Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hasan - associerar till..?

miselda skrev 2021-06-07 11:01:01 följande:

Vad tänker ni om ni hör eller ser namnet Hasan på en pojke? Religiöst? Neutralt? Vackert eller ej? Jag har läst någonstans att Hasan både är kristet (finns med i biblen?) och från england/skottland eller andra engelsktalande länder, vilket kanske kan passa bra om vi flyttar till australien (ungefär 50-50 chans just nu)

Associerar ni till något annat?

Hasan eller Hassan, har ett arabiskt ursprung. Så ja det kan vara kristet och muslimskt.. Men det är fel att säga att Hasan eller Hassan, är från "England/Skottland".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    miselda skrev 2021-06-08 09:51:31 följande:
    Jag reagerar på svenskars smygrasism. Jag kallar det så eftersom det postas lite nedvärderande kommentarer anonymt. Till exempel "babbe" vilket inte är så väldigt trevligt. Den som hade något hebreiskt i sitt användarnamn gjorde ju först narr av min fråga och de är det jag menar är typiskt för dessa människor. 
    Så du anser att det är okey med smygrasism när du står för den?

Utdrag från (ditt) inlägg #27:
    "Ser ut som hebreiskt, i så fall förklarar det ditt knepiga svar... "
    (slut citat)

Tycker det är smygrasism i den kommentaren faktiskt
    miselda skrev 2021-06-07 21:39:06 följande:
    Jag blir bara ledsen över två saker. Att folk är rasistiska och skriver sårade kommentarer och att alla verkar helt bortse från att kanske namnet stavat med ett s och inte två, kunnat vara annat än islamiskt/muslimskt

Ursäkta, det är väl knappast, de som svara, deras fel att namnen (med båda stavningar) har sitt ursprung i arabiska? Är det verkligen svårt för dig att ta till sig detta att folk kan ha mer kunskaper än dig om ett namns?

Sedan så anser ju jag att du skall se över din egna smygrasism innan du säger till andra att folk är rasistiska.
  • EnAnonumius
    miselda skrev 2021-06-08 20:39:10 följande:
    Aldrig i mitt liv. Har du tänkt smyga och gömma dig som rasist eller använda din vanliga konto?
    Det kommer från smygantisemitiske personen.

(Läs inlägg #27 för att se prov på TS smygantisemitiska sida).
  • EnAnonumius
    miselda skrev 2021-06-09 09:17:58 följande:
    Och sen vad vill du veta? Jag ska säga helt ärligt att jag kommer inte säga till dig vad jag tycker för 2 saker. Jag vill inte få min konto avstängt och jag behöver inte berätta allt vad jag tycker och behöver inte förklara mig för någon. Nu har jag gett ändå ganska mycket av mig så du kan vara glad för att jag gjort det. 
    VA?
    Vad har detta föör relaterat med det jag skrev? Inget...

Jag pekade enbart på dina smygrasistiska utlåtanden du hade i tråden. Och även påtalade att du knappast är rätt person att säga att andra är smygrasistiska när du är det själv.
    miselda skrev 2021-06-09 08:51:56 följande:
    EnAnonumius skrev 2021-06-09 08:02:09 följande:
    Så du anser att det är okey med smygrasism när du står för den?

Utdrag från (ditt) inlägg #27
    "Ser ut som hebreiskt, i så fall förklarar det ditt knepiga svar... "
    (slut citat)
    Eh är du autist?
    Med tanke på att du har anklagat många i denna tråden för att vara smygrasister så kan man ju då undra om du är autist isåfall.

Vad har detta med saken att göra? Är det vanligt att du ställer frågor till deltagare, som saknas underlag att ställa? Du vet man behöver inte ha en diagnos (autism, eller annat) för att kunna hitta smygrasistiska och smygantisemitiska kommentarer i DINA inlägg och även i andras inlägg.

För att svara på din fråga.. Nej jag är inte autist. Jag klara av som helt diagnosfri person att hitta smygrasistiska och smygantisemitiska kommentarer i dina och andras inlägg, ändå. Det funkar jag lovar.
  • EnAnonumius
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-09 09:30:59 följande:
    Men varför bryr du dig så mycket om folk uttalar sig rasistiskt om du själv är rasist?
    En mycket bra fråga.
    Undra om du får ett vettigt svar på den av TS.
  • EnAnonumius
    miselda skrev 2021-06-09 10:04:38 följande:
    Därför jag bryr mig om min kultur om nån säger om mig så klart jag försvarar mig. Varför ska jag bry mig om kulturer som är helt främmande för mig, jag hade försvarat mig samma om jag varit svensk eller vad som helst om nån sagt skit om mig.
    Även om du är från en annan kultur, så är det inte okey att du är smygantisemitisk och/eller smygrasist själv samtidigt som du hoppar på andra och anklagar dem för att vara smygrasister.

Jag skiter helt i vilken kulturell bakgrund en person har, För det är inte okey någonstans att vara smygrasist/rasist och smygantisemitisk/antisemitisk oavsett kulturell bakgrund.

Om du anser att du vill "försvara dig själv" så kan du väl försvara dig då. Men det gör du inte du väljer istället att hyckla.
  • EnAnonumius
    Linnie skrev 2021-06-09 13:45:49 följande:
    Jag har a-typisk autism. Tror jag varken är bättre eller sämre än andra på att se smygrasistiska inlägg? Snarare lite sämre isåfall..

Har du något emot autister eller andra med funktionsvariationer? Har mina inlägg varit sämre än andras eller hur kommer det sej att du tycker att autister är.. ja vad du nu tycker?
    Men nu skrev du väl till fel person?

Svar på tråden Hasan - associerar till..?