• Anonym (Anonym)

Micro-otrohet

Hej! Förra hösten upptäckte jag att min sambo blev mer intresserad av sin telefon, hennes beteende mot mig ändrades och jag började fundera varför hon helt plötsligt börja bete sig som hon gjorde. Efter någon vecka började det klarna lite, hon skriver till någon annan och jag kunde misstänka vem det var då hon tränade med en grupp och en man i gruppen är intresserad av henne.

Jag frågade henne om det var något mellan dem och då blev hon arg och undrade hur jag ens kunde tänka tanken.

Jag släppte det, men hennes beteende slutade inte. En dag fick jag chansen att läsa hennes meddelanden, jag tog den och läste vad de hade skrivit till varandra.

Han hade då skrivit om sina fantasier som han ville göra med henne, han saknade henne.. ja ni fattar säkert. MEN hon svarade inte på allt han skrev på samma nivå, men hon bad om mer. En grej stack ut dock, hon ville att han skulle ligga bredvid henne någon gång.

Jag konfronterade henne och hon var tydligt ångerfull och bad som ursäkt. Hon kunde inte svara på varför det har blivit såhär. Hon lovade att det inte hade hänt något mer än dessa meddelanden.

Efter några dagar försökte vi släppa detta och hon slutade skriva med honom.

Efter någon månad hittade jag ett brev hemma, det var ett kort kärleksbrev från honom. Jag konfronterade henne igen och hon sa att det kom med posten och att hon gömde det för att hon inte ville att vi skulle bråka om detta. Hon förstår inte varför han skickade det sa hon då.

Efter allt detta så har det varit bra, men ibland dyker hans namn upp i andra sammanhang, vi springer på varandra osv.

Hon har sagt upp kontakten med honom enligt henne. Hon avbröt kommunikationen direkt, utan att ens säga att skrivandet måste sluta, eller att det var fel eller liknade till honom. Jag vet att hon behöver bara kontakta honom så kommer han med stor sannolikhet fortsätta.

Detta gör att jag har oerhört svårt att släppa vad som hände, detta tog väldigt hårt på mig och jag har fortfarande väldigt svårt att lita på henne. Jag tycker att det jobbigt att inte kunna gå vidare, har någon varit med.om något liknande? Hur kom du/ni vidare?

• Svar på tråden Micro-otrohet
  • Anonym (man)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-12 09:30:39 följande:
    Kanske, hon säger att det inte är så. Men hon har ju ljugit mig i ansiktet tidigare så jag vet inte vad jag ska tro. Jag vill ju tro på henne och jag gör det delvis, men en annan del av mig gör inte det.

Visst, säg att detta är över och förbi, kommer det hända igen?
    Tänk så här:

Detta hände och du upptäckte det och avslöjade detta i tid. Det är inte alla som märker sådant. Om det händer igen, så kommer du att avslöja det igen, utan att du ens behöver vara på din vakt.

En kompis till mig var utsatt för otrohet i 3 år utan att märka något. Tycker det var makalöst att han inte fattade. Många är så självupptagna att de inte ser vad som pågår framför ögonen på dem. Du är inte en av dem. Gott så.

Lita på dig själv. Händer det så händer det. Så är det för alla. Men du är tillräckligt observant för att inte behöva bli utnyttjad.
  • Anonym (man)

Sättet du beskriver honom på ger mig intrycket av att din fiende är ganska så störd.

Kan ni kanske flytta? Träna något annat? Er relation borde ju vara viktigare än vad ni tränar.

Men allvarligt, att stöta på någon i partnerns sällskap är väldigt konfrontativt och jag förstår att du blev arg.

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-12 09:16:29 följande:

I dag har vi det ganska bra faktiskt. Ibland tänker jag inte alls på detta men så dyker det upp något som gör att jag blir påmind. Vi har pratat en hel del om vad som hände och vi bestämde att vi skulle gå vidare. Vi har stora planer framåt. Men jag tyckte aldrig att jag fick veta varför hon gjorde detta, svaret var bara vet inte, det köper inte jag.

Jag förstår att det inte funkar att jag ska ha detta i huvudet, jag vill verkligen släppa och gå vidare. Behöver verkligen tips för att komma vidare.

Låter fint att ni har det bra nu! Då finns det något att jobba vidare på. Kanske det kunde vara bra att ni tar några sessioner familjeterapi. Kunna få berätta och lyssna. Hantera när det dyker upp. Vad du vill din fru ska göra och tvärtom.

Den andre mannen är en dyngröv som vill splittra. Tycker att frun får säga till honom på skarpen att lägga av. Eller varför inte tillsammans. Ni ska inte ta råd om att byta träningsställe eller flytta. Ni behöver täppa till käften på den andre mannen. Visa att du och frugan står starkare och enade samt har gått vidare. En kort nick till hej räcker. Att ignorera ger bara bränsle för honom.
  • Anonym (man)
    Anonym (Kimchi) skrev 2021-06-13 09:32:23 följande:
    Låter fint att ni har det bra nu! Då finns det något att jobba vidare på. Kanske det kunde vara bra att ni tar några sessioner familjeterapi. Kunna få berätta och lyssna. Hantera när det dyker upp. Vad du vill din fru ska göra och tvärtom.

Den andre mannen är en dyngröv som vill splittra. Tycker att frun får säga till honom på skarpen att lägga av. Eller varför inte tillsammans. Ni ska inte ta råd om att byta träningsställe eller flytta. Ni behöver täppa till käften på den andre mannen. Visa att du och frugan står starkare och enade samt har gått vidare. En kort nick till hej räcker. Att ignorera ger bara bränsle för honom.
    Håller inte med alls. Man ska passa sig för psykopater, man vet aldrig vad han tar sig till.
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (man) skrev 2021-06-13 09:48:58 följande:

Håller inte med alls. Man ska passa sig för psykopater, man vet aldrig vad han tar sig till.

Absolut ska man passa sig för psykopater. Bara att tyst lämna och gå vidare.

Var har du uppfattat mannen som psykopat? Jag gissar att han är en vanlig skitstövel.
  • Anonym (man)
    Anonym (Kimchi) skrev 2021-06-13 09:54:01 följande:
    Absolut ska man passa sig för psykopater. Bara att tyst lämna och gå vidare.

Var har du uppfattat mannen som psykopat? Jag gissar att han är en vanlig skitstövel.
    Han verkar vara manipulativ och ha en grandios självbild.
  • Robert 558

Helt klart otrohet. Hade du inte kommit på det kunde det ha slutat illa. Frågan du bör ställa till dig själv är; hur mycket uppmärksamhet ger jag min tjej? Det behövdes ju inte speciellt mycket från en annan för att hon skulle börja vingla.

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (man) skrev 2021-06-13 09:57:26 följande:

Han verkar vara manipulativ och ha en grandios självbild.

Vilken karl är inte det??

Förstår hur du menar men vi håller tumme att det inte är det men håller med im att han verkar ihärdig.
  • Anonym (man)
    Robert 558 skrev 2021-06-13 11:11:47 följande:

Helt klart otrohet. Hade du inte kommit på det kunde det ha slutat illa. Frågan du bör ställa till dig själv är; hur mycket uppmärksamhet ger jag min tjej? Det behövdes ju inte speciellt mycket från en annan för att hon skulle börja vingla.

Om man nu ska kalla det otrohet så är det lite magstarkt att skylla på den bedragne.

Svar på tråden Micro-otrohet