Inlägg från: miselda |Visa alla inlägg
  • miselda

Hasan - associerar till..?

Jag har vaknat trött idag, och kan inte komma på något just nu. Måste fundera ett tag så att det inte blir något impulsivt och fel.

Vi har inte ett svenskt efternamn så på sätt och vis fungerar de flesta namn förutom fornnordiskt trams. Ibland har jag sett män med ett tjockt silverhalsband med en stor hammare hängandes i halsbandet. Först förstod jag inte vad det var men nu vet jag. Det ser riktigt fult ut och jag fattar inte att de inte skäms.

Något annat som jag stör mig på bland män är att så många har rakat hår, skägg och tattueringar. Det ser också väldigt löjligt ut eftersom de är så väldigt många. Åker man tunnelbana nu under sommaren så är det rakad skalle, t shirt, tattueringar och skägg. Tanterna går i cykelbyxor och äldre män i shorts och vita smala ben. Fruktansvärt fult. Shorts passar på barn och möjligtvis på stranden om man är vuxen.

• miselda
    Flash Gordon skrev 2021-06-08 13:00:05 följande:
    Så du bor i Sverige men vill absolut inte för någonting i världen att ditt barn ska ha ett svenskt namn och du skriver om "dessa människor" när det handlar om judar ...

... och DU kallar svenskarna för smygrasister?

.
    Jag tror såhär. Rent krass så blir det nog bättre för ditt barn om du väljer ett namn som uppfattas som svenskt. Sedan kan det passa in i islam också. Gabriel, Mikael och Adam är tre förslag.

Väljer du att medvetet markera att ditt barn är muslim så kommer det (rätt eller fel) med all säkerhet att bli allt svårare för honom framöver.
    Aldrig i mitt liv. Jag sa innan att jag inte skulle välja något sånt namn.
    Linnie skrev 2021-06-08 13:36:10 följande:

Aydin, Rami och Adnan är ju också väldigt fina arabiska namn (vet inte om alla tre är just arabiska men de jag känt med dessa namn har varit kurder (de räknas inte som araber väl? Ber om ursäkt för min okunnighet..) eller kristna syrianer.

Ja dom var fina namn. Kurderna är inte araber. Dom tycker mer om sina traditioner som att festa och dansa.....
    Anonym (E) skrev 2021-06-08 13:13:47 följande:
    Vad är det för fel på Tors hammare...? Du klagar och skriker högt och brett om rasister i tråden, den som uttryckt nåt som helst rasistiskt är du själv, och nu visar du ännu fler fördomar. Riktigt många om man ska vara ärlig.
    Men vadå vad är det för fel på Tors hammare, du kan gissa själv kanske
  • miselda
    Linnie skrev 2021-06-08 13:04:42 följande:
    Tycker du att arabisk kultur är "rasistisk" eller dålig?
    Såklart jag tycker inte arabisk kultur är dålig eller rasistisk, vad är det för dum fråga
    Linnie skrev 2021-06-08 13:04:42 följande:
    Om du inte anser det, varför skulle fornnordisk kultur vara det?
    Därför jag har absolut ingenting med den där kulturen att göra. Den för mig är helt främmande. 
  • miselda
    Flash Gordon skrev 2021-06-08 14:19:20 följande:
    Så inte ens ett muslimskt namn som Adam, som också fungerar som svenskt namn, är du intresserad av. Det är så pass viktigt för dig att markera avstånd från det Sverige och svenska.
    Så om du hör någon ropa Adam så tänker du att det är en muslim eller en svensk? Inget bra namn för oss iallfall.
    Anonym (Hassan) skrev 2021-06-08 14:32:28 följande:
    Dock vill de flesta ha namn man har koppling till, 
    Mm, precis men det tycks inte folk fatta..
    Flash Gordon skrev 2021-06-08 14:59:09 följande:
    Elias. Tack. Bra förslag. En familj jag känner där en har muslimska rötter döpte sin son till Elias. Fungerar bland muslimerna. Fungerar bland svenskarna.
    Ehh okej.. har inte hört många som är muslim med det namnet. Kristna araber är det vanligt bland snarare trötta mig.....................
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 15:13:24 följande:
    Blatte är/uppfattas som extremt rasistiskt, vilket du borde veta. Att det kan användas sinsemellan (jämför n-ordet) av vissa rasifierade i vissa sammanhang ändrar inte den saken.
    Exakt men det är en rasist så ingen ide att prata med han
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 15:11:09 följande:
    För vilka människor då? Berätta, TS. Jag är nyfiken.
    Men snälla gissa kanske??

• miselda
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 15:13:24 följande:
    Blatte är/uppfattas som extremt rasistiskt, vilket du borde veta. Att det kan användas sinsemellan (jämför n-ordet) av vissa rasifierade i vissa sammanhang ändrar inte den saken.
    Men han är rasist så det är inte lönt att prata med dom kommer ändå inte fatta och bara hålla på mer skriv inte till han kommer fortsätta 
  • miselda
    Anonym (Halloj) skrev 2021-06-08 16:18:05 följande:
    Men vad f-n?? Vaddå idioter? Idiot kan du vara själv. Jag svarade ärligt på din fråga i trådstarten och kommenterade en annan kommentar på din fråga som innehöll information som är viktig för er om ni tänker flytta till Australien.

