• Elsie76

Vad göra åt ett extremt dammigt hem??

Söker med ljus och lykta efter tips! Min enplansvilla blir extremt dammig på nolltid. Varannan dag, eller varje, måste jag dammsuga. Teven blir dammig efter bara ett par timmar, dammråttor under sängen likaså.
    Jag använder bastun som tvättstuga och när jag tar de rena kläderna från sträcken så formligen yr dammet omkring i bastun och badrummet. Blir tokig snart! Har en nyfödd som jag gärna inte vill ska andas in allt detta.
    Nån som har tips på hur man kan göra eller prylar man kan köpa för att underlätta??

• Svar på tråden Vad göra åt ett extremt dammigt hem??
  • Paksenarion

kanske en luftfuktare kan hjälpa lite!

• innana

Hmmm...hade samma problem förr tills jag tog tjuren vid hornen och använde mormors tips, våttorka alla golven istället (en gång i veckan) för att dammsuga. Jobbigare men värt det, dammet minskade markant.

• Pink Rose

Electrolux dammsugare och microfiberdukar. Har aldrig haft det renare!

• bettyboopan

Här har vi det likadant. Tror att det hade vart mindre damm om man hade lyckats rensa ut lite prylar, och om man hade haft mindre elektriska makapärer. Men det är ju lättare sagt än gjort!
    Tyvärr har jag inget annat förslag, utan väntar med spänning på andras svar jag med..

• Pink Rose

Menade Oxy3 dammsugaren från Electrolux, är lite trött

• musli

Tyvärr inga tips, men du är inte ensam!
    Här blir det dammigt på nolltid också, katterna och hunden gör väl sitt till, och i detta håriga paradis kryper våran dotter omkring och skiner som en sol!

Lycka till, vi fortsätter nog med att dammsuga en gång i veckan... 

//musli som jobbar på bebis nr. 2...
  • Bersson

Suck, har det precis likadant. Vad tröttsamt det är. Skönt att man inte är ensam om det!

• Marlene B

Jag dammsuger varannan dag....sambon skurar en gång i veckan...räcker ganska bra!

• Marlene B

Pink Rose: Vill också ha en Oxy 3, är den så bra som den visar på reklamen!!!??

• Cattis63

Jag har exakt samma problem, dammråttorna yr trots alla mirakeltrasor , dammsugare och våttorkning, jag tycker mig ha provat alla tips men tyvärr är det inget som har gjort det mindre dammfritt så jag får fortsätta knoga

• Pink Rose

CloudBerry
    Ja, jag tycker det Älskar den! Kommer aldrig byta dammsugare

• clinan

såg på onoffs hemsida att det fanns någon typ städrobot för typ 300:-

Vad är det och hur funkar det? och funkar det över huvudtaget?

• Elsie76

Tack för tipsen! Har ännu inte provat microfiberdukar, är det såna som man dammtorkar med eller? Kan man köpa dem i vanliga livsmedelsbutiker?

• Bersson

Vad kostar en Oxy3 ungefär?

• Pink Rose

Elsie76
    Ja, man dammtorkar med dem. Det går att köpa i vanliga matvarubutiker. Alla fall vad jag har sett, annars har Clas Ohlson dem (tror jag) Är jättesmidiga också att rengöra med då man oftast bara behöver vatten.

Bersson
    Beror lite på vilken modell och var man köper den. Runt 1.500-3.000 kr ligger den på.

• axelsmamma

Jag har en Oxy3 och den är suverän.

• Flickanx2

Hej!
    Vet ej om det är en sån städrobot som jag har som ngn frågade efter, men den är i alla fall jättebra. Man tror det inte när man tittar på den men den tar bort damm skitbra. Efter att jag dammsugit så låter jag den gå omkring o "strutta" o ve o fasa... den är ändå full med damm. Ja, nu har jag det nästan dammfritt...våttorkar oxå en ggn i veckan. Funkar bra. Min lilla städrobot går att köpa på on-off tror jag.
    Kram Nilla

• Lejra

Städroboten som var i onoff bilagan fanns på Willys i hlesingborg å var betydligt billigare än på Onoff, det var exakt samma städrobot!

Svar på tråden Vad göra åt ett extremt dammigt hem??