Inlägg från: Anonym (Halloj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halloj)

Hasan - associerar till..?

Linnie skrev 2021-06-08 08:05:25 följande:

Hasan i Australien blir ju Hejsan

Det var även min första tanke. På svenska blir det ju ändå lite skoj.

Till sakfrågan: jag skulle förmoda att Hasan var en vuxen arabisk man (namnet verkar inte vara så poppis på nyfödda?) som valt en annan latinsk stavning på namnet än brukligt i Sverige.

Är namnet på ett etniskt svenskt barn går associationerna istället till trasan, brasan, fasan osv. Uttalet blir ju på svenska väldigt annorlunda om ett s tas bort.
  • Anonym (Halloj)
    miselda skrev 2021-06-08 16:09:54 följande:

Ni kan sluta nu era idioter därför jag sa innan att det kommer ändå inte att bli det namnet, det blir inte det namnet, inte nu och inte sen, det blir nåt annat och jag tänker inte heller säga vilket det blir för då pratar ni samma skit igen, men kan glömma detta nu snälla

Men vad f-n?? Vaddå idioter? Idiot kan du vara själv. Jag svarade ärligt på din fråga i trådstarten och kommenterade en annan kommentar på din fråga som innehöll information som är viktig för er om ni tänker flytta till Australien.

Gör du så här utanför datorn också - kallar folk som svarar på dina frågor för idioter?? Skärp dig för f-n.
  • Anonym (Halloj)
    miselda skrev 2021-06-08 16:20:22 följande:

Snälla var tyst bara. Jag har sagt redan att det ska inte bli de namnet ändå så behöver inte hålla på mer nu

Förklara ditt usla bemötande istället. Jag skrev ETT (1) inlägg med svar på den fråga du ställt och du kallar mig för idiot och säger åt mig att sluta. Var tyst själv när du inte kan bete dig som folk.

Jag har skrivit på FL i många år men aldrig blivit så dåligt bemött. Skitungefasoner.
  • Anonym (Halloj)
    miselda skrev 2021-06-08 16:37:53 följande:

Okej jag bryr mig ändå inte vad du säger, tyck vad du vill, jag har redan sagt 3 gånger att det ska inte bli de namnet. Om du inte fattar det så är det inte mitt problem, du kan läsa tillbaka upp vad jag skrivit istället för att fortsäta men verkar inte som du fattar precis. Jag ska iallfall inte slösa min energi på folk som inte fattar

Men kamma dig, människa...

Varför ställer du en fråga på ett forum om du skiter i vad andra tycker?

Lägger du till ny information får du väl skriva in det i trådstarten. Gör du inte det får du finna dig i att folk svarar på den fråga du ställer där. Även såna som inte skriver det du hade hoppats på.
  • Anonym (Halloj)
    Anonym (E) skrev 2021-06-09 08:06:14 följande:

Ordet blatte är fortfarande väldigt nedsättande så man kan säkert använda det med sina närmaste invandrarvänner om de är ok med det, men absolut inte i generella sammanhang.

Jag säger detsamma. Och det gäller för övrigt ordet bög också, som jag såg förekom tidigare i diskussionen. Inget av de orden kan användas annat än bland folk man känner väl och som vet att man inte menar något illa. Jag uppfattar bög som något mer accepterat, på en lång vandring mot att bli neutralt. Men det används fortfarande som skällsord av många. Ordet blatte skulle jag aldrig ta i min mun. Jag uppfattar det som väldigt nedsättande.
Svar på tråden Hasan - associerar till..?