• Wed 9 Jun 2021 19:53
    769 visningar
    11 svar
    11
    769

    STUDENTÅNGEST!

    Hej!


     


    Måste ventilera.... Jag är ensamstående förälder. Min dotters pappa bor i England och jag har haft ensam vårdnad om henne sen födseln. Vi bor i Sverige. 


    Jag har inte mkt pengar. Har alltid haft så jag klarat mig med nöd och näppe och alltid gjort allting ensam med mitt barn. Jag har varit både mamma och pappa och det har varit helt okej för mig. Jag ser ju hur min dotter blivit och hon är så himla begåvad trots att hon vuxit upp med mig som hippiemamma. ( OBS- Jag har alltid jobbat. Alltid.)


    Hon ska ta studenten i sommar. Nästa vecka. I mitt huvud hade jag föreställt mig vi skulle ha en stor fest men det kommer inte bli så. Vi bor rätt litet och häromdagen sa mina föräldrar att de inte kommer till hennes student pga lång resväg ( de bor i annan stad) och pga corona.  Jag har en bror också men han är psykiskt instabil så honom har jag liksom aldrig räknat med ändå. 


    Allting känns plötsligt så himla dysfunktionellt ! Jag plågas av prestationskrav, sociala medier, vänner som lägger upp bilder på deras stora trädgårdar med tält och massa släkt och jag har ingenting sådant att erbjuda min dotter. Jag känner mig helt värdelös. Jag beställer mössa, skylt, tårta på nätet via klarna och bjudit hit vänner till mig som jag anser vara familj men alla har ju så satans fullt upp nuförtiden och jag tror inte de riktigt förstår hur viktig deras närvaro skulle vara på studentfirandet.  


     


    Finns det någon därute som känner igen sig eller är jag helt ensam, precis som jag känner mig....? 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-06-09 19:55
    Vill tillägga att jag inte tänker på vad andra tycker ( jo lite faktiskt) men jag vill göra min dotter lycklig och känna att hon är värdefull och begåvad och har kämpat mot alla odds. Hon säger jag inte behöver hetsa upp mig så mkt men det gör jag ändå. :(
  • Svar på tråden STUDENTÅNGEST!
  • Thu 10 Jun 2021 13:27
    #3
    Båten skrev 2021-06-09 22:56:23 följande:

    Åh nu känner jag inte igen mig. Men jag vill säga att du gör ett fantastiskt jobb ändå och det vet din dotter om verkar det som. Ett stort firande är inget måste, så länge hon känner att hon är i centrum den dagen så spelar det ingen roll om det bara är du där eller 100 gäster till. Önskar din dotter en fin student och lite lugn och ro i din kropp och sinne till dig.


    Åh gulliga människa! Tack så himla mycket för de orden!! Blir rörd faktiskt.  Kram till dig <3
  • Thu 10 Jun 2021 13:30
    #4
    +1
    Elaine91 skrev 2021-06-10 10:38:39 följande:

    Jag tog studenten för 11 år sedan. Alla andra pratade om vilka stora fester dom skulle ha vilket så klart gjorde mig lite ledsen. Den delen av släkten som jag haft kontakt med finns inte på denna jord längre och resten av släkten är sådana som man bara hejar på på stan.

    Så jag åkte hem och åt en bit tårta i köket tillsammans med min mamma, morbror och kusin. Inga ballonger, pynt eller plaket och hade en nalle och en blomma kring halsen. På kvällen blev det en öl på krogen med några vänner.

    Det var min student? Men min mamma fanns där och det var huvudsaken!

    Idag är jag lyckligt gift med andra barnet på gång och tänker ytterst sällan på att min student och blev som ?alla andras?.

    Din dotter kommer förstå! Bara du finns där för henne så kommer det bli bra ??


    Hej fina du och tack så jättemycket för ditt svar! Blir rörd över det du skriver och det där med tårtan och nallen runt halsen. <3  Grattis till andra barnet och åter igen tack för ditt svar. 
  • Thu 10 Jun 2021 13:31
    #5
    isterband skrev 2021-06-10 13:30:17 följande:
    Hej fina du och tack så jättemycket för ditt svar! Blir rörd över det du skriver och det där med tårtan och nallen runt halsen. <3  Grattis till andra barnet och åter igen tack för ditt svar. 
    Och Kram till dig <3
Svar på tråden STUDENTÅNGEST!