• Thu 10 Jun 2021 16:06
    1401 visningar
    5 svar
    5
    1401

    Hur många ägg fick ni av Menopur?

    Hej!

    Gjorde mitt andra äggplock igår. Värsta på länge. Fick nästan avbryta pga smärtan.

    Hur som helst. Fick ut 9 ägg. Dem ringer nästa vecka för att berätta hur många som befruktat sig. (Fick ut 5 ägg av Bemfola vid min första ivf. 4 var mogna)

    Hur många ägg fick ni ut av menopur?

    Hur många var mogna och befruktade sig?

  • Svar på tråden Hur många ägg fick ni av Menopur?
  • Thu 10 Jun 2021 17:40
    #1
    +1

    Hej, jag fick 136 ie menopur i 10 dagar. Äggplock resulterade i 6 ägg, 4 befruktade, 1 fint 4celligt embryo tillbaka till mig dag två och de 3 äggen får jag svar om nästa vecka men läkaren verkade inte positiv till att de går till frysen då jag haft otur med att inte få något tidigare. Det här är min tredje ivf behandling och andra återföring.

  • Thu 10 Jun 2021 17:58
    #2

    Tack för svar. Håller tummarna för dig.

    Jag fick 112,5 ie. Blev överstimulerad, så blir totalfrys och återföring efter sommaren då Sahlgrenska snart har stängt pga semestrar.

    Dem ringer den 16e och berättar hur många som dem kunnat frysa.

    Vilken klinik går du hos? :)

  • Thu 10 Jun 2021 18:13
    #3

    Jobbigt att du blev överstimulerad. Förstår frustrationen att behöva vänta till efter sommaren. Men samtidigt kan du låta kroppen få återhämta sig och samla nya krafter.

    Jag hoppas på många embryon till frysen för dig.

    Mina behandlingar har jag gjort på Sophiahemmet , Stockholm.

  • Fri 11 Jun 2021 07:09
    #4

    Kommer inte exakt ihåg hur mycket menopur jag fick men typ lägsta dosen.

    7 ägg, alla mogna, fem befruktades och fyra klarade sig till dag 5. Ett till mig som blev bebis och tre till frysen :)

  • Sat 12 Jun 2021 18:58
    #5

    Åh vad roligt att höra!

    Tack för svar????

Svar på tråden Hur många ägg fick ni av Menopur?