• soome

    Ensam i konflikter !

    Hej !

    Är en ensamstående mamma till 2 pojkar på 14 och 16 . De har båda adhd och går och får samtal medicinering osv.

    Förtillfället bråkar dom kindtant, det räcker med en blick så är det stor konflikt!

    Eftersom deras pappa inte verkar bry sig om detta står jag helt själv.

    Hur får man energi att lösa allt som innebär ?????

    Får panik!!!!

  • Svar på tråden Ensam i konflikter !
  • Anonym (A)

    Dela på dem. Skicka ut dem på varsin aktivitet. Dela på dem i hemmet så mycket som möjligt.

  • Minimalen
    Anonym (A) skrev 2021-06-10 12:03:36 följande:

    Dela på dem. Skicka ut dem på varsin aktivitet. Dela på dem i hemmet så mycket som möjligt.


    Men det kan nog vara svårt eftersom hon är ensamstående. Det enda hon kan göra är ju att föräldrarna blir boendeförälder åt var sitt barn. Men pappan verkar ju strunta helt i barnen.
  • Anonym (L)
    soome skrev 2021-06-10 12:01:59 följande:

    Hej !

    Är en ensamstående mamma till 2 pojkar på 14 och 16 . De har båda adhd och går och får samtal medicinering osv.

    Förtillfället bråkar dom kindtant, det räcker med en blick så är det stor konflikt!

    Eftersom deras pappa inte verkar bry sig om detta står jag helt själv.

    Hur får man energi att lösa allt som innebär ?????

    Får panik!!!!


    Pappan är inte med alls? Har inte boende överhuvudtaget?
  • Anonym (A)
    Minimalen skrev 2021-06-10 12:15:47 följande:
    Men det kan nog vara svårt eftersom hon är ensamstående. Det enda hon kan göra är ju att föräldrarna blir boendeförälder åt var sitt barn. Men pappan verkar ju strunta helt i barnen.
    Nej man måste inte lämna bort ett barn. Det kan finnas goda orsaker varför hon har båda öht. De är 14 och 16 år, borde klara av att åka ut och cykla eller åka skateboard eller bada eller vad som helst på egen hand!
  • Anonym (Fia)

    Måste du lösa allt då? Jag har också två söner med diagnoser och tonårshormoner som spökar. Har dem själv varannan vecka. Jag har slutat lägga mig i många av deras konflikter. Så länge de inte börjar skada varandra får de skrika och smälla i dörrar utan att jag lägger mig i. Om det behövs pratar jag med dem i efterhand. Jag känner att min roll som mamma är att lära dem att lösa konflikter, inte att gr dem en konfliktfri tillvaro.

Svar på tråden Ensam i konflikter !