Maymom skrev 2021-06-12 00:35:38 följande:
Jag hade inga direkta symptom så tidigt när jag var gravid, utebliven mellanblödning var det som fick mig att reagera på att nåt var annorlunda innan bim.
illamåendet kommer oftast senare.
Så läs inte in för mycket i det, vissa känner nåt så tidigt andra inte, och det behöver inte betyda nåt att du tycker du känner nåt ena dan och sen inte nästa. Jag tycker det var lite svårt att förstå att jag verkligen var gravid innan första ultraljudet när jag fick se att det faktiskt var så, innan dess hade jag ju knappt märkt nåt, var lite svullen nån vecka sen la det sig innan magen började växa på riktigt i vecka 16 eller när det var.
Likaså kände jag rörelser väldigt tidigt som sen slutade, men 2 veckor senare kände jag igen, då hade han bara hamnat på ett annat ställe ett tag där jag inte kände nåt, men visst blev jag orolig under den tiden. Men som sagt allt kan vara normalt och ofarligt. Ta det lugnt, försök njut av att du har blivit gravid.
Tack! Jag hoppas du har rätt, är bara så orolig just för att det var precis så jag upptäckte mitt MA, att symtomen försvann. Hade starka symtom från start då redan 1 v innan mens och som sedan försvann över en natt. Förstod att något var fel och mycket riktigt hade graviditeten stannat av i v 8 (jag skulle vara i v 10). Det är skönt att läsa att du inte tror att det behöver vara något fel i alla fall.