Micro-otrohet
Anonym (Skild och gift) skrev 2021-06-16 23:21:45 följande:
Hej TSLäste precis din tråd och kände att jag bara måste skriva.
Jag var i din sits för ca 10 år sen. (Ex) frugan gick på någon pub med väninna och började prata med en trevlig man. Detta berättade hon för mig. Sen var det tyst?
Började precis som du märka att telefonen blev mer viktig, hon började träna, vaxa benen, the usual suspect?
Konfronterade henne flera gånger (stort misstag!) Så jag började googla på otrohet och blev lite av en expert på ämnet så jag kommer att avsluta med några råd.
Gick på par terapi? Frugan var arg på mig för att dom hade ju bara varit kompisar och inget hade hänt. Det gick så långt att jag laddade ner en spion app i datorn. Efter några veckor hade jag hennes nya hotmail adress och koder. Hittade saker jag inte kunnat drömma om. Avancerad porr videos från mannen. (Dock inte dom två ihop.)
Konfronterade igen och ljög om hur jag hade upptäkt hennes hotmail. Samma sak igen, inget hade hänt och hon garanterade att hon hade brutit kontakten. Mer parterapi? vi till och med skrev ?kontrakt? hos terapeuten om hur vi skulle bete oss, inklusive ingen kontakt mellan mannen och frugan. Sicket jävla bullshit!
Dom blev bara bättre på att gömma det? till sist hade vi tagit en ?paus? och hon flyttade ner i källaren sen senare bodde jag hos svärföräldrarna (som var utomlands).
Men fan vad jag ville tro henne, jag litade på henne till 100%. Skulle gått i graven på att hon aldrig ljög för mig igen. Dom var ju bara vänner.
Kom väl på henne ca 3 gånger, och JAG ville kämpa vidare. Pinsamt i efterhand hur lågt jag sänkte mig själv. Vi hade ju barn, villa karriär, resor, minnen, varit ihop i nästan 15 år.
Tillslut fick en kompis till frugan nog för hon visste vad som hände bakom min rygg och hon tvingade min fru att berätta för mig, vilket hon gjorde. Dock hade dom ?endast? kysst varan en gång. Jo tjena.
Ven jag ville kämpa på, men tillslut bad hon om skilsmässa. (Vilket jag har varit evigt tacksam för i efterskott.)
Så vad vill jag säga? Jo att din fru har varit, eller har just nu, en emotionell affär. Googla på det. Det kan ofta vara värre en en fysisk otrohet.
Vad du ska be henne göra? Hon ska blocka honom på alla medier. Förbjud all kontakt. Sen ligger du lågt. Visst, gå på par terapi osv. Men ligg lågt. Låt hon känna sig säker. Antigen släpper hon det och ni går vidare. Eller blir hon bättre på att gömma.
Ladda ner en spion app på hennes telefon. (Olagligt? bla bla, skit i det. Den enda polisen du får efter dig är familjeliv-moral-polis).
Hittar du ingen så har ju ?inget hänt? och du kan börja lita på henne igen.
Men googla på otrohet. Bli en expert på ämnet och vad du än gör, konfrontera INTE så vidare du inte har övervägande bevis. Och även då kan hon ljuga. (Det gjorde min ex fru.)
Köp en GPS till bilen. Har du jobb telefon så har du ju redan det. Bara att söka på ?din telefon? så ser du var hon kör.
Att byta gym skulle jag göra med en gång. Inget att vänta på och inte värt problemet att fortsätta. Byter du gym har hon än mindre ?anledning? till att fortsätta kommunicera med honom. (Ditt förhållas står på spel här, inte vilket gym som passar er bäst!)
Nu kommer säkert många att skriva ?om man inte litar på sin parter så ska man inte vara ihop, eller dumpa?. Men har man inte varit i din situation så vill man veta!
Hoppas allt går bra och att hennes smicker stannade vi det och att ni kan gå vidare. Ibland funkar det, ibland funkar det inte.
Idag är jag omgift med fler barn och bonus barn och jag är fortfarande tacksam att mitt ex dumpade mig. Hennes karma är att många säger idag att hon ångrar sig. Jag tror det oxå då hon är i ett väldigt dåligt förhållande. (Vet detta då vi har delad vårdnad.)
Lycka till med allt och ber om ursäkt för långa inlägget!
En sak lärde jag mig av min resa i otrohetsträsket och det är att det finns verkligen ingen övre gräns för hur falska människor kan vara när de försöker rädda sitt eget skinn, de kan verkligen sitta och svära på sina egna barns liv att de är oskyldiga och lova vafan som helst för att smita undan.
Att försöka vara renhårigt och agera korrekt med såna människor är dömt att misslyckas, man spelar liksom efter helt olika spelregler där du försöker vara förstående och hjälpsam men allt du får tillbaka är lögner. Ingen terapi i världen hjälper om den ene inte kan vara ärlig.
Synd att man inte fattade det då och slösade bort tid och förnedrade sig själv på något som redan var dött. Det är väldigt pinsamt när man tänker på det i efterhand.