Inlägg från: Anonym (riktig man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (riktig man)

Vem ska betala på första dejten och varför?

Anonym (Karl) skrev 2021-06-13 15:40:17 följande:
    Finns inget som hindrar en kvinna att betala. Jag tycker inte en man SKA betala, men det är en fin gest. Tycker snarare det är märkligt med de som tycker det är konstigt eller tar illa upp om en man vill bjuda en dejt på middagen.
    Den som är mest angelägen att ses igen kan ju betala, om man antar att den andre gärna vill bjuda tillbaka.
  • Anonym (riktig man)

Det som speglas är väl den obalans som uppstått mellan könen. Det är svårt nog för en man att få till en date överhuvudtaget p.g.a mansöverskottet. Så betalningen är nog det minsta problemet.

• Anonym (riktig man)
    Anonym (Lillan) skrev 2021-06-13 21:29:53 följande:
    Fast nej. Så stor är inte övervikten av män och därtill är det enbart i vissa åldersgrupper. Min upplevelse är också att det blir allt mer vanligt att dela på notan i och med förändrade normer. Detta baserar jag visserligen på vad jag hör äldre personer berätta om, så något anekdotisk bevisföring.
    Om vi pratar om tillgängliga kandidater så finns det mängder av lediga män i de flesta åldrar och ypperligt få kvinnor.

En check på dating-siterna säger väl det mesta.

• Anonym (riktig man)

Har fått frågan: "ska jag swischa". Hur manligt är det att svara ja på den?

• Anonym (riktig man)
    Anonym (båda) skrev 2021-06-14 09:46:00 följande:
    Att du låter dig betalas för kan ju användas som ett argument för att bibehålla systemet där männen tjänar mer. Han behöver den högre lönen för att betala för dig som har den lägre lönen.

Jag vill inte ha det så, inte pengamässigt, inte känslomässigt. Jag står på mina egna ben, med min egen inkomst. 
    Det är extremt osexigt att dela på notan
  • Anonym (riktig man)
    Mr K69 skrev 2021-06-14 14:47:59 följande:
    Om hon känner att hon absolut vill dela så säger jag att du får betala nästa gång istället och blinkar till henne och ler
    Ja men exakt så.

Att säga att du kan swischa din del är detsamma som att: det här var så tråkigt att jag inte vill bjuda.
Svar på tråden Vem ska betala på första dejten och varför?