? Så skönt ju!
Tack för dina svar, och dina med Mathilda. Då kanske jag iaf kan dricka några glas vin på festen utan att det är hela världen, man vill ju verkligen inte råka "förstöra" nu när man väntat så länge på detta!
Angående träning osv så får jag kanske tänka om då? Jag är ju med hästtjej så ingen ridning då Matilda? Och sen är jag med i ligaspel i padel men det kanske jag inte heller kan göra då? :O Tur jag frågade er om detta känner jag, biverkningarna låter ju INTE roliga, och det är ju trotts allt bara 2 v typ så då kan man väl ta en paus även om det är tråkigt.....Men ja superskumt att dom inte nämnde något om detta?
OKI så en liten sexpaus alltså haha, ja han får roa sig själv eller så får man hjälpa till om man känner sig på bra humör då haha!
Okej vad bra, har nämligen på en fredag 11 sprutdagar och på måndagen 14 dagar, så blev lite nojig...:P Gud känner nu att jag frågade verkligen ingenting när vi var på kliniken, man sitter ju bara och säger ja till allting haha.
Melsson: Tack för att du säger så, jag är så glad att få mötas av den här förståelsen och omtanken

Åååh det låter så himla fint, jag hoppas verkligen att vi får nå den drömmen nästa sommar! 😍 Glad att höra att du haft en fin sommar, och visst är man taggad på allt som händer både en själv och resten av oss i den här gruppen i höst! När är det du har BIM? Har ni försökt den här månaden som vanligt eller?

Vad bra att vi kunde svara på dina frågor, och precis som du säger är det konstigt att de inte sa något om träning när det verkar vara stora risker med det just när äggstockarna är förstorade pga stimuleringen. Men jag är övertygad om att allt kommer att bli bra och det ska bli så spännande att följa din IVF (om ni inte plussar nu innan såklart) 🥰