• Fri 11 Jun 2021 05:54
    834 visningar
    8 svar
    8
    834

    Fråga barnens pappa om ny tjej?

    Hej!

    Hur konstig är man om man frågar mina barns pappa vad hans nya jej heter och vem hon är?

    Har inte brytt mig tidigare men ny planera dom flytta till en annan stad i ett gemensamt hus och kommer bli 60 min pendling varje dag. Smt har min ena son add och 0 i tålamod.

    Vi har varit delade i ca 3 år och jag har ett eget liv med sambo m.m men är man super konstig om man vill veta vem mina barn ska växa upp med varannan vecka?

  • Svar på tråden Fråga barnens pappa om ny tjej?
  • Anonym (Nina)
    Fri 11 Jun 2021 05:58
    #1

    Nej. Det gäller ju barnen. Jag tycker att du har rätt att träffa henne om hon ska bli en del av dina barns liv. Du kan väl föreslå att ni alla ses på något neutralt ställe.

  • Anonym (Inte konsti­g alls?)
    Fri 11 Jun 2021 05:59
    #2

    Det är inte det minsta konstigt. Den snubben är ju inte "bara" pappa till dina barn, det är ju ändå någon du delat väldigt mycket med i livet under lång tid, kanske en vän på sätt och vis(? eller skulle kunna bli?) att inte vara det minsta nyfiken på vad som händer i hans liv, om han träffar någon osv. vore ju konstigt.

  • Anonym (oooo)
    Fri 11 Jun 2021 06:03
    #3

    Hur gamla är barnen? Ska barnen pendla 60 min till skolan varje dag? 

  • Anonym (Hanna­)
    Fri 11 Jun 2021 07:14
    #4

    Det är väl inget konstigt att ha ett normalt samtal om det liv barnen lever när man inte är med. Man pratar väl med sina barn om hur det varit i skolan, vad nya läraren heter (om man av någon anledning inte vet det), vad de gjorde på sommarlägret osv. Dvs det är helt normalt att ha samtal med sina barn om hela deras liv.

  • Fri 11 Jun 2021 07:15
    #5

    Inget fel alls.. Helt normalt..

  • Anonym (?)
    Fri 11 Jun 2021 07:26
    #6

    Varför tror du att det är konstigt? Vad säger barnen, de har väl träffat henne? Jag tänker att flytten i sig är en mycket större fråga än hans nya fru och som ni behöver prata om. Är barnen bekväma med pendlingen (är det bra kommunikationer, buss, tåg?)? Hur kommer det fungera med fritidsaktiviteter och kompisar? En timme är ganska långt att åka dagligen för barn /ungdomar även om de kan göra läxor mm under restiden.

  • Fri 11 Jun 2021 08:55
    #7

    Är väl inte ett dugg konstigt att vilja veta vem som kommer att finnas i ens barns liv.
    Tycker jag i alla fall.

    Nu fick jag reda på x-makens dejt genom äldsta sonens kompisar för det var de som skvallrade om "fyllefesten" och att den nya sovit över första gången både barnen och barnens kompisar träffat henne...
    Sa faktiskt till x-maken efter det att det kanske inte var det smartaste sättet att introducera en ny människa i barnens liv på, men jag önskade honom lycka till och sa att jag var glad för hans skull.
    Jag har flertalet gånger talat om både för x-maken och barnen att detta verkar vara en kalasbra kvinna och att jag är superglad att hon finns i barnens liv.

    Med tanke på att x-maken inte klarar av att titta på mig eller prata med mig så är det hon som är den trevliga när jag hämtar barnen. X-maken försvinner gärna...
    De blev sambo efter bara några månader och inte ens 1 år efter att jag hade flyttat ut.


    Jag har frågat om inte x-maken med sambo vill stanna och fika när de hämtar barnen och då för att barnen ska se att vi alla kommer bra överens och vill barnens bästa, men han vill bara inte.
    Han kan inte ens ringa och tala med mig om saker som rör barnen utan det tar han via barnen eller så kommer det ett mail/sms...

    Det var ingen otrohet inblandad i skilsmässan utan hans eviga jobbande  förstörde mitt tålamod och jag tröttnade.

    Och jag kan faktiskt tycka att det är märkligt att x-maken inte frågar mig om min dejt som jag träffade för drygt ett år sedan. Inte ett ord om att han är glad för min skull så som jag sagt till honom att jag är för hans sambo. Han har inte ens nämnt särbons namn. Särbon är ju ändå en människa som finns i mitt och barnens liv numera även om vi bor i var sitt hus.
    Eller så får jag väl se det positiva i att han förmodligen litar på mitt goda omdöme och inte släpper in en galning i barnens liv...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (...)
    Fri 11 Jun 2021 09:02
    #8

    Håller helt med de andra att det inte är ett dugg konstigt, klart du vill träffa henne, dels av nyfikenhet men också för att du är rädd om dina barn och vill att dem ska ha det bra och lösa den här situationen så bra det går. Sen är det ju som man säger att även fast man inte har kärleks känslor för varandra så är man väl ändå kompisar på något vis iallafall. Så skäms inte om att fråga om det tycker jag:)

Svar på tråden Fråga barnens pappa om ny tjej?