Varför så seg på att svara?
Jag har kontakt med en kille som jag aldrig har träffat men som jag är intresserad av och han verkar också intresserad, med tanke på att det var han som initierade vår kontakt och han har frågat om vi ska ses. Vi har inte setts än eftersom att jag inte var hemma den dagen han föreslog men jag har tänkt föreslå en annan dag, nu när jag är hemma igen.
Grejen är den att jag tycker att han är väldigt seg på att svara. Jag själv svarar ofta väldigt snabbt om jag är intresserad av personen, såvida jag nu faktiskt inte är upptagen med något.
Självklart har jag full förståelse för att man inte kan sitta och skriva eller prata hela tiden och det är inte det jag begär heller men jag tycker faktiskt att han är för seg, typ hela tiden. Jag vet att han håller på att utbilda sig men han blir inte mindre seg när han är klar för dagen heller - han tar typ lika lång tid på sig att svara och han kan ju inte vara upptagen hela tiden heller.
Imorse när han vaknade skickade han en snap till mig som bland annat innehöll en gullig emoji (han brukar skicka sådant) och det tog 7-8 timmar tills han öppnade mitt svar! Det brukar ta någon timme tills han svarar och i min värld är det segt, eftersom att jag är van vid att man svarar snabbt om man faktiskt är intresserad och vill prata med personen.
Jag känner att mitt intresse svalnar lite när en kille är seg på att svara, eftersom att det då känns som att han kanske inte är så intresserad av att prata med mig eller så spelar han svår och det är inget som jag orkar med. Man glömmer ju också bort vad man pratade om och det blir inte lika roligt om det går så lång tid mellan svaren.
Varför tror ni att han är så seg? Är det ett dåligt tecken? Känner ju inte direkt att det är något som man vill fråga ut personen om heller.
Samtidigt så finns det ju också tecken på att han är intresserad. Jag vill träffa honom och jag tycker om att skriva med honom men om han ska fortsätta vara såhär seg så vet jag faktiskt inte om jag orkar fortsätta.