Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Hjälp ang semester och exman

Vad har du för relation med barnens pappa? Infekterat eller kan ni prata om sånt här? Mina barns pappa har betat av ett flertal relationer sen skilsmässan. Alltid lite för pigg på att dra in barnen i det också tycker jag. Men när han planerade en utlandssemester med en kvinna han just träffat plus barn sa jag nej och efter lite muttrande fann han sig i det. Jag har alltid varit mån om att vi ska ha en bra och konstruktiv relation. Jag skäller eller klagar inte på honom utan försöker resonera respektfullt även i de fall vi inte är ense.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Mirra) skrev 2021-06-10 11:35:50 följande:

Ingen bra relation pga av att jag lämnade honom och han tycker att allt är mitt fel, jag har förstört han liv typ

Vi går på samtal hos familjerätten också

Tycker att det är fel mot mot barnen bara

Jag vill inte att barnet åker om denna själv känner så

Tyvärr är det inte så mycket du kan göra annat än påtala att det är olämpligt och att barnet inte vill. Och så försöka göra allt du kan för att förbättra relationen. Sen måste man vara två om det. Vill han bråka och sätta sitt ego före barnens bästa är det svårt att göra något åt.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-06-10 12:41:59 följande:

Är det ingen i tråden som fattar att ts man begår ett brott om han tar med ungen utomlands utan ts samtycke?? Det spelar ingen roll om man har gemensam vårdnad och det är hans vecka.

Det har väl inte framgått av TS att det är en utlandsresa?
Svar på tråden Hjälp ang semester och exman