Inlägg från: Anonym (allvar?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (allvar?)

Hasan - associerar till..?

miselda skrev 2021-06-07 19:59:03 följande:
    Vad är det för dumt svar?? Och vad är det för bokstäver i ditt användarnamn? Ser ut som hebreiskt, i så fall förklarar det ditt knepiga svar...
    Inget dumt över svaret, men din antisemitiska insinuation på slutet var väl inte så snygg från någon som är upprörd över rasism...
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-08 09:51:31 följande:
    Den som hade något hebreiskt i sitt användarnamn gjorde ju först narr av min fråga och de är det jag menar är typiskt för dessa människor. 
    För vilka människor då? Berätta, TS. Jag är nyfiken.
  • Anonym (allvar?)
    Linnie skrev 2021-06-08 08:01:23 följande:
    "Babbe" är det enda tveksamma (vet ej om det är rasistiskt, blatte är det ju ej, har många blattekompisar, babbe använder jag inte själv eftersom jag är tveksam, men antar att det ligger i nivå med svenne, typ?) efter mitt skummande genom tråden som jag kunnat se och ditt eget uttalande om dumma hebreisktalande förstås. 
    Blatte är/uppfattas som extremt rasistiskt, vilket du borde veta. Att det kan användas sinsemellan (jämför n-ordet) av vissa rasifierade i vissa sammanhang ändrar inte den saken.
  • Anonym (allvar?)
    Flash Gordon skrev 2021-06-08 14:19:20 följande:
    Och du kallar svenskarna för smygrasister?!
    Jag börjar tro att hon gör det för att visa på skillnaden mot sig själv, som är öppen rasist...
  • Anonym (allvar?)
    Anonym (Hassan) skrev 2021-06-08 14:32:28 följande:
    Jag tror inte ens namn som Adam hade funkat heller. Enligt min erfarenhet gillar många oavsett etnicitet att krångla till sina barns namn. För svenskar är det ovanliga stavningar, och för många utländska (trots att de är uppväxta i Sverige) vill de ha en mer unik stavning och väljer att stava så som det låter på arabiska. Det enkla Elias blir Ilyas, Josef blir Yosef, Yusuf, Jonas blir Yunus.

Dock vill de flesta ha namn man har koppling till, om det så är kultur eller religion. Inget konstigt att man inte vill ha ett fornnordiskt namn som arab. Det som är viktigt är dock att undvika namn som inte låter bra på svenska, men det innebär inte att man måste välja bort alla namn bara för att folk inte är vana vid dem. Man har ju börjat acceptera svenskar som namnger sina barn amerikanska namn trots noll koppling dit, så det är nog dags att börja acceptera utländska som namnger sina barn med namn från deras kultur.

Håller dock med om att ts kommentarer om andra grupper var riktigt onödiga.
    Sluta vara vettig, det passar inte in i tråden. Hjärta
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-08 16:12:57 följande:
    Men han är rasist så det är inte lönt att prata med dom kommer ändå inte fatta och bara hålla på mer skriv inte till han kommer fortsätta 
    Vederbörande kan vara lite klumpig och/eller okunnig också. Du, däremot, har uttalat dig rasistiskt och verkar inte ha vett att backa.
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-08 19:46:17 följande:
    Men iallafall det kommer inte bli det namnet för jag tycker inte om det längre. Jag har andra som jag tycker om men tyvärr kan jag inte säga dom här för då håller alla på igen. Det är typ 1 eller 2 som kommenterat med sitt namn, alla andra anonym, så fega som gömmer sig och sen skriver rasistiska saker. 
    Har du tänkt be om ursäkt för ditt eget rasistiska dravel?
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-08 20:39:10 följande:
    Aldrig i mitt liv. Har du tänkt smyga och gömma dig som rasist eller använda din vanliga konto?
    Varför tror du att jag är rasist? Peka gärna på ett rasistiskt yttrande från mig.

Jag gömmer mig för övrigt inte, du och jag är precis lika anonyma här.
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-08 21:06:18 följande:
    Så varför använder du inte din vanliga konto då?
    För att jag inte vill att knäppt folk som dras till sådana här trådar (jag menar inte dig) ska koppla ihop mig med mitt tyvärr inte helt anonyma konto.

Varför antydde du att jag var rasist? Och skäms du inte för dina antisemitiska insinuationer?
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-08 22:15:05 följande:
    Okej. Jag skäms inte om du undrar. 
    Synd. Varför antydde du att jag var rasist?
  • Anonym (allvar?)
    Linnie skrev 2021-06-08 22:53:15 följande:
    Ordet "babbe" har jag bara sett på flashback och aldrig ens hört uttalas så skulle aldrig använda det, men nu var det ju inte det ordet du tog upp.

Blatte är väl ett helt "återtaget ord", det var från början nedsättande, men används nu blattar emellan och mellan svennar och blattar. Jämför med ordet bög, används bögar emellan och av ickebögar om bögar fast det från början var nedsättande. Men bögarna har återtagit det ordet och gjort det till ett allmänt vedertaget ord för homosexuella män.
    Blatte är väl på samma nivå som svenne eller lasse, eller ja, bög.

Du kan inte ens jämföra det med n-ordet!
    Jag förstår hur du menar, men jag tror att vi har väldigt olika uppfattningar om hur återtaget ordet 'blatte' är. Ingenting som säger att jag har rätt, dock.

Tack för svaret!
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-09 09:17:58 följande:
    Och sen vad vill du veta? Jag ska säga helt ärligt att jag kommer inte säga till dig vad jag tycker för 2 saker. Jag vill inte få min konto avstängt och jag behöver inte berätta allt vad jag tycker och behöver inte förklara mig för någon. Nu har jag gett ändå ganska mycket av mig så du kan vara glad för att jag gjort det. 
    Men varför bryr du dig så mycket om folk uttalar sig rasistiskt om du själv är rasist?
  • Anonym (allvar?)
    miselda skrev 2021-06-09 10:04:38 följande:
    Därför jag bryr mig om min kultur om nån säger om mig så klart jag försvarar mig. Varför ska jag bry mig om kulturer som är helt främmande för mig, jag hade försvarat mig samma om jag varit svensk eller vad som helst om nån sagt skit om mig.
    Okej, primitiv egocentrism utan förmåga att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Sorgligt men inte ovanligt.

Varför antydde du att jag var rasist, förresten?
  • Anonym (allvar?)
    miseldaisbest skrev 2021-06-09 14:11:35 följande:

Aww så fega svennar ni är som anmält mina inlägg som dom spärrat mig i 3 dagar till den 12 juni. Typiskt svennar anmäla bakom ryggen såå fega haha
    Ska säga ni äcklar mig verkligen, jag gjorde denna kontot precis bara för att säga ni är äckliga och jag ska aldrig läsa mer här så jag vinner sista ordet, hejdå!

Om du ser den där uppvisningen i rasism, fånighet och tveksam språkbehandling som att du vinner så tror jag att vi kan unna dig det.
Svar på tråden Hasan - associerar till..?