Mathilda88 skrev 2023-09-16 01:31:24 följande:
Tack ❤️💔❤️💔❤️💔❤️❤️❤️
Ja det är jättesvårt att hålla hoppet och kämparandan uppe, så sant. Hörde på IVF-podden i våras att de där berättade att många tog andra smällen hårdare än första - jag minns att jag tänkte att jag både kunde förstå det men också att då borde man väl vara lite mer förberedd. Nu förstår jag djupet i smäll nr.2. Även om jag tog beskedet via samtalet ifrån Embryologen att alla embryona dött igen betydligt bättre och väldigt samlat denna gången, så har sorgen varit klart svårare att ta sig upp ur denna gången efteråt. Just nu har Noelani gett mig ett riktigt litet glädjepiller lagom till helgen här genom att kontakta sin danska klinik och frågat om fragmentering, där de svarade att det finns ngt som heter fragment removal som har hjälpt många med riktigt fina resultat på fragmenterade embryon hos dom 😍. Hoppas det skulle kunna hjälp oss ifall vi inte lyckas få ner mängden fragmentering genom tillskott och långa protokollet! Så ska skriva till RMC och fråga om de kan göra sånt. Annars får väl hennes klinik bli vårt nästa steg ifall det inte går vägen tredje gången heller.
Ja alltså den här blodprovsremissen - visar sig inte vara östrogenet, får ej den remissen då det provet ändå ska tas inne på RMC! Man lämnar aldrig prover där annars så känns som det är väldigt allvarliga grejer här. Utan att mitt TSH-prov ifrån utredningen börjar gå ut, får vara max ett år gammalt tydligen! Bra känner jag, tar det mycket gärna, hade dock uppskattat en liten lapp med info 😅.
Önskar så att resan varit mkt enklare för sig med. Förbannade mens, så många gånger vi svurit över den och nu igen när den är dum och kommer en dag tidigare än vad som är tillrådligt i denna situationen! Håller tummarna fortsatt ❤️❤️
Fascinerande, ja man undrar varför inte min klinik gjorde detsamma. Önskar jag hade insett fördelen och pushat för tidigare återföring! Men man litade på dom och ska jag vara ärlig mot mig själv så kunde jag inte ha vetat, erfarenhet och insikter man får som man önskade man aldrig behövde ha.
Tack ❤️ Ja bara till att hålla tummarna i december ❤️❤️❤️ Det kan bli en absolut fruktansvärd jul i ett bottenlöst svart hål badandes i tårar, eller så kan det bli den mest magiska och vackraste julen någonsin ❤️❤️❤️
Ååh fy vad jobbigt att smäll nummer två gör till och med ännu ondare än den första smällen 😔💔 Jag tror, precis som du är inne på, att man aldrig kan vara helt förberedd på dåliga besked och att fallet blir längre och djupare att ta sig upp ifrån när sånt här händer. Jag läste ditt inlägg igår att RMC svarat att de inte gör fragment removal, verkligen tråkigt att höra! Kanske kan ni få den hjälpen av en privat klinik, om ni skulle behöva göra fler försök vill säga men vi hoppas ju såklart att det räcker med de tre ni får hos RMC nu och att ni blir gravida utan hjälp av fragment removal eftersom de inte gör det. Tillskott och långa protokollet ger ju mycket hopp om att kunna öka chanserna tänker jag!
Även om jag tycker att klinikerna/landstinget ibland inte lyssnar på oss ofrivilligt barnlösa och att man önskade fler svar och mer hjälp så tror jag ändå att de har rätt i att ofta hittar man ju något fint ägg bland de "sämre", så var det ju som sagt för två av mina vänner som hade dåliga resultat men lyckades på andra eller tredje äggplocket
Ahaa, då förstår jag det där med blodprovet! Absolut, det är ju bra att ta det men som du säger hade de ju kunnat vara lite tydligare med info.
Ååh men tack fina du, så omtänksam du är!
Ja självklart litar man ju på att de som är proffs och jobbar med det här varje dag ska veta vad som är bäst, och som du säger så kunde ju inte du ha vetat och förhoppningsvis får du tillbaka två 2-dagars den här gången
Ja, tänk om man bara hade ett facit och visste att om x antal månader så kommer jag att vara gravid med det som blir vårt efterlängtade barn. Hoppas så himla mycket att ni kommer att få den finaste tänkbara julklappen i form av ett plus i december