Vi som försökt en längre tid - första barnet
Hoppet på ett litet julmirakel sjönk i veckan då läkaren meddelade via 1177 att mitt TSH är förhöjt (4,4!) och att ny provremiss skickas hem till mig för uppföljning. Och att ingen behandling kommer påbörjas förrän värdet är normaliserat igen. Uppskattar att det tas på allvar, men vet verkligen inte vad jag har att förvänta mig nu. Kommer det att sjunka snabbt igen, tar det lång tid, är det risk för att det är kroniskt? T4 låg normalt på 15, mkt tacksam för det iallafall. T3 ej taget.
Man känner sig allt mer uppgiven på denna resan, jag som ändå precis börjat vända och känna mig glad igen!
Kroppen verkar inte mäkta med detta 😢💔💔
Jag förstår om det blev en chock, att det nu dykt upp någonting nytt, men precis som hon skrev i den andra gruppen så verkar det kunna variera rätt snabbt och skulle absolut kunna vara något tillfälligt som ser bättre ut redan om några veckor. Jättebra att vården tar det på allvar, men jag förstår att det känns jobbigt och oerhört orättvist för det är det! Hoppas att det ska se bättre ut nästa gång, vet du när du får göra ett nytt prov? Eller det kanske du inte vet förrän du tagit emot remissen via brev. Jag håller i alla fall tummarna för att du trots allt ska få ditt julmirakel för du om någon förtjänar det verkligen!
STORT tack fina du! 
Samtidigt som man är glad för att andra inte behöver må så här, för det önskar man ingen!