Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Hjälp ang semester och exman

Jag var nära att svara att en konflikt av detta kommer blir mer besvärlig än att de åker och har en eventuellt trist vecka ihop. I bästa fall blir det ändå en kul semester.

Men så läste jag TS en gång till och fattade att han faktiskt inte känner den kvinnan. Han har träffat henne en enda gång. Det handlar alltså inte bara om att barnen inte känner henne - HAN känner henne inte. Det är klart du inte ska släppa iväg barnen med en helt främmande människa så stå på dig och säg nej. Säg till barnen att just nu är det en för okänd människa men nästa lov får de gärna åka, då de känner varandra lite bättre.

Lägg krutet på det. Om det innebär att han åker med henne och utan barnen får det vara så, även om det är hans vecka. Strid inte om något annat än att du inte vill att barnen ska vara en vecka med en människa ingen av er vet något alls om.

Och ärligt talat låter hon väl inte som någon höjdare om hon själv gör precis samma sak? Åker utomlands en vecka med sina barn och en man hon inte känner. Väldigt märkligt beteende och en enorm risktagning. De kan väl åka själva bara?

• Anonym (Stina)

Jag kan inte släppa att det är TVÅ vuxna människor som pratar på telefon en gång och träffas en gång och som efter det anser att de är ett par samt bokar in en bilresa utomlands med sina respektive barn. Det är så knasigt.

VEM ger sig in i en sån grej med någon man inte ens känner? Den andre kan ju visa sig vara elak, tokig, alkis - precis vad som helst.

Att båda två ser detta som helt normalt är lite illavarslande.

• Anonym (Stina)
    Tow2Mater skrev 2021-06-11 18:52:54 följande:

Det är ganska lätt egentligen att fixa ifall det visar sig inte fungera av nån anledning, kan vara t o m lättare än på hemmaplan. Tror det kan vara en bra test for att se om man passar som sambo faktist (åven med barnen!) innan man flyttar ihop.

Men inte med någon man träffat en enda gång. Ytterst få människor åker själva på semester med någon man träffat en gång. Och dessutom med varandras barn? Det är ju väldigt märkligt.
  • Anonym (Stina)
    Tow2Mater skrev 2021-06-14 04:05:15 följande:

Om jag träffat dem en gång och ska flytta ihop med dem om några månader så skulle det vara ett bra sätt att lära kanna dem ja.

Låt oss utveckla detta. Du svarar väldigt svepande. Skulle du planera en semester det första du gör med en människa du nyss fått kontakt med och som du träffat en gång och talat i telefon med en gång? Skulle du dessutom planera att ta med era olika barn på denna semester? Jag skulle säga att det låter rätt extremt.
  • Anonym (Stina)
    Tow2Mater skrev 2021-06-14 04:08:05 följande:

Och har faktist bott i stuga och delat rum med människor jag aldrig träffat tidigare, flera ggr t o m.

Har du planerat en hel resa med dessa för dig helt okända människor? Där du inte bara delar stuga någon natt utan fyller bilen med alla era barn och sedan delar rum och säng i en vecka? Har du verkligen gjort något ens liknande? Jag måste säga att det låter fullkomligt desperat. Som någon som inte kan resa själv och måste hänga upp semesterplanerna på en partner och därför tar första bästa.
  • Anonym (Stina)
    Tow2Mater skrev 2021-06-14 14:30:17 följande:

Jag skulle inte flytta ihop men någon jag träffat En gång. Ska man lära känna någon anser jag fortfarande en resa tillsammans kan vara ett bra sätt ja. Extremt?  Behover inte vara värre än att träffa en annan familj vid en hotelpool, om man kan modifiera t ex boendet om det inte fungerar.

Ok, jag tror du och TS ex är rätt ovanliga då.

De flesta skulle väl känna att det är för många osäkra variabler för att boka en familjeresa med någon man träffat en enda gång. Som kvinna skulle jag dessutom ha osäkerhetsfaktorn Man att hantera. Han skulle kunna visa sig missbruka, supa, bete sig aggressivt och då sitter man rätt illa till med barn man har ansvar för dessutom. Vilken person som helst skulle också kunna inse att det här var en rätt trist eller knepig människa och tja, vill man ta den risken själv så är det väl en sak men att bjuda in ungarna till en vecka av första dejten?

Nä, TS ex verkar hur som helst inte ens intresserad av att ha med båda barnen längre. Mycket märkliga prioriteringar.
Svar på tråden Hjälp ang semester och exman