Gör du så här utanför datorn också - kallar folk som svarar på dina frågor för idioter?? Skärp dig för f-n.
    Snälla var tyst bara. Jag har sagt redan att det ska inte bli de namnet ändå så behöver inte hålla på mer nu
  • miselda
    Anonym (E) skrev 2021-06-08 16:46:15 följande:
    Det är inte namnet det är frågan om utan din attityd. Men fortsätt du, du skämmer bara ut dig själv.
    Och vem bryr sig om vad du säger...?? 
    Var bara tyst istället för ändå ingen som lyssnar på vad du tycker, vem är du till mig?? 
  • miselda
    Anonym (Annica) skrev 2021-06-08 18:26:53 följande:
    Hasan, så klart, eftersom det var det du skrev var ett skotskt namn. Testa själv! 
    Att söka på FB är väldigt praktiskt när man vill ta reda på saker om namn. Jag jobbar i skolan, och får ibland telefonlistor med två vårdnadshavares namn, men vet inte om det är mans- eller kvinnonamn, och då brukar jag kolla på FB för att veta om det är mamma eller pappa som har mailat mig.
    Men jag har inte facebook.
  • miselda
    Anonym (Annica) skrev 2021-06-08 19:31:37 följande:
    Ok. Det går faktiskt ändå. Skriv bara " facebook hasan " i adressfältet eller på Google, så får du se en lista på en del av de som heter så, med foton.
    Men iallafall det kommer inte bli det namnet för jag tycker inte om det längre. Jag har andra som jag tycker om men tyvärr kan jag inte säga dom här för då håller alla på igen. Det är typ 1 eller 2 som kommenterat med sitt namn, alla andra anonym, så fega som gömmer sig och sen skriver rasistiska saker. 
  • miselda
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 20:33:10 följande:
    Har du tänkt be om ursäkt för ditt eget rasistiska dravel?
    Aldrig i mitt liv. Har du tänkt smyga och gömma dig som rasist eller använda din vanliga konto?
  • miselda
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 20:33:10 följande:
    Har du tänkt be om ursäkt för ditt eget rasistiska dravel?
    Därför jag säger vad jag tycker och jag gömmer mig inte med anonym som du gör
  • miselda
    Anonym (S) skrev 2021-06-08 20:48:59 följande:
    Blir ju inte förvånad. Babbar brukar ju ha svårt med temperamentet...........
    Igen anonym vågar inte med vanliga kontot
    Ändå vad du säger bryr mig inte för jag kan stå för det jag tycker om och inte tycker om så jag behöver inte gömma mig som du
  • miselda
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 21:04:36 följande:
    Varför tror du att jag är rasist? Peka gärna på ett rasistiskt yttrande från mig.

Jag gömmer mig för övrigt inte, du och jag är precis lika anonyma här.
    Så varför använder du inte din vanliga konto då?
  • miselda
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-08 21:14:00 följande:
    För att jag inte vill att knäppt folk som dras till sådana här trådar (jag menar inte dig) ska koppla ihop mig med mitt tyvärr inte helt anonyma konto.

Varför antydde du att jag var rasist? Och skäms du inte för dina antisemitiska insinuationer?
    Okej. Jag skäms inte om du undrar. 
  • miselda
    EnAnonumius skrev 2021-06-09 08:06:11 följande:
    Det kommer från smygantisemitiske personen.

(Läs inlägg #27 för att se prov på TS smygantisemitiska sida).
    Och sen vad vill du veta? Jag ska säga helt ärligt att jag kommer inte säga till dig vad jag tycker för 2 saker. Jag vill inte få min konto avstängt och jag behöver inte berätta allt vad jag tycker och behöver inte förklara mig för någon. Nu har jag gett ändå ganska mycket av mig så du kan vara glad för att jag gjort det. 
  • miselda
    Anonym (allvar?) skrev 2021-06-09 09:30:59 följande:
    Men varför bryr du dig så mycket om folk uttalar sig rasistiskt om du själv är rasist?
    Därför jag bryr mig om min kultur om nån säger om mig så klart jag försvarar mig. Varför ska jag bry mig om kulturer som är helt främmande för mig, jag hade försvarat mig samma om jag varit svensk eller vad som helst om nån sagt skit om mig.
  • miselda
    EnAnonumius skrev 2021-06-09 10:25:07 följande:
    Även om du är från en annan kultur, så är det inte okey att du är smygantisemitisk och/eller smygrasist själv samtidigt som du hoppar på andra och anklagar dem för att vara smygrasister.

Jag skiter helt i vilken kulturell bakgrund en person har, För det är inte okey någonstans att vara smygrasist/rasist och smygantisemitisk/antisemitisk oavsett kulturell bakgrund.

Om du anser att du vill "försvara dig själv" så kan du väl försvara dig då. Men det gör du inte du väljer istället att hyckla.
    Men snälla varför säger du detta till mig? Tror du jag bryr mig?
    Jag gör vad jag vill, om dom flesta tycker det är jättebra eller om dom älskar vad jag skriver eller om dom hatar vad jag skriver eller om dom flesta hatar det och några tycker om det vad spelar det för roll. Om du tror du ska lära mig något eller vem som helst som jag ser ute ska säga till mig och jag ska lyssna och ändra på mig vem är du till mig? Vem är dom till mig som tycker bra eller dåligt? Dom är för mig ingenting, det är främmande människor samma som jag är för dom främmande människa. Jag har ingen anledning att bry mig samma som dom har ingen anledning att bry sig.
  • miselda
    Xenia skrev 2021-06-10 13:22:49 följande:

Jag associerar till muslimer.

Men jag är förvirrad, är Hasan och Hassan samma namn eller inte? Uttalas de olika? Om Hasan uttalas med kort A, så stava det Hassan då.

Jag är tillbaka alla ni som saknat mig och jag ser att det är många som har det Speciellt dom som säger taskiga saker betyder dom är ännu mera avuddsjuka.

Men jag skrev innan att det blir inte det namnet så tyvärr...
Svar på tråden Hasan - associerar till..?