• tthereseh

    IVF och återföring av 2-dagars embryo

    Hej alla kämpar!

    Jag (27) och min fästman (35) har precis genomgått vår första IVF-behandling.

    Vi har försökt skaffa barn sedan juni 2019 och mig veterligen har jag inte blivit gravid någon gång sedan dess. Vi påbörjade en utredning i oktober 2020 som visade att mitt amH-värde ligger på 1, dvs lågt för min ålder men ändå på en stabil nivå.

    Därför fick jag ganska stark dos för sprutor. Jag tog Menopur 300 i 12 dagar och även Fyremadel. Jag gjorde äggplock den 1/6 där de fick ut 15 äggblåsor. Av dessa var 10 mogna ägg och 5 st befruktades. Den 3/6 sattes ett två dagars embryo tillbaka och resten skulle oflas vidare tilö dag 6 för eventuell frys, tyvärr överlevde inga..

    Jag tar nu Lutinus x 3 fram till testdag, den 19/6. Jag känner mig svullen, otroligt trött och lite illamående..

    Är det någon annan som fått tillbaka ett tvådagars? Hur har det gått för er? Om ni blev gravida, hur mådde ni? Äggen som inte klarade sig till dag 6- har det en samhörighet till ägget som sattes in? Dvs bör det vara av samma kvalité?

    Jag är så himla orolig och nervös. Har nästan tagit ut i förskott att det inte kommer bli något av ett tvådagars.

  • Svar på tråden IVF och återföring av 2-dagars embryo
  • Msofie

    Hej!

    Är lite sent på din boll men delar gärna med mig.

    Jag och min fästman har försökt i snart ett och ett halvt år. Utredningen kom fram till oförklarlig infertilitet. Då kötiden via landsting var 12 år valde vi i maj att vända oss privat. Vi har nu genomgått vår första IVF. Vi fick ut 9 ägg. Det visade sig att alla våra ICSI ägg befruktas (4) och inga vanligt IVF befruktade (5). Vi satte 7/6 in ett tre dagar embryo och fick till vår förtvivlan inget till kylen.

    Är på ruvardag 8, testade negativt 6-7, men vet att det är tidigt.

  • Buggan
    Msofie skrev 2021-06-15 11:49:16 följande:

    Hej!

    Är lite sent på din boll men delar gärna med mig.

    Jag och min fästman har försökt i snart ett och ett halvt år. Utredningen kom fram till oförklarlig infertilitet. Då kötiden via landsting var 12 år valde vi i maj att vända oss privat. Vi har nu genomgått vår första IVF. Vi fick ut 9 ägg. Det visade sig att alla våra ICSI ägg befruktas (4) och inga vanligt IVF befruktade (5). Vi satte 7/6 in ett tre dagar embryo och fick till vår förtvivlan inget till kylen.

    Är på ruvardag 8, testade negativt 6-7, men vet att det är tidigt.


    Blev helt bestört när jag läste 12 år väntan? Fattar ingenting. Vilket landsting tillhör du? Varför skulle det ta 12 år för er? Kan ju omöjligen stämma. Alla får ju hjälp inom några månader vanligtvis.
  • Buggan
    tthereseh skrev 2021-06-10 11:51:17 följande:

    Hej alla kämpar!

    Jag (27) och min fästman (35) har precis genomgått vår första IVF-behandling.

    Vi har försökt skaffa barn sedan juni 2019 och mig veterligen har jag inte blivit gravid någon gång sedan dess. Vi påbörjade en utredning i oktober 2020 som visade att mitt amH-värde ligger på 1, dvs lågt för min ålder men ändå på en stabil nivå.

    Därför fick jag ganska stark dos för sprutor. Jag tog Menopur 300 i 12 dagar och även Fyremadel. Jag gjorde äggplock den 1/6 där de fick ut 15 äggblåsor. Av dessa var 10 mogna ägg och 5 st befruktades. Den 3/6 sattes ett två dagars embryo tillbaka och resten skulle oflas vidare tilö dag 6 för eventuell frys, tyvärr överlevde inga..

    Jag tar nu Lutinus x 3 fram till testdag, den 19/6. Jag känner mig svullen, otroligt trött och lite illamående..

    Är det någon annan som fått tillbaka ett tvådagars? Hur har det gått för er? Om ni blev gravida, hur mådde ni? Äggen som inte klarade sig till dag 6- har det en samhörighet till ägget som sattes in? Dvs bör det vara av samma kvalité?

    Jag är så himla orolig och nervös. Har nästan tagit ut i förskott att det inte kommer bli något av ett tvådagars.


    Min första hormonbehandling fick ut 6 ägg. 4 mogna. 2 befruktades o odlades till 2 dgrs embryon. Satte in ett då som inte blev ngt, men det som frystes o sen sattes in blev jag gravid med, men fick missfall i vecka 7.

    Mådde ganska bra under graviditeten, kände av mer i början när man satt in o tog lutinus, sen avtog lite. Men mest var jag svullen i magen o brösten värkte. Jag kände på en gång när det blev missfall, även fast ja inte fick blod på en gång, för symptomen avtog..

    Nu precis gjort andra hormonbehandlingen o fick ut 12 ägg. Men vet ej ännu med befruktning. Ska iaf sätta in ett på måndag o får reda på då hur många som befruktades...
Svar på tråden IVF och återföring av 2-dagars embryo