• Anonym (Camilla)

Är det dags?

Oj vad tufft du har det!

Du ska inte skämmas eller ha dåligt samvete för porren. Att hon tar upp det och slår på dig är bara för hon vet att du duckar.

Du ska inte vara orolig för vad som händer vid separationen. Det hon vräker ur sig är ingen sanning. Lämna in skilsmässoansökan och ta kontakt med familjerätten som hjälper till med hur ni fördelar vårdnaden.

Att ni separerar innebär inte att du kastar bort alla bra minnen. Dem ska du bevara. De är dina.

Tror du känner att separationen är ett misslyckande och det behövs ett sorgearbete i det. Du har mer än väl försökt få till en bra relation. Ni är faktiskt en två om det och hon har inte gjort ett skit.

Härligt att du fick en energiboost av den andra kvinnan men se till att städa upp innan du ens funderar på att inleda en ny relation. Du behöver landa och komma till freds med dig själv. Rusa inte in i något nytt. Inte ens som rebound.

Du är värd att bli älskad för den DU är och få älska tillbaka. Av det jag har läst så verkar du vara en alldeles finfin man. <3

• Anonym (Camilla)

Var så god! Menar verkligen det jag säger. Önskar att jag hade en sådan man som du i mitt liv.

Lugnet du känner är att du har bestämt dig. Du har tänkt rätt. Tagit rätt beslut. Det är därför lugnet infinner sig. Bra jobbat!

Kom ihåg att du ansvarar inte för hennes handlingar eller mående. Det måste hon ta tag i själv. Klart man har omsorg om/för sin partner men nu måste du sätta dig och dottern först.

Det kommer att gå bra det här! Du klarar det!

Njut av lugnet i maggropen. Ge dig själv cred. Gå tillbaka till den känslan när det stormar.

Stor stor kram till dig.

Uppdatera oss gärna!

Svar på tråden Är det dags?