Melsson skrev 2023-10-23 12:57:14 följande:
Ja vi har hängt ihop i denna tråd ett bra tag nu, och så skönt att det förhoppningsvis är en ny resa på ingång där man oroar sig över annat än ägglossning, slemhinnor, tillskott etc.
Att oroa sig är nog oundvikligt, men så skönt att du känner lycka och hopp. Jag menar du är ju gravid!!!! Jag tyckte det var så skönt att ens veta ATT man kunde bli gravid, man har ju inte direkt haft tilltro till sin kropp om man säger så!
Förra veckan gjorde vi ultraljud som visade på en liten liten en med ett hjärta som slog - så efter det har jag faktiskt verkligen kunnat känna mig glad och att det är på riktigt <3 . Ni får också ett tidigt ultraljud via kliniken antar jag? När blir BF? Ja så kul att följas åt, jag har inte hoppat över till gravidforumena än, känns så långt bort men är inne och läser. Hur mår du i övrigt?
Ja det har vi verkligen 🥰 Och jag tror att du har helt rätt i att det är oundvikligt att oroa sig för olika steg i den här processen och att man stundvis varit så arg och besviken på sin kropp, men då behöver man verkligen lite hopp och lycka längs vägen plus så fantastisk pepp från så fina FL-vänner som dig
Ååååh så underbart att ni fick se (och/eller höra?) ert lilla barns hjärtslag, wow vad mäktigt det måste vara! 😍💖 Du förtjänar verkligen att få vara glad!
Ja men precis, vi kommer att få göra ett tidigt ultraljud 7/11 och om allt går som det ska får vi en liten midsommarbebis 🥰
Nä precis, det känns fortfarande lite overkligt att skriva i gravidforum, men du som är några veckor före mig kanske kan joina dem snart

Jag mår bra tack, har dock varit väldigt illamående igår och idag så vi får se om det är något som kommer att hålla i sig eller inte - min knäppa hjärna säger fortfarande att det måste bero på något annat än graviditet, typ att jag blivit sjuk eller något 😅
Hur mår du nu, har du mycket symptom eller känns det ganska lugnt?