• Anonym (Kers)

Arbetsträning

Jag har gått hemma i några år och mår skit.
    Ska ut i arbetsträning och vi har pratat med två olika arbetsgivare, men jag klarade inte av det. På det senaste mötet såg jag hur de satt och flinade när jag försökte förklara hur jag känner det.
    Jag tror inte att dom förstår helt enkelt. De lyssnade inte och försökte pusha på.
    Jag är helt annorlunda som person jämfört med dom, och jag tror att dom också skulle må skit om de bara gått hemma i flera år.

• Svar på tråden Arbetsträning
  • Anonym (hmm)

Alltså, vad menar du med att de satt och flinade? De kanske försökte le vänligt och medkännande...

• Anonym (Kers)

De flinade lite roat sådär, de märkte att jag kände mig obekväm och att jag mår dåligt psykiskt.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Kers) skrev 2021-06-11 13:21:37 följande:
    De flinade lite roat sådär, de märkte att jag kände mig obekväm och att jag mår dåligt psykiskt.
    Men skärp dig, varför skulle de vara roade av det?! Skit i om de förstår eller inte, du har ett ansvar att ta dig ut på arbetsmarknaden och de har ett ansvar att hjälpa dig. Oviktigt vad de känner eller tänker. 
  • Anonym (B)

Hur lyckades du med det
    Jag skulle börja arbetsträna mars föra året men det blev inställt pga pandemin, och har inte fått starta än.

• Anonym (Kers)
    Anonym (hmm) skrev 2021-06-11 13:22:53 följande:
    Men skärp dig, varför skulle de vara roade av det?! Skit i om de förstår eller inte, du har ett ansvar att ta dig ut på arbetsmarknaden och de har ett ansvar att hjälpa dig. Oviktigt vad de känner eller tänker. 
    Ok, du var inte där. Det var jag och jag kände av stämningen. Jag har svårt att vara i blickpunkten, och när jag väl skulle prata så tänkte de att  nu ska den där stackaren försöka formulera sig också.
    Jag har en kod hos AF, så jag är klassad som psykfall.
  • Anonym (B)
    Anonym (hmm) skrev 2021-06-11 13:22:53 följande:
    Fast du kan ej säga det inte spelar någon roll. Hur man blir behandlad på en arbetsplats har väldigt mkt att göra hur man mår psykiskt. Och då speciellt om man redan mår dåligt!
  • Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2021-06-11 13:25:20 följande:
    Fast du kan ej säga det inte spelar någon roll. Hur man blir behandlad på en arbetsplats har väldigt mkt att göra hur man mår psykiskt. Och då speciellt om man redan mår dåligt!

Många blir t.o.m. sjuka av arbetsklimatet om det är dåligt. Då kan blickar räcka. Är inget man bara skiter i. 

• Anonym (Kers)
    Anonym (B) skrev 2021-06-11 13:23:44 följande:

Hur lyckades du med det
    Jag skulle börja arbetsträna mars föra året men det blev inställt pga pandemin, och har inte fått starta än.

De flesta arbetsgivarna har sagt nej p g a pandemin, så de branscher jag vill jobba i har inte varit aktuella.
  • Anonym (Kers)
    Anonym (B) skrev 2021-06-11 13:25:20 följande:
    Ja, typiskt exempel på ännu en sån person, som inte förstår.
  • moaguuun
    Anonym (Kers) skrev 2021-06-11 13:24:57 följande:
    Ok, du var inte där. Det var jag och jag kände av stämningen. Jag har svårt att vara i blickpunkten, och när jag väl skulle prata så tänkte de att  nu ska den där stackaren försöka formulera sig också.
    Jag har en kod hos AF, så jag är klassad som psykfall.
    Man är inget psykfall för man har en kod. Om de anser det så byt plats. 
Svar på tråden Arbetsträning